Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Treinreis/bagage/plassen


SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 18:10

ButterCup schreef op 30-07-2021 om 18:04:

ik ga wel bewust overdag zodat ik alles kan zien.

Ik heb lange treinreizen door heel Europa gemaakt, en vond het prachtig. Zulke mooie uitzichten, echt genieten!

De trein is ook comfortabeler dan een bus, je hebt meer ruimte en kunt nog eens wat heen en weer wandelen in de coupe of er is een coupe met eetgedeelte waar je heen kunt. Ook dat laatste is weer fijner als je bv met vier mensen bent en je kunt 2 om 2 naar zo'n eetcoupe.

ButterCup

ButterCup

30-07-2021 om 18:22 Topicstarter

Jaaa heb er ook echt zin in!
Heb best getwijfeld auto versus trein maar heb er nu echt zin in 😀

heerlijk! Ben jaloers hoor. Ik hou er ook van en dan idd vooral overdag reizen zodat je alles kunt zien!
ik verander dan echt in zo’n hyper Sheldon Cooper enthousiast geval  
Tips zijn al gegeven, goeie reis! Ik zou ook een super de luxe treinreis doen als ik met geld kon strooien. Zeker weten!

Hobbelster schreef op 30-07-2021 om 18:57:

heerlijk! Ben jaloers hoor. Ik hou er ook van en dan idd vooral overdag reizen zodat je alles kunt zien!
ik verander dan echt in zo’n hyper Sheldon Cooper enthousiast geval
Tips zijn al gegeven, goeie reis! Ik zou ook een super de luxe treinreis doen als ik met geld kon strooien. Zeker weten!

Minder of zonder luxe is ook al fantastisch! Ik reisde van Moskou naar Peking. Dwars door Siberië en Mongolië. Magisch.  

Sleaford schreef op 30-07-2021 om 19:51:

[..]

Minder of zonder luxe is ook al fantastisch! Ik reisde van Moskou naar Peking. Dwars door Siberië en Mongolië. Magisch.

Dat geloof ik meteen.
Is vast een fantastische ervaring.

In welk seizoen heb je de reis gemaakt ?
Want daar zit een heel verschil in.

CharliesA schreef op 30-07-2021 om 18:01:

[..]

Het is weer in opkomst, er zijn meerdere lange treinreizen door europa in de planning. Wanneer ik miljonair wordt, ga ik zo'n superluxe treinreis maken. Met een coupé met badkamer voor mezelf. En roomservice, champagne ontbijt. Gaat echt leuk worden

Dat is eigelijk verrassend goedkoop zo'n eigen courgette. Ongeveer € 40 per nacht inclusief ontbijt

Sleaford schreef op 30-07-2021 om 19:51:

[..]

Minder of zonder luxe is ook al fantastisch! Ik reisde van Moskou naar Peking. Dwars door Siberië en Mongolië. Magisch.

Die hebben wij ook in de planning, misschien volgend jaar al. Kinderen examen gedaan en dan dus extra lang vakantie.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 22:06

Ysenda schreef op 30-07-2021 om 21:51:

[..]

Dat is eigelijk verrassend goedkoop zo'n eigen courgette. Ongeveer € 40 per nacht inclusief ontbijt

Dat is wel een leuke typo 😊.

Wat een goede tip, ik wist niet dat het zo goedkoop kon zijn. Weet je ook welke aanbieder van treinreizen dit voor die prijs in de markt zet?

MidasWolf schreef op 30-07-2021 om 21:46:

[..]

Dat geloof ik meteen.
Is vast een fantastische ervaring.

In welk seizoen heb je de reis gemaakt ?
Want daar zit een heel verschil in.

In augustus. Qua temperatuur grotendeels heel goed te doen. Siberië en Mongolië zijn maar een paar maanden per jaar echt prettig bereisbaar. Als het gaat vriezen is het daar bijna geen doen. Alleen Peking was verzengend heet in die periode. 

Moskou had ik al eens eerder bezocht (met de nachttrein van st Petersburg naar Moskou, ook geweldig trouwens). In de winter vond ik dat eigenlijk mooier. Die steden zijn in de sneeuw zo prachtig. 

CharliesA schreef op 30-07-2021 om 22:06:

[..]

Dat is wel een leuke typo 😊.

Wat een goede tip, ik wist niet dat het zo goedkoop kon zijn. Weet je ook welke aanbieder van treinreizen dit voor die prijs in de markt zet?

Ik heb via de treinreiswinkel geboekt. Dit zijn de standaardprijzen van DB.

Wij deden interrail, dochter van toen 11 en ik.  

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 19:11

Ysenda schreef op 31-07-2021 om 19:00:

[..]

Ik heb via de treinreiswinkel geboekt. Dit zijn de standaardprijzen van DB.

Wij deden interrail, dochter van toen 11 en ik.

Dank voor de tip, ik ben aan het rondsnuffelen op de site en zie echt superleuke dingen!

redbulletje schreef op 30-07-2021 om 17:27:

Je koffer/reistas voorzien van cijferslotjes en je belangrijke spullen zoals telefoon, portemonnee, camera etc in een kleinere tas die je mee naar de wc kunt nemen.

Dit deed ik ook altijd. En idd even degene naast je vragen op je spullen te letten. Er kan altijd iemand iets jatten. Maar eigenlijk alleen echt een probleem als je paspoort of geld gejat worden. De rest laat zich (hoe vervelend ook) altijd wel regelen. 

Fijne vakantie alvast. 

Ach, dat doet me denken aan jaren geleden, vorige eeuw, een treinreis met een vriendin naar Zwitserland, in een hele luxe trein.  Daar werd zelfs koffie met appelgebak en slagroom geserveerd. Heel bijzonder, vooral toen dat,  na een onverwachte stop, in mijn schoot terechtkwam....    ↘️↩️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.