Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantievoorpret

Het is pas mei, maar omdat hier niemand meer naar school gaat, gaan we volgende maand al op vakantie! Ik heb bijna de laatste hand gelegd aan het programma voor onze rondreis door IJsland. Ik maak ook altijd een kostenoverzicht en dat was wel even slikken. Veel hotels en de excursies zijn al betaald, en alles bij elkaar kom ik (incl drie geboekte activiteiten) nu al op € 4500 voor twee personen, 11 dagen. Daar komen dan nog wellicht andere excursies en eten en drinken bij.
Hebben jullie alle plannen al rond? Waar gaat de vakantie heen en (als je het kwijt wilt) wat gaat dat kosten?

Zojuist vijf nachtjes gekampeerd (125 euro) en vier nachtjes in een B&B (440 euro).

Autokosten en betaalbare Duitse restaurants, dierentuinentree en een dagje Thermen (24 euro p.p. dagentree) kwamen hier nog bij.

onze vakantie in najaar is al geregeld deel al betaald. Hebben budget inclusief alles 6000 voor 30 dgn en dat gaat makkelijk lukken. Blijft nog wel van over

Alle campings geboekt. We gaan naar België (net over de grens bij Maastricht), dan door naar Luxemburg, ruime week in de Vogezen en via 2 campings in Duitsland terug naar huis. In totaal ruim 3 weken op pad zit nu op zo’n €1100,- voor alle staanplaatsen op de campings. We gaan sowieso naar 2 pretparken onderweg en een waterpark. Geen idee wat het totaal gaat worden, maar ik verwacht zo rond €3000,- uit te komen. Paar keer uit eten, benzine, boodschappen. We houden het simpel dit jaar.
In de meivakantie zijn we 5 nachten naar een pretpark geweest en dat was €3250,- bij elkaar dus dat was eigenlijk al de dure vakantie van dit jaar.

Wij hebben al een vakantie naar de zon van 2 weken in maart gehad. Dat kostte denk ik 5500-6000€ totaal. 

Komende week gaan we 3 nachtjes naar Texel, hopelijk blijft het droog want ik wil fietsen huren en daar lekker gaan trappen. Het en der beetje wandelen, strandtent in etc.
Dan  een week werken en dan 10 dagen naar een Canarisch eiland. 
Daarna moeten we weer een tijdje wachten. Her en der een vrije maandag in juni /juli /augustus en dan zo'n 2,5 e week vrij in november. Nog geen concrete plannen daarvoor. In de zomer in een weekend misschien nog nachtje hotel ergens.

Texel kost tussen 200-300 voor reis ( trein) en verblijf ( b&b)  + wat we daar nog opmaken aan uit eten, fietsverhuur komt er ook nog bij.

Canarische eiland 1686€ voor 2, reis en verblijf in een bungalow voor 10 dagen. Geen vast budget wat we daar nog gaan spenderen. Denk 1 of 2  dagen een auto huren en over het algemeen uit eten behalve ontbijt en lunch. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2025 om 13:32

ik ga met 2 vriendinnen in juli een lang weekend in Nederland weg. Huisje kost voor 3 nachten 285 euro. 
Verdere kosten zijn dan nog wat eten, terrasje, en mss dat we nog een dagje weggaan. We nemen de fietsen mee, maar moeten er eentje huren voor die dagen. 

ik ga het laatste weekend van juni naar Zeeland, we gaan 1 dag naar concert at sea en hebben besloten er gelijk een weekendje weg van te maken, dus op vrijdag erheen en zondag weer terug. In totaal iets van 340 euro geloof ik, inclusief ticket voor het evenement. 
Daarna nog een week werken en dan begint mijn zomervakantie. Ik ga 8 dagen naar Duitsland, ben dan iets van 1100 euro kwijt.

Heb er echt zoveel zin in! Best veel gedoe (gehad) op werk dus ik ben er wel aan toe. En tot die tijd ook best veel gepland in juni, waaronder een dagje efteling. 

Wij gaan in augustus naar Frankrijk. Voor het eerst met eigen caravan. Hebben besloten om in 2 dagen te rijden. En dan een overnachting in Luxemburg waarschijnlijk en in Frankrijk. Gewoon op ons gemak. Ik weet eigenlijk niet wat het precies gaat kosten. Man mag het uitzoeken en regelen. Mocht iemand het echt graag weten dan zal ik het vragen.

Nog geen idee verder welke uitstapjes/plekken we in Frankrijk gaan bezoeken. Wil dat in juli gaan uitzoeken. Staan tot eind juni nog op een camping dichtbij huis. Dit was €1500 ( 3 maand). Zijn dan in de weekenden iets meer kwijt als wanneer we gewoon thuis zouden zijn (ijsje voor kind en vriendjes, pannenkoeken voor kind en vriendjes enz), maar niet extreem.

ik ga eind augustus voor werk naar oeganda. Daar plak ik nog een dikke week vakantie aan vast! Heb al een leuke safari geboekt. Wel duur, maar omdat mijn werk de vliegtickets en visum betaalt is het prima te doen. Heb er al wel veel zin in!

Ik ga met mijn lief en 2 vrienden 16 dagen naar Namibië in augustus. Dat is echt mega duur maar voor mij zeker once in a lifetime.
Verder in oktober misschien naar Schotland met de trein. Een vriend van me gaat daar een aantal jaren wonen en die wil ik zeker eens per jaar, zo niet twee keer per jaar opzoeken.

Wij gaan volgende maand naar een eilandje van de Balearen en eind september naar een Canarisch eilandje . Wat dat gaat kosten ?  Veel . Maar daar hebben wij voor gespaard

Wij gaan in juli een rondreisje Finland en Noord Noorwegen doen.
Is al betaald zo,n 2000 euro en dan nog de kosten van een paar maaltijden.
Een aantal maaltijden zijn inbegrepen en een paar niet.

Ik heb momenteel meer 'vakantieverdriet' dan voorpret. Door ziekte heb ik de afgelopen twee maanden al een stedentrip én weekje Duitsland moeten annuleren. Gelukkig heb ik een goede reis- en annuleringsverzekering. 

En het ziet er naar uit dat ik de komende drie maanden ook niet echt weg kan door ziekenhuisafspraken. 
Ik ga wel proberen tussendoor ergens een weekendje in Nederland te plannen, als mijn energie dat toelaat. En dan hoop ik in oktober of november een paar weken weg te kunnen, maar dat is nog verre toekomstmuziek. 

Eind juni gaan wij een cruise  van Rotterdam naar Noorwegen maken voor 7 dagen zullen we ongeveer 4500 euro kwijt zijn. 
In september gaan we twee weken eerst naar de Elzas en waarschijnlijk ook nog naar een meer maar dat hebben we nog niet helemaal gepland. We zoeken accommodatie waar we ook zelf kunnen koken. We wisselen dat af met uiteten gaan. Deze vakantie zal goedkoper zijn dan de cruise maar hoeveel weet ik niet precies.

MMcGonagall

MMcGonagall

25-05-2025 om 16:48 Topicstarter

Mooie plannen allemaal! Ik heb al dingen voorbij zien komen die ook nog op mijn wensenlijstje staan. Sowieso Afrika, dat is altijd goed bevallen, maar ik wil ook zeker nog een keer naar Finland en een keer wat langer dan één dag naar Noorwegen.

IJsland is heel duur, aan eten zul je dat ook nog veel kwijt zijn. Maar het is zo'n mooi land, dus absoluut het geld waard!

Wij gaan altijd op de bonnefooi, actieve vakanties met veel wandelen en klimmen. Kosten kijk ik niet naar, maar zal meestal rond 3000 euro (4 personen, 3,5 week, met tent) zijn. 
Door ziekte weet ik helaas nog niet hoeveel energie ik straks heb en wat voor vakantie dit jaar geschikt is. M'n dochter heeft ook wat extra rust nodig, dus komt wel goed uit. Ik heb wel allemaal vage ideeën over wat we zouden kunnen doen, maar ik loop nog een beetje vast op dat ik niet de hele dag alleen maar op het strand wil liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.