Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantievoorpret

IJsland staat al heel mijn leven op mijn " wil ik heen lijstje" maar in de praktijk gaan we altijd naar het zuiden. Misschien toch voor volgend jaar eens serieus naar kijken.

BlairW schreef op 25-05-2025 om 13:16:

Alle campings geboekt. We gaan naar België (net over de grens bij Maastricht), dan door naar Luxemburg, ruime week in de Vogezen en via 2 campings in Duitsland terug naar huis. In totaal ruim 3 weken op pad zit nu op zo’n €1100,- voor alle staanplaatsen op de campings. We gaan sowieso naar 2 pretparken onderweg en een waterpark. Geen idee wat het totaal gaat worden, maar ik verwacht zo rond €3000,- uit te komen. Paar keer uit eten, benzine, boodschappen. We houden het simpel dit jaar.
In de meivakantie zijn we 5 nachten naar een pretpark geweest en dat was €3250,- bij elkaar dus dat was eigenlijk al de dure vakantie van dit jaar.

Ooh ik zat vorig jaar in de Vogezen en ik vond het echt zo mooi daar!! Alvast heel veel plezier!

Wij wilden ook gaan kamperen 14 dagen met de jongvolwassen kinderen en een weekje samen in het najaar. 
Tijdens het maken van de plannen wanneer? Waarheen? Hoe lang?  Is de auto gesneuveld. Waarschijnlijk moet het vakantiegeld naar de reparatie of een nieuwe auto. 
Dus voorpret?  Chagrijn is een betere omschrijving van de humeuren hier thuis nu.

Broodjebrie schreef op 25-05-2025 om 17:11:

[..]

Ooh ik zat vorig jaar in de Vogezen en ik vond het echt zo mooi daar!! Alvast heel veel plezier!

We gaan terug naar een camping waar we 2 jaar terug ook zijn geweest. Maar toen echt 2 weken regen gehad helaas, dus hopelijk nu mooier weer maar het is inderdaad echt prachtig!! De bergen, het groen, wij vonden het ook een ontzettend mooie omgeving. 

BlairW schreef op 25-05-2025 om 17:16:

[..]

We gaan terug naar een camping waar we 2 jaar terug ook zijn geweest. Maar toen echt 2 weken regen gehad helaas, dus hopelijk nu mooier weer maar het is inderdaad echt prachtig!! De bergen, het groen, wij vonden het ook een ontzettend mooie omgeving.

Oh ik duim voor je dat het goed weer is. Wij hadden de avond dat we aankwamen regen en onweer maar daarna alleen maar zon gehad ♥️ ik wil ook zeker nog een keer terug.

Broodjebrie schreef op 25-05-2025 om 17:32:

[..]

Oh ik duim voor je dat het goed weer is. Wij hadden de avond dat we aankwamen regen en onweer maar daarna alleen maar zon gehad ♥️ ik wil ook zeker nog een keer terug.

Dank je! Hopen wij ook we gaan met vrienden, dus het gezelschap is in ieder geval goed. En de camping zelf is ook top, weten we al. 

BlairW schreef op 25-05-2025 om 17:51:

[..]

Dank je! Hopen wij ook we gaan met vrienden, dus het gezelschap is in ieder geval goed. En de camping zelf is ook top, weten we al.

Oh dat zit in ieder geval al goed dus haha. Ik ga met een vriendin, met haar ben ik vorig jaar ook op vakantie gegaan en dat beviel zo goed dat we dit voortzetten. 

Bakblik schreef op 25-05-2025 om 17:15:

Wij wilden ook gaan kamperen 14 dagen met de jongvolwassen kinderen en een weekje samen in het najaar.
Tijdens het maken van de plannen wanneer? Waarheen? Hoe lang? Is de auto gesneuveld. Waarschijnlijk moet het vakantiegeld naar de reparatie of een nieuwe auto.
Dus voorpret? Chagrijn is een betere omschrijving van de humeuren hier thuis nu.

Oei wat zuur zou ik ook niet blij van worden.

Dolfje schreef op 25-05-2025 om 17:00:

IJsland staat al heel mijn leven op mijn " wil ik heen lijstje" maar in de praktijk gaan we altijd naar het zuiden. Misschien toch voor volgend jaar eens serieus naar kijken.

Een van de mooiste en bijzonderste bestemming waar ik ooit geweest ben. Wij hadden ook nog heel mooi weer. Ik baalde dat ik geen korte broek had meegenomen.

MMcGonagall

MMcGonagall

25-05-2025 om 19:27 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 25-05-2025 om 19:15:

[..]

Een van de mooiste en bijzonderste bestemming waar ik ooit geweest ben. Wij hadden ook nog heel mooi weer. Ik baalde dat ik geen korte broek had meegenomen.

Dat is wel een dingetje. Volgens de app was het er vorige week 21 graden, maar 3 is ook goed mogelijk in deze tijd van het jaar. Ik heb er speciaal extra truien voor gekocht, maar er gaan ook shirtjes en een korte broek mee. En een winddicht en waterbestendig jack, gekocht bij Declathlon. Wat ik niet heb gekocht zijn wandelschoenen. Dat mocht niet van mijn dochter Ze vond het waanzin om überlelijke schoenen te kopen voor meer dan 100 euro die ik daarna dan nooit meer zou dragen haha. Ik wandel normaal altijd op sneakers, dus dat ga ik daar ook gewoon doen.

MMcGonagall schreef op 25-05-2025 om 19:27:

[..]

Dat is wel een dingetje. Volgens de app was het er vorige week 21 graden, maar 3 is ook goed mogelijk in deze tijd van het jaar. Ik heb er speciaal extra truien voor gekocht, maar er gaan ook shirtjes en een korte broek mee. En een winddicht en waterbestendig jack, gekocht bij Declathlon. Wat ik niet heb gekocht zijn wandelschoenen. Dat mocht niet van mijn dochter Ze vond het waanzin om überlelijke schoenen te kopen voor meer dan 100 euro die ik daarna dan nooit meer zou dragen haha. Ik wandel normaal altijd op sneakers, dus dat ga ik daar ook gewoon doen.

Ik wandel altijd op hoge wandelschoenen blijven mijn voeten lekker droog en door de dikkere zolen voel je stenen veel minder.

Heb in IJsland ook een paar mooie wandelingen gemaakt.

MMcGonagall schreef op 25-05-2025 om 19:27:

[..]

Alsjeblieft, ga niet op sneakers over de rotsen wandelen. Koop schoenen die hoog in de enkels sluiten.  Decathlon heeft mooie budget schoenen. 

Als je met een heli van een helling gehaald moet worden zijn dat eigen kosten volgens mij. 

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte-wandelschoenen-voor-dames-mh100-mid/_/R-p-336189 Voor €60 ben je klaar. 

Heb te vaak mensen gezien die niet goed voorbereid op ruw terrein gestrand waren. 

Edit: 

Als je niet veel wandelt op ruw terrein kan je prima een paar decathlon schoenen kopen.  Als je vaker een langere afstanden gaat lopen is het wel aan te raden wat meer geld uit te geven aan meindl of lowa.

Wandelschoenen zijn één keer een stevige investering waar je lang plezier van gaat hebben.
Ik loop al meer dan 25 jaar op mijn Meindl Borneo's. 

De Borneo's die nu te koop zijn, vind ik minder dan mijn oude. Vorig jaar heb ik voor ruim 20 euro nieuwe hakken eronder laten plaatsen, verder mankeert er niets aan.

Oh ja, en ik heb één keer in Frankrijk een naadje laten stikken dat los was gegaan.

Vanwege best wat ziektes in onze familie worden het dit jaar waarschijnlijk wat kleine vakantie in en rondom Nederland. Vorige jaren was dit door andere redenen ook het geval.

We hebben binnenkort een midweek geboekt (4 nachten) op een Landal park op een uurtje rijden voor 300 euro. Daar komt dan wat benzine bij. Onze ouders komen een dagje langs en nemen ons mee uit eten. Verder verwacht ik niet meer kwijt te zijn aan de boodschappen dan wanneer we thuis zijn, misschien hier een daar een drankje op een terras of een ijsje. We hebben nog vrijkaartjes voor een leuke attractie in de buurt dus dat komt mooi uit, verder nog geen uitjes gepland.

Wat we met de zomervakantie gaan doen weten we nog niet, hangt er vanaf hoe het gezondheidsprobleem van mijn man zich ontwikkelt. Komende week gaan we er een paar dagen tussenuit, hier in Nederland, en ben benieuwd wat het weer gaat doen nu mijn regendans eindelijk effect heeft. De verwachtingen veranderen steeds! Ik kan me alvast verheugen op een wandeling in de regen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.