Vakantie en reizen
FaithfulDuck87
06-11-2022 om 14:24
Treinreis
ja, ik verveel me en hang veel voor de tv
. Ik kijk nu op NG een treinreis door Australië en die gaat van Adelaide naar Darwin, genaamd De Ghan.
Lijkt me prachtig om zo iets te doen.
Wat is jullie mooiste treinreis geweest in het buitenland??
Vf_Watervrouw
06-11-2022 om 22:07
Neefje van De Ghan: Indian Pacific vier dagen, drie overnachtingen, twee-drie excursies en een diner onder de sterrenhemel. Geweldig personeel.
Schommelstoel
06-11-2022 om 22:33
Elke treinreis in India was een ervaring, alleen al het 'voorspel' op het station is een complete voorstelling op zich. Van het loket tot de verkoper van pakora's.
En dan vult de trein zich, ik reisde vaak tweede klasse, op een gegeven moment zaten er zelfs mensen in de bagagerekken boven me.
Het was al een bizarre ervaring voor die trein überhaupt vertrokken was.
Wat ik ook heel mooi vond was de treinreis over Java. Tussen Bandung en Yogyakarta is de natuur zo mooi, de uitzichten werkelijk prachtig!
En ik hou erg van stoptreintjes ergens afgelegen in welk Europees land ook. Uithoeken van Frankrijk, het lijntje tussen Groningen en Bad Nieuweschans, ergens door glooiende Duitse heuvels of langs Italiaanse dorpjes, maakt niet uit. Gewoon het hele lijntje uitzitten en kijken wie er instappen en hoe de dorpjes zich aaneenrijgen.
Lali
07-11-2022 om 18:58
Vf_Watervrouw schreef op 06-11-2022 om 22:07:
Neefje van De Ghan: Indian Pacific vier dagen, drie overnachtingen, twee-drie excursies en een diner onder de sterrenhemel. Geweldig personeel.
Die staat nog op mijn verlanglijst! Nu ik de Ghan heb gedaan, wil ik dit ook/
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.