Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantie deze zomer, hoe, wat, waar?

De berichten vliegen  je momenteel  om de oren, zwarte zaterdagen, beperkingen ivm corona  en vliegtuigen die niet vliegen. 
Gaan jullie deze zomer op vakantie? Zo ja, waarheen en op welke wijze? 
Zijn de problemen  omtrent  Schiphol of het opvlammen van corona een reden voor jullie om de vakantie  uit te stellen?
Zomaar iets dat in me op kwam en dat ik me afvroeg.


lientje69

lientje69

20-06-2022 om 18:48 Topicstarter

TO trapt af

Wij gaan eind augustus  met de auto naar Oostenrijk.  
Corona  , daar hoop ik van dat het wegblijft, maar de voorspellingen  zijn niet goed helaas. Desnoods maar weer mondkapjes op, het hele reisgezelschap  heeft een QR code, dus dat laatste gaat ons gelukkig  dan weer niet belemmeren. Ik zie wel op tegen de reis, hoop geen files tegen te komen onderweg. Maar vrees dat dat op de Duitse  autobahn  wishfull thinking is.
Wel reizen we niet op zaterdag maar op zondag. Hopelijk  scheelt dat iets.

TanSwallow86

TanSwallow86

20-06-2022 om 19:05

Ik ga niet op vakantie, mijn laatste vakantie was in 1998. Aan de ene kant zou ik graag naar Zuid-Afrika willen om met mijn eigen ogen te zien wat er is veranderd. Maar om nou in je eentje te gaan, nou nee. En wie verzorgs dan mijn chinchilla's 

Fujne vakantie alvast Lientje 

We gaan begin juli een week met onze VW T2 .....  Naar daar waar het mooi weer is in Zwitserland. In Augustus gaan we naar de kust in Toskana, voor 10 dagen. En daarna vlieg ik met mijn moeder voor een week naar Mallorca

Ik zou morgen een paar dagen op citytrip gaan, maar helaas zit ik thuis met corona. 
In september heb ik echt vakantie, maar ik weet het nog niet. Ik denk wel dat ik in Europa blijf, maar of het de trein naar florence of krakau wordt of vliegen naar Albanië en Montenegro... of misschien wel Ameland ofzo, ik weet het nog niet. Nog lekker tijd voor voorpret en uitkiezen

Wij blijven in Nederland, na twee eerdere vliegreizen dit jaar (in januari en mei). Niet helemaal met voorbedachten rade,  maar ik ben nu wel blij met deze keuze, met al dat gedoe met vliegen en treinen!

Ik ben net vanmiddag terug gekomen van Kreta. Vlogen niet vanaf Schiphol maar hier was het ook druk op het vliegveld.
In september gaan we naar Mallorca, dat is al maanden geleden geboekt. Vliegen dan ook weer vanaf Eindhoven. 
Als het tenminste doorgaat, dat denk ik dus de laatste 2,5 jaar bij alles. 

lientje69

lientje69

20-06-2022 om 19:36 Topicstarter

Harley, zou je vader het volgend jaar misschien  niet leuk vinden samen met je te gaan? Of kwam alleen je moeder daar vandaan?

Ted, ben je niet bang dat de vlucht geannuleerd  wordt als je op Schiphol  staat? Of ga je via een andere luchthaven? Zou mijn grootste angst zijn.

Joszy, wat balen zeg. Beterschap,  hopelijk  voel je je er niet te ziek onder.

Nienke, dat snap ik dat je blij bent in Nederland  te blijven.  Heb je in mei geen problemen  ondervonden met vliegen?

Ted woont in Zwitserland..... uurtje van tevoren op het vliegveld, en gewoon vliegen met een lijnvlucht....

lientje69

lientje69

20-06-2022 om 19:38 Topicstarter

Dolfje, ja, ik denk dat ook steeds. Vooral: als er straks maar niemand  corona  heeft als we weg gaan. We hebben het allemaal  al wel gehad, maar dat zegt niks. Ik hoor van sommigen  dat ze al voor de derde keer corona hebben.
September  zal het waarschijnlijk  wel wat rustiger  zijn op de luchthavens, de echte zomervakantie  is dan voorbij.

lientje69 schreef op 20-06-2022 om 19:36:


Nienke, dat snap ik dat je blij bent in Nederland te blijven. Heb je in mei geen problemen ondervonden met vliegen?

Nee, we vlogen (gelukkig!) vanaf Düsseldorf. Létterlijk op de dag dat heel Nederland vaststond op Schiphol. Vanaf Düsseldorf (en terug ook, trouwens) ging het probleemloos. 

lientje69

lientje69

20-06-2022 om 19:40 Topicstarter

Ted68 schreef op 20-06-2022 om 19:38:

Ted woont in Zwitserland..... uurtje van tevoren op het vliegveld, en gewoon vliegen met een lijnvlucht....

Dat scheelt. Daar dus geen problemen met personeel  begrijp ik? Of worden er in Zwitserland  in de zomer ook vluchten geannuleerd?

lientje69

lientje69

20-06-2022 om 19:44 Topicstarter

-Nienke- schreef op 20-06-2022 om 19:39:

[..]

Nee, we vlogen (gelukkig!) vanaf Düsseldorf. Létterlijk op de dag dat heel Nederland vaststond op Schiphol. Vanaf Düsseldorf (en terug ook, trouwens) ging het probleemloos.

Wat een mazzel dan.

Wij wonen in de kop van  Noord-Holland,  Düsseldorf  is voor ons niet bepaald vlakbij. Maar we gaan eigenlijk,  als we op vakantie  gaan want dat lukt niet elk jaar, altijd met de auto. Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst gevlogen ( was enige keer) op 50 jarige leeftijd.

Vroeger heb ik nog wel de tienertour gedaan, met de trein.  Vond ik ook wel leuk. Vliegen  had ik me echt heel veel van voorgesteld,  maar viel me niet mee. Geromantiseerd denk ik, omdat ik het nog nooit gedaan had.

TanSwallow86

TanSwallow86

20-06-2022 om 19:57

lientje69 schreef op 20-06-2022 om 19:36:

Harley, zou je vader het volgend jaar misschien niet leuk vinden samen met je te gaan? Of kwam alleen je moeder daar vandaan?

Ted, ben je niet bang dat de vlucht geannuleerd wordt als je op Schiphol staat? Of ga je via een andere luchthaven? Zou mijn grootste angst zijn.

Joszy, wat balen zeg. Beterschap, hopelijk voel je je er niet te ziek onder.

Nienke, dat snap ik dat je blij bent in Nederland te blijven. Heb je in mei geen problemen ondervonden met vliegen?

Mijn ouders zijn geboren in Nederland, mijn zussen en ik geboren in Zuid-Afrika. Mijn vader heeft er als kind zijnde een paar jaar gewoond.

Mijn ouders zijn er wel geweest, maar was erg veranderd en mijn moeder voelde zich niet erg veilig meer. 

Lastig praten nu over mijn moeder nu ze er niet meer is. 

Niet zo erg als in Nederland.... en we hebben een lijn vlucht, en geen charter....

Ik ben al weer een week terug thuis van een paar weken Oostenrijk met eigen auto. Dat was uitermate relaxt want nog geen hoogseizoen. En ook geen gestress met die rare toestanden op vliegvelden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.