Vakantie en reizen
madee
23-07-2025 om 13:24
Vilvoorde (B) en omstreken voor een dagje
Binnenkort zijn wij een dagje in Vilvoorde. Wij willen aansluitend ergens in de buurt overnachten en dan na het ontbijt nog een leuke dag doorbrengen.
Wie kent de omgeving en heeft een goede tip voor de overnachting en de invulling van die dag erna? We zijn met de auto en we willen eind van de middag/begin van de avond weer naar huis. Geen intensief programma, we vinden shoppen of een museum/natuurpark wel leuk. Het mag ook een adres op weg naar het noorden van Nederland zijn.
Brussel is geen optie voor ons.
Marty1984
23-07-2025 om 13:34
Als je kinderen meehebt: Trainworld in Schaarbeek. Of Technopolis in Mechelen. Of Planckendael in Muizen.
Als je geen kinderen meehebt: In Vilvoorde zelf is weinig te zien, dus ik zou doorgaan naar Mechelen en daar rondwandelen. En bij goed weer de Sint-Romboutstoren beklimmen.
RavIvaR
23-07-2025 om 15:45
Dan zou ik voor Mechelen of Antwerpen gaan. Waarschijnlijk Mechelen omdat Vilvoorde al wat zuidelijker ligt en ik vanuit NL al makkelijker en vaker in Antwerpen kom.
Lees: ik ben nog nooit in Mechelen geweest. (Google leert mij dat het zeker een bezoekje waard is.) Ik ben al 10+ keer in Antwerpen geweest.
madee
23-07-2025 om 16:30
We hebben geen kinderen mee, zo te lezen is Mechelen dan wel leuk voor ons. In Vilvoorde gaan we de opname van een tv-programma bijwonen als publiek.
Dank voor het meedenken en meer tips zijn natuurlijk ook nog welkom!
mut
23-07-2025 om 19:58
Museum Hof van Busleyden, Dossein kazerne, Planckendael dierentuin of gewoon een wandeling door Mechelen bv die "door de ogen van Margaretha" https://visit.mechelen.be/in-de-voetsporen-van-margareta
Marty1984
23-07-2025 om 21:43
mut schreef op 23-07-2025 om 19:58:
Museum Hof van Busleyden, Dossein kazerne, Planckendael dierentuin of gewoon een wandeling door Mechelen bv die "door de ogen van Margaretha" https://visit.mechelen.be/in-de-voetsporen-van-margareta
Of als je van musea houdt ... kijk of je tickets te pakken krijgt voor het Kunstuur. Een bezoek duurt exact ... 1 uur. Deze zomer is er een soort "best of" van de laatste 5 jaar bezig.
Maar bij goed weer zou ik vooral gewoon gaan rondwandelen. Of gaan terrassen op de Vismarkt.
Honger 's avonds? Eén van mijn favorieten is La Boya (Marokkaans en tapa's). Of Zorba (Grieks). Maar er zit nog meer her en der. En in de Vleeshalle heb je een beetje "alles bij elkaar", genre foodmarket.
Tuimel alleen niet in de vele opengelegde vlietjes her en der in de stad
.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.