Vakantie en reizen
MMcGonagall
25-05-2025 om 12:49
Vakantievoorpret
Het is pas mei, maar omdat hier niemand meer naar school gaat, gaan we volgende maand al op vakantie! Ik heb bijna de laatste hand gelegd aan het programma voor onze rondreis door IJsland. Ik maak ook altijd een kostenoverzicht en dat was wel even slikken. Veel hotels en de excursies zijn al betaald, en alles bij elkaar kom ik (incl drie geboekte activiteiten) nu al op € 4500 voor twee personen, 11 dagen. Daar komen dan nog wellicht andere excursies en eten en drinken bij.
Hebben jullie alle plannen al rond? Waar gaat de vakantie heen en (als je het kwijt wilt) wat gaat dat kosten?
Broodjebrie
14-05-2026 om 16:09
Vf_Watervrouw schreef op 14-05-2026 om 15:08:
[..]
Veel plezier met CAS!
Praag staat op de returntolijst, misschien in oktober. Er is een nachttrein vanaf Brussel (geen overstap) of een dagtrein vanuit Amsterdam (minstens 1 overstap), de laatste heeft nu een planning tot september dus nog afwachten wat frequentie en kosten dan zijn.
Dank je wel, het komt steeds dichterbij, zoveel zin in
Bailey26
14-05-2026 om 19:08
(Als je het wil delen) Blairw naar welke camping in Duitsland gaan jullie?
Bailey26
14-05-2026 om 19:11
Wij hebben ons voorseizoensplek nog tot eind juni. Eind juli gaan we 10 dagen naar Oostenrijk. Rijden op ons gemakje heen en gaan een keer overnachten in Duitsland en Oostenrijk voordat we op de camping komen waar we dus 10 dagen blijven. Terugreis het zelfde verhaal.
Ik denk niet dat wij in oktober (herfstvakantie) weg gaan. Zijn dit jaar in februari naar Disney geweest. Misschien dat ik nog wel 1 of 2 dagen vrij neem en met kind iets ga doen. In de kerstvakantie blijven wij sowieso altijd thuis (als we deze vrij kunnen krijgen).
BlairW
14-05-2026 om 20:22
Bailey26 schreef op 14-05-2026 om 19:08:
(Als je het wil delen) Blairw naar welke camping in Duitsland gaan jullie?
We gaan naar In der Enz. Het was weer een hele zoektocht naar een beetje een fatsoenlijke camping in Duitsland 🙈 blijft toch lastig vind ik. Maar deze heeft in ieder geval een verwarmd buitenzwembad en een stukje binnenbad, dat was wel een voorwaarde. En dus niet te ver vanaf Nederland. Ik ben benieuwd hoe hij gaat zijn in ieder geval! Het scheelt al een hoop dat er geen vaste plekken zijn. Dat vind ik op Duitse campings wel heel sfeerbepalend meestal. Is ook vaak echt een rommeltje met allerlei schuurtjes en schuttingen, partytenten, vlaggen enz. Oogt vaak rommelig. Deze camping is ook van Nederlanders, denk dat dat ook scheelt.
Evaluna
Wij hebben vorige week een camping geboekt in Tsjechië! In augustus gaan we kamperen. Wel een Nederlandse camping dit keer, dit hoeft voor ons niet, maar de pubers worden hier wel heel blij van.
In juni staat er nog een weekendje kamperen gepland en in de meivakantie zijn we ook wezen kamperen. Qua vakantie zitten we goed dit jaar.
Veel zin in!
BlairW
Evaluna schreef op 14-05-2026 om 20:22:
Wij hebben vorige week een camping geboekt in Tsjechië! In augustus gaan we kamperen. Wel een Nederlandse camping dit keer, dit hoeft voor ons niet, maar de pubers worden hier wel heel blij van.
In juni staat er nog een weekendje kamperen gepland en in de meivakantie zijn we ook wezen kamperen. Qua vakantie zitten we goed dit jaar.
Veel zin in!
Mag ik vragen welke camping jullie hebben geboekt? Wij willen heel graag nog eens naar Tsjechië, maar ik kan daar niet echt iets vinden.
Due-scimmie
14-05-2026 om 21:17
Wij hebben in de meivakantie onze vouwwagen uitgetest ♥️. In de zomervakantie gaan we twee weken naar Slovenië en in de herfstvakantie naar Disneyland met het gezin.
Ysenda
14-05-2026 om 21:32
Ik ga interrailen door de UK. Heb al lang zuid-west Engeland en Snowdonia op mijn lijstje staan.
Evaluna
14-05-2026 om 21:55
BlairW schreef op 14-05-2026 om 20:22:
[..]
Mag ik vragen welke camping jullie hebben geboekt? Wij willen heel graag nog eens naar Tsjechië, maar ik kan daar niet echt iets vinden.
We zijn 2 jaar geleden in Boheems Zwitserland geweest in Tsjechië en gaan nu meer richting het Reuzengebergte. Ik stuur je via pb even de exacte camping.
Tuinfluiter
14-05-2026 om 22:34
lientje69 schreef op 14-05-2026 om 14:35:
Oh , dan vergeet ik nog mijn grote wens: een cruise naar de Noorse fjorden. Verre toekomstmuziek. Maar blijven dromen.
Hoop voor je dat dat gaat lukken in de toekomst, wij hebben dat vorig jaar gedaan en het was een prachtige reis.
Tuinfluiter
14-05-2026 om 22:40
Ted68 schreef op 14-05-2026 om 15:41:
Ben net terug uit Nederland. Eind Juni gaan we met onze VW Bus uit 1967 naar Neuchatel, 2 weken. En eind augustus gaan we naar Italie. 2 weken.
En in de Winter skieen we zeer regelmatig hier in de buurt.
Wij zijn in september een week in Neuchâtel geweest, je had mij nog een tip gegeven waar we het beste aan het meer konden gaan zitten. We hebben een hele mooie week in dat gebied gehad, heerlijk gewandeld en mooie boottochtjes gemaakt.
Tuinfluiter
14-05-2026 om 22:48
Wij gaan volgende week op vakantie, ik ben echt aan het aftellen.
We starten in Nice en gaan daar een paar dagen vanalles bekijken voordat we een cruise van 12 dagen gaan maken. We eindigen in Barcelona en daar blijven we nog 3 dagen.
BlairW
14-05-2026 om 23:31
Evaluna schreef op 14-05-2026 om 21:55:
[..]
We zijn 2 jaar geleden in Boheems Zwitserland geweest in Tsjechië en gaan nu meer richting het Reuzengebergte. Ik stuur je via pb even de exacte camping.
Dankjewel!!
Bakblik
15-05-2026 om 09:13
Hier lopen de voorbereidingen inmiddels ook. We willen de tweede week van juni samen 18 dagen naar Frankrijk met de vouwwagen. We moeten terug zijn voor een familiefeest begin juli.
Man had gisteren de fietsen al in de beugels hangen voor het jaarlijkse groot onderhoud voorafgaand aan de vakantie
Ik ben ook al aan het verzamelen voor wat mijn verantwoordelijkheid is met inpakken.
Weer hebben geen koffiezetter mee maar een cafetiere en daar moet grove maling in. Dat soort dingen ben ik al bij elkaar aan het zetten.
Campings aan het zoeken naar nog niet boeken? We gaan nog op de bonnefooi.
Hemke
15-05-2026 om 09:22
BlairW schreef op 14-05-2026 om 20:22:
[..]
Camping Sprookjesmolen.
leuke,schone camping.