Vakantie en reizen
MMcGonagall
25-05-2025 om 12:49
Vakantievoorpret
Het is pas mei, maar omdat hier niemand meer naar school gaat, gaan we volgende maand al op vakantie! Ik heb bijna de laatste hand gelegd aan het programma voor onze rondreis door IJsland. Ik maak ook altijd een kostenoverzicht en dat was wel even slikken. Veel hotels en de excursies zijn al betaald, en alles bij elkaar kom ik (incl drie geboekte activiteiten) nu al op € 4500 voor twee personen, 11 dagen. Daar komen dan nog wellicht andere excursies en eten en drinken bij.
Hebben jullie alle plannen al rond? Waar gaat de vakantie heen en (als je het kwijt wilt) wat gaat dat kosten?
KnorrendKitten
25-05-2025 om 21:45
MMcGonagall schreef op 25-05-2025 om 19:27:
[..]
Dat is wel een dingetje. Volgens de app was het er vorige week 21 graden, maar 3 is ook goed mogelijk in deze tijd van het jaar. Ik heb er speciaal extra truien voor gekocht, maar er gaan ook shirtjes en een korte broek mee. En een winddicht en waterbestendig jack, gekocht bij Declathlon. Wat ik niet heb gekocht zijn wandelschoenen. Dat mocht niet van mijn dochter
Ze vond het waanzin om überlelijke schoenen te kopen voor meer dan 100 euro die ik daarna dan nooit meer zou dragen haha. Ik wandel normaal altijd op sneakers, dus dat ga ik daar ook gewoon doen.
Mijn moeder en ik zijn er eens in tweede helft van september een week geweest. Wij waren blij met onze winterjas (en hoge wandelschoenen
, regen, wind en natte sneeuw.
Doordat het lage druk gebied boven IJsland lag was het in Nederland supermooi weer en speelden mijn kleuters in een badje in de tuin.
Bakblik
26-05-2025 om 13:36
Bakblik schreef op 25-05-2025 om 17:15:
Wij wilden ook gaan kamperen 14 dagen met de jongvolwassen kinderen en een weekje samen in het najaar.
Tijdens het maken van de plannen wanneer? Waarheen? Hoe lang? Is de auto gesneuveld. Waarschijnlijk moet het vakantiegeld naar de reparatie of een nieuwe auto.
Dus voorpret? Chagrijn is een betere omschrijving van de humeuren hier thuis nu.
Vandaag eindelijk de definitieve offerte van de reparatie binnen, het blijft nog net onder de €4000.
Zo balen.
Mukske
26-05-2025 om 14:14
Begin september twee weken met z’n tweetjes naar een vakantiehuisje met verwarmd privé zwembad in de Drôme (zuid Frankrijk).
Doordat we in het naseizoen zitten betalen we net 1000 euro voor het huisje. We gaan de heen- en terugreis wel doen met een overnachting. We rijden elektrisch en moeten dus ook wat tijd voor laden incalculeren dus op ‘t gemakkie.
Nog even zoeken naar een leuke b&b in de buurt van Langres.
Ik verheug me al op de hypermarche en de weekmarkten met gezellige terrasjes.
Ted68
31-05-2025 om 21:04
We zijn net een week in NL geweest. Gaan eind deze maand met ons oute VW Busse 10 dagen in Neuchatel kamperen. We hebben een heel oude dove en blinde Hond , die nergens kan logeren… en die gaat mee.
Dan gaan we eind Augustus 2 weken naar een vrijstaand huis met pool in Toscana. Met onze 2 honden aan de kust. Heb er echt zin in….
Due-scimmie
31-05-2025 om 21:14
Wij gaan in juli weekje naar Oostkapelle met gezin. Huisje op een vakantiepark. 1300 voor een week
In oktober gaan we 3 dagen, 2 nachten naar Phantasialand. Iets meer dan 900 euro. Disneyland was eerste plan maar bijna 2 keer zo duur bij hotel dat we wilden. Dus dat stellen we jaartje uit.
Ik ben een boek aan het lezen dat zich afspeelt in Ijsland. Lijkt me prachtig!. Ben er allen paar keer op vliegveld geweest bij overstap.
Maremare
31-05-2025 om 21:27
In de voorjaarsvakantie wintersport gedaan. Geen idee meer wat het kostte. Het weekend met Koningsdag een lang weekend in Drenthe geweest dat kostte 275 euro voor een stacaravan en gaan volgende maand nog een lang weekend naar Drenthe. Kost in principe niets, gaan een paar nachtjes bij familie op bezoek op een vakantiepark. Trakteren wel op een avondje gourmetten of bbq. Begin augustus 2 weken naar de Franse westkust, stacaravan kost ons 2300 euro. Daar komen benzine, tol, boodschappen en uitstapjes bij. Geen idee waar we uiteindelijk op uitkomen.
BlairW
31-05-2025 om 23:00
Inmiddels de meivakantie voor volgend jaar geboekt. We gaan met familie naar een groot vakantiehuis in België. Er zit een zwembad in en een infrarood cabine. Het huis en de tuin zijn echt gigantisch, 6 slaapkamers met elk eigen badkamer, hele uitgebreide keuken en zelfs een lift
hebben nu al moeten boeken, anders zijn dit soort huizen al weg. In totaal zijn we €3400,- kwijt en nog €1000,- aan borg. Maar dat is dus verdeeld over een aantal stellen en we sparen maandelijks hiervoor. Kijk er nu al naar uit!
Tuinfluiter
01-06-2025 om 07:50
Ted68 schreef op 31-05-2025 om 21:04:
We zijn net een week in NL geweest. Gaan eind deze maand met ons oute VW Busse 10 dagen in Neuchatel kamperen. We hebben een heel oude dove en blinde Hond , die nergens kan logeren… en die gaat mee.
Dan gaan we eind Augustus 2 weken naar een vrijstaand huis met pool in Toscana. Met onze 2 honden aan de kust. Heb er echt zin in….
Wij gaan in september naar de Elzas en willen ook een paar dagen naar het meer van Neuchatel. Heb jij een tip wat een mooi gedeelte is om een appartementje te huren.
Bakblik
01-06-2025 om 10:23
Bakblik schreef op 25-05-2025 om 17:15:
Wij wilden ook gaan kamperen 14 dagen met de jongvolwassen kinderen en een weekje samen in het najaar.
Tijdens het maken van de plannen wanneer? Waarheen? Hoe lang? Is de auto gesneuveld. Waarschijnlijk moet het vakantiegeld naar de reparatie of een nieuwe auto.
Dus voorpret? Chagrijn is een betere omschrijving van de humeuren hier thuis nu.
De auto is na 3 weken weer terug en hij doet het weer.
Vrijdag "definitief" een vakantieplan gemaakt. We gaan 2 weken naar Frankrijk. Trekken langs verschillende campings met de vouwwagen.
Nu nog hopen op een beetje redelijk weer.
Ted68
01-06-2025 om 14:36
Tuinfluiter: tip: Wij vinden de Kant van Neuchatel erg fijn: heb je alle mogelijkheden; Tram naar centrum ( is met een kaart van de Verkehrsverein gratis). En daar kan je ook goed richting Jura; creux du vanne. Lac du Joux. Boottocht op het meer…etc.
Tuinfluiter
01-06-2025 om 14:47
Ted68 schreef op 01-06-2025 om 14:36:
Tuinfluiter: tip: Wij vinden de Kant van Neuchatel erg fijn: heb je alle mogelijkheden; Tram naar centrum ( is met een kaart van de Verkehrsverein gratis). En daar kan je ook goed richting Jura; creux du vanne. Lac du Joux. Boottocht op het meer…etc.
Dank je klinkt goed.
MMcGonagall
01-06-2025 om 15:02
Bakblik schreef op 01-06-2025 om 10:23:
[..]
De auto is na 3 weken weer terug en hij doet het weer.
Vrijdag "definitief" een vakantieplan gemaakt. We gaan 2 weken naar Frankrijk. Trekken langs verschillende campings met de vouwwagen.
Nu nog hopen op een beetje redelijk weer.
Gelukkig kan het toch doorgaan. Maakte je je daar zorgen over of was het gewoon even een domper zo vlak voor de vakantie?
Bakblik
01-06-2025 om 15:15
MMcGonagall schreef op 01-06-2025 om 15:02:
[..]
Gelukkig kan het toch doorgaan. Maakte je je daar zorgen over of was het gewoon even een domper zo vlak voor de vakantie?
Het was even de vraag of het gerepareerd kon worden en oook k de vraag voor hoeveel geld. We zijn ook bezig ons huis op te knappen en dan past zo'n onverwacht financieel debacle soms niet in het plan. Een nieuwe auto en op vakantie moest wel even goed bekeken worden of dat zou kunnen.
Nu het gerepareerd kon worden kunnen we toch denken aan vakantie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.