Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Voor het eerst kamperen, wat moet ik echt niet vergeten?

We gaan als gezin voor het eerst kamperen dit jaar! Met een tent. Heel veel zin in, maar ook allemaal nieuw 😃 We hebben dus ook eigenlijk nog geen echte kampeerspullen.
Op internet zijn er talloze inpaklijsten te vinden, maar ik vind jullie ervaring waardevol: wat is nu echt noodzakelijk /enorm handig om aan te schaffen? Wat moeten we zeker niet vergeten?
En wat had je zelf willen weten voordat je voor de eerste keer ging kamperen?


O ja, toevoeging: we hebben niet heel veel ruimte in de auto (we gaan met 5 personen, in een stationwagen met dakkoffer maar geen karretje)


Wat voor mij echt onmisbaar is is een skottelbraai, het liefst met paellapan. 

MIDA schreef op 09-07-2022 om 20:53:

Wat voor mij echt onmisbaar is is een skottelbraai, het liefst met paellapan.

Een tent en een slaapzak vind ik meer onmisbaar. Wij barbecuen of gaan uit eten.

Een eenvoudig 2 pittertje heb je nog het meeste aan qua koken. Verder vind ik (naast je tent en slaapspullen natuurlijk) ducttape een must.

verlichting  en een plek om spullen op te bergen, waslijntje, schaar. Een afwasteil met hengsels. Elektrische koelbox of compressor koelkastje. 
En ik heb een flexibele speelgoed mand van ikea als wasmand, vind ik ideaal 

Volkoren

Volkoren

09-07-2022 om 21:13 Topicstarter

Duct tape: goed idee. Waar gebruik je dat dan voor?
Slottebraai klinkt als een groot ding, we hebben niet veel ruimte (heb het even als toevoeging  in de op erbij gezet). Maar zie het wel vaak voorbijkomen op plaatjes inderdaad 😄

Ik kampeer met heel weinig (en doe het mijn hele leven al zonder skottelbraai en ducttape maar een isolatiematje en goede slaapzak vind ik nu wel fijn. 

Wat ikzelf nog weleens vergeet zijn instapschoenen/slippers om snel de tent uit te kunnen om je ochtendplas te doen. En elke keer denk ik: ohhh, was ik maar niet zo karig en had ik tóch mijn slippers of crocs meegenomen!

Tekentang. Ik zie net voor het nieuws een item dat teken ook in kortgemaaid gras te vinden zijn en het item daarna ging over een oranjecamping met tentjes op gras en toen vroeg ik me af hoe groot de kans op teken bij kamperen is. Gek genoeg heb ik wel eens een teek bij mijn man verwijderd toen we in een huisje zaten in plaats van kampeerden, maar je kan maar beter zo'n tang bij je hebben.

Verder, goed opletten dat je ook alles wat essentieel is ook echt meeneemt. We hebben wel eens gehad dat we met ons tentje ergens stonden en dat naast ons mensen de tent bezig waren op te zetten en toen tot de conclusie kwamen dat ze de tentharingen vergeten waren...

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-07-2022 om 21:39

Douchetasje per persoon om je handdoek, schone kleren en toilettas in te doen als je gaat douchen. Dan blijft het altijd schoon en droog. En doucheslippers inderdaad. 

Nachtlampje of zaklamp per persoon. Als je op luchtbedden slaapt een aluminium matje eronder tegen optrekkende kou.

Volkoren schreef op 09-07-2022 om 21:13:

Duct tape: goed idee. Waar gebruik je dat dan voor?
Slottebraai klinkt als een groot ding, we hebben niet veel ruimte (heb het even als toevoeging in de op erbij gezet). Maar zie het wel vaak voorbijkomen op plaatjes inderdaad 😄

Ducttape: voor als je tentdoek scheurt, als je tentdoek knapt, als je een lampje aan de buitenkant van je tent wil hangen enz.

Een Petzl. Niet essentieel, maar ik vind het ontzettend handig tijdens het kamperen in in de avond te lezen, iets te zoeken in de tent, even ergens heen te lopen etc. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

09-07-2022 om 21:41

Voor de leuk: lampionnetjes oid om aan de tent te hangen. 

Check echt drie keer of je alle benodigdheden voor je tent/vouwwagen echt in de auto hebt gestopt. Ik heb een keer in Zuid-Frankrijk gestaan zonder haringen en mijn broer in Denemarken zonder tentstokken.
Echt niet fijn!

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-07-2022 om 21:45

Een waslijn om je natte spullen te kunnen drogen.  

Mug schreef op 09-07-2022 om 21:45:

Een waslijn om je natte spullen te kunnen drogen.

Die frummel ik altijd in de scheerlijnen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-07-2022 om 21:51

Mevrouw75 schreef op 09-07-2022 om 21:49:

[..]

Die frummel ik altijd in de scheerlijnen.

Kan ook, maar met een paar kleine kinderen en veel natte (zwem)spullen vond ik dat niet zo handig. En een lijntje neemt niet zoveel ruimte in beslag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.