Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantiepark in Nederland

Over een paar maanden wil ik op vakantie in Nederland op een vakantiepark, mijn medereizigers zijn volwassenen en 1 baby. De locatie maakt mij weinig uit maar ik vind het wel belangrijk dat er wat te doen is in de buurt, zoals een stad om te bezoeken of wat toeristische activiteiten, een zwembad op het park of in de buurt zou ik ook leuk vinden maar is geen must. Een makkelijke zoekopdracht zou je zeggen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is jullie favoriete vakantiepark in Nederland?


Ik heb niet een favoriete park ik bedenk altijd waar ik in Nederland heenwil de Zeeuwse kust, Limburg of Drenthe en dan ga ik kijken waar ik een huisje boek. Ik kies regelmatig voor een huisje van Landal en dat bevalt eigenlijk altijd wel.

Ik weet niet uit welke regio je komt, maar misschien eens kijken in de randstad. Genoeg plekken met mooie natuur en grotere steden binnen 30 (auto)minuten bereikbaar.

Blijf hiervan weg, de website doet het nog wel namelijk.

https://www.ad.nl/binnenland/reisorganisatie-vacansoleil-failliet-verklaard-br~a0c61771/

kijk eens bij europarcs. Paar jaar geleden zat ik op een park van ze en volgende week ga ik naar een park in Limburg. Ik vind de parken tot nu toe erg fijn, en als je met de auto gaat, die mag bij het huisje staan.

Ik ben over de landal parken altijd heel enthousiast, al vind ik de oude parken wel veel beter dan de nieuwe (vooral qua mooie locaties in de natuur). Nederland is zo klein dat je ook altijd wel een leuke stad in de buurt hebt.

Ik hou niet van vakantieparken en zou gewoon een luxe b&b boeken in de regio waar je iets wil ondernemen. 

Ons favoriete vakantiepark is het Hof van Saksen. De huisjes en het park zijn heel erg mooi, veel faciliteiten en in de omgeving vanalles te doen, al komen wij het park meestal niet af. 

Ik ga altijd naar CenterParcs. Blijft favoriet. De absolute favoriet is Erperheide, maar die ligt in België De Huttenheugte vind ik ook heel leuk, net zoals Port zelande. Eigenlijk is overal in de buurt wel wat te doen qua stad bezoeken of een dierentuin ofzo. Ik zoek wel altijd alleen de parken uit die een wildwaterbaan hebben bij het zwembad  die vind ik altijd zo leuk!!

https://www.westerbergen.nl/

Dit is het fijnste vakantiepark waar we ooit zijn geweest. Geen onderdeel van een keten en superenthousiast personeel.

Esonstadt, boven in Groningen, is een mooi park. 

Ik kijk ook altijd waar ik graag naartoe wil. We hebben in ieder geval fijne vakanties gehad in 


- Qurios Bloemendaal (midden in de duinen)
- eerdergenoemde Esonstad (we hadden een huisje met enorm raam aan het water, kon onze 1-jarige de hele dag eendjes kijken, superleuk!)
- Qurios Ameland (ik hou van Waddeneilanden
-  Buitenhof De Leistert (prachtige omgeving en heel mooi opgezet park!) 

ik vind Buitenhof de leistert juist helemaal niet zo prachtig van opzet. Ben er 2 keer geweest, maar vind het vooral kaal en heel open. Vanuit de tuin kijk je zo bij de buren op hun bord. Te weinig privacy vind ik daar. Ik zit liever in een bosrijkere omgeving dan.
De vijvervilla’s van Marveld zijn overigens wel heel tof! Ook open, maar wel heel mooi gelegen rondom een meertje. En staan wat verder uit elkaar, waardoor je toch nog wel wat privacy hebt. Maar het is wel 1 grote open ruimte achter de huizen. Geen aparte tuinen.

In Noordwijk zag ik deze 2 bungalowparken
https://www.vakantieparkduinrust.com/nl/
https://www.tulpenzee.nl/

weet alleen niet wanneer je wil gaan en je budget.

Resort Burgh Haamstede in Zeeland. Prachtige omgeving, mooi park (rustig), leuke plaatsen in de omgeving (Zierikzee, Veere, Middelburg), strand dichtbij.

Broodjebrie schreef op 28-09-2023 om 17:58:

kijk eens bij europarcs. Paar jaar geleden zat ik op een park van ze en volgende week ga ik naar een park in Limburg. Ik vind de parken tot nu toe erg fijn, en als je met de auto gaat, die mag bij het huisje staan.

Hier zijn wij ook pas geweest, maar dan in Gelderland. Het was een keurig onderkomen en een prachtig, groen park. Heel fijn en voor herhaling vatbaar.

BlairW schreef op 28-09-2023 om 20:19:

Ik ga altijd naar CenterParcs. Blijft favoriet. De absolute favoriet is Erperheide, maar die ligt in België De Huttenheugte vind ik ook heel leuk, net zoals Port zelande. Eigenlijk is overal in de buurt wel wat te doen qua stad bezoeken of een dierentuin ofzo. Ik zoek wel altijd alleen de parken uit die een wildwaterbaan hebben bij het zwembad die vind ik altijd zo leuk!!

Ik vond die huisjes van Centerparcs nooit erg schoon, zelfs viezige vloerbedekking. Is dat de laatste jaren verbeterd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.