Vakantie en reizen
MMcGonagall
25-05-2025 om 12:49
Vakantievoorpret
Het is pas mei, maar omdat hier niemand meer naar school gaat, gaan we volgende maand al op vakantie! Ik heb bijna de laatste hand gelegd aan het programma voor onze rondreis door IJsland. Ik maak ook altijd een kostenoverzicht en dat was wel even slikken. Veel hotels en de excursies zijn al betaald, en alles bij elkaar kom ik (incl drie geboekte activiteiten) nu al op € 4500 voor twee personen, 11 dagen. Daar komen dan nog wellicht andere excursies en eten en drinken bij.
Hebben jullie alle plannen al rond? Waar gaat de vakantie heen en (als je het kwijt wilt) wat gaat dat kosten?
Bakblik
01-06-2025 om 15:36
KnorrendKitten schreef op 01-06-2025 om 15:33:
Fijn dat jullie toch op vakantie kunnen Bakblik!
Dank je. Zijn we ook heel blij mee. Onze laatste echte vakantie van meer dan 10 dagen dateert van 2023. We zijn er wel even aan toe. Even iets anders
KnorrendKitten
01-06-2025 om 15:41
We zijn met de kinderen naar Parijs geweest met als aanleiding een huwelijksjubileum.
Nu zijn man en ik op de terugreis van een week Zuid Frankrijk.
Van de zomer zullen we ook nog wel gaan en aan het einde van het jaar mag ik nog met man mee als hij voor zijn werk naar het buitenland gaat.
We gaan meestal kamperen en dan zijn de kosten voor de staanplaats, soms een uitje en het eten.
Bakblik
01-06-2025 om 15:42
KnorrendKitten schreef op 01-06-2025 om 15:41:
We zijn met de kinderen naar Parijs geweest met als aanleiding een huwelijksjubileum.
Nu zijn man en ik op de terugreis van een week Zuid Frankrijk.
Van de zomer zullen we ook nog wel gaan en aan het einde van het jaar mag ik nog met man mee als hij voor zijn werk naar het buitenland gaat.
We gaan meestal kamperen en dan zijn de kosten voor de staanplaats, soms een uitje en het eten.
Ja en dan zeg ik: Eten doe je thuis ook dus dat zijn eigenlijk geen vakantiekosten😜
Maremare
01-06-2025 om 15:46
Bakblik schreef op 01-06-2025 om 15:42:
[..]
Ja en dan zeg ik: Eten doe je thuis ook dus dat zijn eigenlijk geen vakantiekosten😜
Eens, maar wij eten vaak toch net iets uitgebreider of duurdere dingen dan thuis. Ook vaker uit eten (lunch of diner).
Tuinfluiter
01-06-2025 om 15:56
Af en toe uiteten hoort voor ons ook echt bij de vakantiepret.
Ik heb net een appartement met mooi uitzicht op het meer van Neuchatel geboekt voor september. Ben nog nooit in dat deel van Zwitserland geweest maar het lijkt mij erg mooi en ik heb het idee dat er genoeg te doen is voor één week.
KnorrendKitten
01-06-2025 om 16:05
Bakblik schreef op 01-06-2025 om 15:42:
[..]
Dat klopt helemaal maar wat vaker een wijntje/kaasje/wat duurder eten.
Dolfje
01-06-2025 om 16:08
Bakblik schreef op 01-06-2025 om 15:36:
[..]
Dank je. Zijn we ook heel blij mee. Onze laatste echte vakantie van meer dan 10 dagen dateert van 2023. We zijn er wel even aan toe. Even iets anders
Alvast fijne vakantie!
Picunia
02-06-2025 om 22:22
In januari zijn wij met onze volwassen zoons op wintersport gegaan in de Franse Alpen. Geen idee meer wat het kostte, maar het was niet goedkoop, wél gezellig.
Twee weken geleden een lang weekend naar Istanbul geweest (man en ik). Kosten 1100 euro.
Over twee weken gaan we op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Drie weken met de auto en twee huizen gehuurd. Kosten huur 2000 euro. Dan komt er nog iets van elektrisch opladen bij voor de auto. We nemen de motor mee op een karretje en willen niet over de Payage, dus dat scheelt wel.
In augustus heeft man nog een paar weken vrij en dan gaan we thuis wat klussen (zolder opruimen), af en toe een uitstapje en het in de eigen achtertuin naar de zin maken.
Happyapple
05-06-2025 om 11:37
Bakblik schreef op 01-06-2025 om 15:36:
[..]
Wat fijn dat jullie toch nog kunnen gaan!
Meesje
14-08-2025 om 09:42
Ik ga deze uppen. Mijn vakantie komt er nu aan. Een midweek naar een huisjespark met peuter en baby. En Ik ga nog alleen met peuter een nachtje weg over 3 weken. Okee, geen indrukwekkende reis, maar wel heel leuk. Vorige vakantie was vorig jaar juni 2 weken naar Zuid Frankrijk met de peuter. Maar dit jaar ivm een verse baby nog niet weg geweest. Ik heb er zin in. En de peuter ook. Ik hoop dat de baby ons een rustige vakantie gunt
Ik kom nu in vakantiestemming dus lees graag ook weer over jullie plannen.
Koettie
14-08-2025 om 10:09
Vorige week eindelijk geboekt voor 10 sept. Naar Albanië, daar auto huren en verschillende airbn huisjes. Zoveel zin in! Gaan van stad naar dorpje aan het strand, naar complete uithoek aan het strand en daarna luxe huisje. Van alles een beetje. Kan niet wachten. Ben niet zo vaak op vakantie geweest dus veel zin in een nieuw land en alles zien wat er te zien is.
Moosey
14-08-2025 om 10:20
Wauw, bijzondere keuze Koettie! Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik moet toch ook ns met de oostelijke kant op.
Wij gaan de eerste week van september een weekje naar Wenen. Heb er op zich heel veel zin in maar lief gaat momenteel even niet zo heel lekker en we gaan met de nachttrein, waar we nog niet eerder hebben gedaan, dus ik hoop maar dat hij een beetje bijtrekt en dat die nachttrein niet al te vermoeiend blijkt te zijn..
Tuinfluiter
14-08-2025 om 10:21
Meesje schreef op 14-08-2025 om 09:42:
Ik ga deze uppen. Mijn vakantie komt er nu aan. Een midweek naar een huisjespark met peuter en baby. En Ik ga nog alleen met peuter een nachtje weg over 3 weken. Okee, geen indrukwekkende reis, maar wel heel leuk. Vorige vakantie was vorig jaar juni 2 weken naar Zuid Frankrijk met de peuter. Maar dit jaar ivm een verse baby nog niet weg geweest. Ik heb er zin in. En de peuter ook. Ik hoop dat de baby ons een rustige vakantie gunt
Ik kom nu in vakantiestemming dus lees graag ook weer over jullie plannen.
Met een baby is zo'n huisje gewoon heel fijn zeker als alles voor kleine kinderen aanwezig is. Naar welke streek ga je.
Tuinfluiter
14-08-2025 om 10:33
Lijkt mij een hele mooie reis Koettie.
Wenen is prachtig Moosey hoop dat het goed gaat met je partner. Als jullie moe zijn aan het eind van de dag tram 38 nemen naar Grinzing. Leuk wijndorp waar verschillende restaurants zitten waar je lekker buiten kunt eten en de plaatselijke wijn drinken.
Moosey
14-08-2025 om 10:39
Ja een wijndorp staat sowieso hoog op mijn lijstje! Ik heb ooit een keer een week of wat voor werk in Wenen gezeten en toen wilde ik dat al, maar het kwam er toen niet van
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.