Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

BeneficialJay65

BeneficialJay65

07-11-2021 om 16:35

Vakantie Gran Canaria eind december, zou dit nou weer door kunnen gaan?

Eind december zouden we naar Gran Canaria gaan, maar ik heb er toch een hard hoofd in dat dat nu überhaupt door kan gaan. 
Wat denken jullie?


* fout in titel excuus , moet natuurlijk Gran Canaria zijn


Het is groen en je moet een vaccinatiebewijs hebben. Vooralsnog lijkt er weinig aan de hand dus. Waarom denk je dat het niet doorgaat? Afspraken binnen de EU zijn dat ze mensen laten reizen, met vaccinatie (of test).

BeneficialJay65

BeneficialJay65

07-11-2021 om 16:47

MMcGonagall schreef op 07-11-2021 om 16:40:

Het is groen en je moet een vaccinatiebewijs hebben. Vooralsnog lijkt er weinig aan de hand dus. Waarom denk je dat het niet doorgaat? Afspraken binnen de EU zijn dat ze mensen laten reizen, met vaccinatie (of test).


Uiteraard hebben we een vaccinatiebewijs.

Ik zou me kunnen voorstellen dat doordat de cijfers zo snel oplopen, Spanje “zegt” : “ geen mensen uit Nederland toelaten”. Hoop het natuurlijk niet maar houd overal rekening mee..

Dit weet niemand. Het is een kwestie van afwachten en het beste ervan hopen. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

07-11-2021 om 16:51

Vrijevlinder schreef op 07-11-2021 om 16:49:

Dit weet niemand. Het is een kwestie van afwachten en het beste ervan hopen.


Jouw nickname is heel toepasselijk in deze🙃

Mijn glazen bol is stuk.

Ik zou vooral rekening houden met een dubbele quarantaine (in Spanje en hier), dat je voor elke scheet die QR moet laten zien én dat je zo'n beetje continu met een mondmasker op loopt.

Ik durf geen vakantie buiten Nederland te boeken. Je weet gewoon niet wat er gaat gebeuren. Zo zonde als je ergens vast komt te zitten, of in quarantaine moet, of opeens alles dicht gaat, continu mondkapje op. Lijkt me echt geen relaxte vakantie , ik blijf voorlopig lekker zonder stress in Nederland.

Denk niet dat het door gaat, ik zou sowieso voorlopig niets boeken. Straks zit je vast en dan is het panieken.

Denk dat naar Curaçao of St Maarten gaan makkelijker is momenteel doordat de Antillen als deel van ons Koninkrijk gezien worden. 

Wij zij  in september naar La Palma geweest. Laat geboekt, zorgen over COVID maatregelen. La Palma was gelukkig groen op de Corona kaart. Nederland niet al te rood. Dus alles ging goed totdat daar de vulkaan uitbarstte.
Dat viel in de categorie over van alles zorgen gemaakt, maar deze hadden we niet zien aankomen. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 07-11-2021 om 16:47:

[..]


Uiteraard hebben we een vaccinatiebewijs.

Ik zou me kunnen voorstellen dat doordat de cijfers zo snel oplopen, Spanje “zegt” : “ geen mensen uit Nederland toelaten”. Hoop het natuurlijk niet maar houd overal rekening mee..

De kans is heel klein dat Spanje dat zegt. Ze hebben de toeristen hard nodig.

Ze hebben ook nooit verplichte quarantaine gehad voor Europese reizigers.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

10-11-2021 om 16:29

Ja, ik denk dat dit door kan gaan. Je kan niet alles op slot blijven gooien, dus zolang je gevaccineerd bent en in Europa blijft, zou ik me geen zorgen maken.

Waar je gewoon echt goed rekening mee moet houden is dat als jijzelf, iemand in je omgeving of misschien zelfs iemand in je hotel positief test, dat je dan ter plekke in quarantaine moet. Dat kan heel vervelend zijn, paar voorbeelden hieronder. En verder zorgt corona natuurlijk continu voor nieuwe vervelende verrassingen die we niet voorzien. Hoe erg je dat vindt hangt van je karakter af denk ik.

Max vakantieman: in quarantaine tijdens je vakantie https://www.npostart.nl/pow_05045286

https://www.ad.nl/buitenland/rondreis-sardinie-eindigt-in-verplichte-quarantaine-groep-nederlanders-al-twee-weken-in-hotel~a93b0485/

Ik zou vooral bang zijn tijdens de vlucht besmet te raken, want je zit toch bijna op schoot bij vreemden. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

10-11-2021 om 19:03

Ik zou niet met een groep gaan reizen, dan heb je idd dit risico. Maar als één iemand in je hotel positief test en jij test na een paar dagen negatief, mag je dan niet uit quarantaine? Maar goed, een risico is er altijd idd.

terpstra schreef op 08-11-2021 om 18:20:

Wij zij in september naar La Palma geweest. Laat geboekt, zorgen over COVID maatregelen. La Palma was gelukkig groen op de Corona kaart. Nederland niet al te rood. Dus alles ging goed totdat daar de vulkaan uitbarstte.
Dat viel in de categorie over van alles zorgen gemaakt, maar deze hadden we niet zien aankomen.

Och ja! Dat is dan ook zeer vervelend. Nog wel een paar leuke dagen gehad?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.