Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Volgende week naar Rome, weet iemand of het erg druk is?

volgende week ga ik een paar dagen naar Rome. Buiten Corona tijd was deze stad altijd erg druk met toeristen. Weet iemand of het nu ook nog zo druk is? Ik vraag dit met het idee of het handig is van te voren entree tickets en fast passes te reserveren.

Ik zat toevallig drie jaar geleden in Rome, en ik zou zeker fast passes en dergelijke reserveren. Héerlijk als je langs de rij kunt wandelen en naar binnen kunt gaan. Je betaalt er meestal niet extra voor, dus waarom zou je het laten?

ik denk dat je beter even op het TripAdvisor Rome forum kan vragen. Dan heb je up to date informatie. 
Ik boek liever niet van te voren omdat ik niet vast wil zitten aan tijden en dagen. Dus als het niet hoeft, dan liever niet.

Vanallesennogwat

Vanallesennogwat

04-03-2022 om 21:52 Topicstarter

dank jullie wel voor de reacties en de tip van het Rome forum. Wist niet dat dit bestond.

Ik was in februari 2020 in Rome, toen was het heeeeel erg rustig en konden we overal zo doorlopen. Alleen bij de Sint Pieter heb ik in de rij gestaan. Geen idee hoe het nu is. Wel een tip: de gratis audioguides/podcasts van Rick Steves. Hij geeft op een hele geestige manier uitgebreide info over de meeste bezienswaardigheden van Rome.  Ostia vind ik een aanrader, een soort van Pompei light.  Je kunt er zo met de tram heen en er uren rondstruinen. Omdat het buiten de stad ligt is het daar in elk geval niet echt druk,

Vanallesennogwat

Vanallesennogwat

05-03-2022 om 00:41 Topicstarter

dank je wel Kenfan voor je leuke tips en ik ga er morgen meteen naar kijken. Ik ga samen met mijn dochter van 22. Mochten er nog tips zijn voor leuke winkelmogelijkheden, hippe uitgaans activiteiten oid, dan hoor ik die ook graag!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-03-2022 om 08:02

Wat leuk TO dat je naar Rome gaat! Ik was daar in oktober, toen was het daar bij de bekende attracties zoals St Pieter, Colloceum en het forum redelijk druk. (Niet mega maar een beetje...bij Vaticaanstad/St Pieter en het forum wel even in de rij moeten staan)
Veel plezier alvast!!

Bij het forum moet je de achterste ingang nemen, wij konden toen gewoon doorlopen terwijl aan de voorkant er een flinke rij stond.
Voor sávonds uit eten gingen wij in de wijk Trastevere op pad. Hoop gezellige zaken daar.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

05-03-2022 om 11:43

Twee keer in het voorseizoen in Rome geweest.
Het zal er niet zo rustig zijn als ten tijde van corona, maar ik vond het prima te doen.
Wel wat wacht-rijen bij St. Pieter (security) en bij Colloseum (kassa), maar het is geen efteling. Iets van 45 minuten wachten ofzo.
Geniet er van! 

ik weet niet hoe het nu is in Rome, maar ik hoor de laatst dat het wel nodig was om te reserveren voor bezienswaardigheden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.