Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Treinreis/bagage/plassen

Hoi!
Ik ga volgende maand als het goed is met de trein op vakantie.
Nou ga ik normaal atijd met de auto of het vliegtuig dus ik heb een vraagje omtrent plassen 😄

Ik reis btw eerste klas, was maar paar tientjes duurder 

Oké, ik neem een bacpack mee, maar als je nou naar de wc moet hè, laat je je bagage dan gewoon op je plek liggen? Of neem je die mee? In het vliegtuig laat je het natuurlijk altijd liggen maar daarzit je zo hutje mutje dat iets ontvreemden gewoon heel weinig gebeurd en je kan er natuurlijk niet uit!
Het voelt een beetje raar om je bagage zo te laten liggen of zo.
Maar de wc's zijn denk ik best krap om de bagage mee te nemen en dat vind ik ook goor, zeker in zo'n schudtrein.

Hoe gaat dat?


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-07-2021 om 17:22

Ik liet het altijd in het bagagerek liggen. In sommige buitenlandse treinen is er ook een bagagerek voor backpacks aan het begin van de coupé. Daar zit je dan meestal ook niet direct naast. Ik hield altijd wel mijn paspoort en andere papieren bij me. 

Leuk, met de trein op vakantie! Waar ga je heen?

In de meeste treinen zijn er bagagerekken aan het begin en einde van de wagon, dus dan heb je je bagage sowieso niet bij je stoel. Probleem opgelost Heb je je bagage wel bij je stoel, dan zou ik het van het moment laten afhangen. Je kunt eventueel aan een medepassagier vragen even op je tas te letten en misschien niet naar de wc gaan vlak voor een stop op een station, als je je daar niet prettig bij voelt.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 17:27

Ik had altijd zo'n hoesje dat je met een koord om je nek doet, met daarin paspoort, geld e.d.

Slotjes op je rugzak.

Je kunt een aardige mede passagier ook vragen om op je spullen te letten. Laatst vroeg iemand dat ook aan mij die een dolce & gabbana tasje had.

Maar ik heb slechts 1 keer met de trein in mijn eentje gereisd over een erg lange afstand, en dit issue was wel de reden waarom ik dit niet nog een keer zou doen.

Je koffer/reistas voorzien van cijferslotjes en je belangrijke spullen zoals telefoon, portemonnee, camera etc in een kleinere tas die je mee naar de wc kunt nemen. 

Ik heb regelmatig op een treinreis gehad dat iemand aan mij vroeg hun tas even in de gaten te houden, en dan deed ik dat.

backpack liet ik liggen in de coupe. Kleine tas met belangrijke papieren en geld nam ik mee.

ButterCup

ButterCup

30-07-2021 om 17:31 Topicstarter

Kijk, fijne tips, dank!
Belangrijke dingen neem ik sowieso mee naar de wc hoor!
Ik ga naar Zwitserland.
Vanaf Arnhem tot Basel is het een internationale trein, die hebben denk zo'n rek.
Maar de reguliere treinen hebben die dat ook?

Gewoon even aan degene naast je (of overkant gangpad) vragen om op je backpack te letten. En niet vlak voor je een station binnen rijdt gaan plassen, ik heb al een paar keer meegemaakt dat er op die momenten juist bagage gejat wordt omdat mensen dan verplaatsen en hun bagage pakken en in die onrust slaan dieven hun slag en kunnen dan snel van boord. 

Als ik echt met een nachttrein ga, neem ik een goedkoop fietsslot mee (niet zo'n hele dikke kabel hoor), dan leg ik mijn backpack vast aan het rek indien mogelijk. 

je hebt vaak ook een bagagerek boven je hoofd. Daar zou ik de voorkeur aan geven. Er wordt best veel bagage gestolen uit die rekken aan het begin van de coupe, op het moment van in/uitstappen. 

ButterCup schreef op 30-07-2021 om 17:31:

Kijk, fijne tips, dank!
Belangrijke dingen neem ik sowieso mee naar de wc hoor!
Ik ga naar Zwitserland.
Vanaf Arnhem tot Basel is het een internationale trein, die hebben denk zo'n rek.
Maar de reguliere treinen hebben die dat ook?

De meeste Zwitserse intercity treinen hebben dat inderdaad, en de kleinere treinen rondom Lauterbrunnen en andere toeristische plaatsen ook.  

ButterCup

ButterCup

30-07-2021 om 17:43 Topicstarter

Oké, gewoon even vragen dus en niet vlak voor een stop 😅

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

30-07-2021 om 17:59

Schommelstoel schreef op 30-07-2021 om 17:41:


Als ik echt met een nachttrein ga, neem ik een goedkoop fietsslot mee (niet zo'n hele dikke kabel hoor), dan leg ik mijn backpack vast aan het rek indien mogelijk.


Lang geleden dat ik met een nachttrein ben geweest, maar ik krijg er nu meteen weer zin in 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

30-07-2021 om 18:01

Wednesday schreef op 30-07-2021 om 17:59:

[..]


Lang geleden dat ik met een nachttrein ben geweest, maar ik krijg er nu meteen weer zin in

Het is weer in opkomst, er zijn meerdere lange treinreizen door europa in de planning. Wanneer ik miljonair wordt, ga ik zo'n superluxe treinreis maken. Met een coupé met badkamer voor mezelf. En roomservice, champagne ontbijt. Gaat echt leuk worden

ButterCup

ButterCup

30-07-2021 om 18:03 Topicstarter

CharliesA schreef op 30-07-2021 om 18:01:

[..]

Het is weer in opkomst, er zijn meerdere lange treinreizen door europa in de planning. Wanneer ik miljonair wordt, ga ik zo'n superluxe treinreis maken. Met een coupé met badkamer voor mezelf. En roomservice, champagne ontbijt. Gaat echt leuk worden

Wat leuk dat dat weer in opkomst is!

En jaaa, dat zou ik ook wel willen!

ButterCup

ButterCup

30-07-2021 om 18:04 Topicstarter

ik ga wel bewust overdag zodat ik alles kan zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.