Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Trein ergernissen

op dit moment zit ik dus in de trein, en ik weet dat sommige dingen er nou eenmaal bij horen qua geluiden of dingen, maar soms heb je toch echt van die momenten dat je denkt ‘waarom doen mensen dit?’ 
Ik moet veel met de trein reizen dus dan maak je wel eens wat mee, van iemand die zijn teen nagels ging knippen tot heuse echtelijke ruzies die uitgevochten worden

Om mezelf deze reis te vermaken vraag ik me af: wat zijn jouw trein ergernissen? Wat is het vreemdste dat je ooit mee gemaakt hebt? Zeg je er bijvoorbeeld ook wat van, of ben je net als ik en verplaats je maar naar een andere coupe? 

Of iets hilarisch dat je een keer mee gemaakt hebt waarvan je dacht dit hoort ook niet echt thuis in een trein, vertel!


Mayosate

Mayosate

24-08-2021 om 11:39 Topicstarter

om af te trappen, deze reis geen ergernissen maar wat wel een all time ergernis is: mensen die koste wat kost als eerste in moeten stappen en ook niemand laten uit stappen… 

Ja, dat vroegtijdig instappen terwijl de rij uitstappers nog niet voorbij is... Waarom die haast? De trein gaat echt niet weg voor iedereen die bij de deur staat, ingestapt is. 

Wat ik ook vervelend vind (en wat nu in deze coronatijden erg veel voorkomt) zijn mensen die koste wat kost twee stoelen claimen en daar met bagage en jassen een heus fort van weten te maken. Terwijl de trein bomvol is en er mensen moeten staan op een balkon. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-08-2021 om 11:44

Zulke rare dingen als in de OP heb ik gelukkig nooit meegemaakt in de trein.

Gelukkig ook geen andere nare of rare dingen.

Enige waar ik me erg aan irriteer is dat mensen dat mondkapje niet gewoon opzetten.

Of de toiletdeur niet achter zich sluiten, ik zit vaak in de hal vanwege mijden mensen zonder mondkapje, en net bij zo'n toilet heb je dan zo'n fijne tweezitsbank, maar dan kun je dus het toilet binnenkijken / ruiken.

Oh ja, en dat de stilte coupe vaak een oorlogsgebied wordt tussen mensen die daar echt stilte willen en mensen die daar gewoon lekker gaan kletsen.... oei.

Ik ben zelf al sowieso allergisch voor het aanhoren van andermans gesprekken maar vorige week heb ik weer even tot 10 moeten tellen in de trein. Achter me zat zo'n lekkere volkse mevrouw die onder het geen blad voor de mond nemen verstond om over alles en iedereen die ze zag ongevraagd haar mening te geven aan haar medepassagier: ik mag toch hoooopen dat die vrouw op het perron daar de oma is en niet de moeder van die baby, wat denk jiiijjj???

Mens waar bemoei je je mee 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-08-2021 om 11:47

@Patatje, dat vind ik juist weer leuk, en zeker als zo iemand dat in de stiltecoupe doe en je langzamerhand zo'n liefhebber van lezen steeds meer rode vlekken in haar nek ziet krijgen - aaaah. heel slecht van mij

Gelukkig hoef ik niet meer met de trein. Maar ik was jaren afhankelijk van het OV. Ik heb nu mijn rijbewijs en ben al bijna 2 jaar niet meer met het OV geweest. 
Mijn grootste ergernis: dat mensen (voornamelijk pubers) hun tas op de stoel zetten en niet het fatsoen hebben om die weg te halen als er (veel) mensen in een (drukke) trein stappen. 

De meest opmerkelijke:
Ik was zichtbaar zwanger. De trein reed niet maar er was een vervangende bus ingezet. In december, dus koud. 1 bus viel uit of kwam niet, dus ik stond al een half uur langer in de kou te wachten.  
Toen de overvolle bus aan kwam lukte het me om als eerste in te stappen.  Er was nog 1 plekje vrij naast een vrouw die haar tas op de allerlaatste lege stoel had gezet. Dus ik vroeg: "kunt u uw tas weghalen?"
Haar antwoord: "Nee deze is gereserveerd." Ik was zo flabbergasted dat ik niet wist wat ik moest zeggen. 
Gelukkig was er een jongen die zijn plek voor me afstond. Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen. Dat zullen vast ook de hormonen geweest zijn. 
Inmiddels is dit bijna 4 jaar geleden en als ik er aan denk dat word ik nog steeds een beetje boos. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-08-2021 om 11:51

KillerQueen schreef op 24-08-2021 om 11:49:


Ik was zichtbaar zwanger. De trein reed niet maar er was een vervangende bus ingezet. In december, dus koud. 1 bus viel uit of kwam niet, dus ik stond al een half uur langer in de kou te wachten.
Toen de overvolle bus aan kwam lukte het me om als eerste in te stappen. Er was nog 1 plekje vrij naast een vrouw die haar tas op de allerlaatste lege stoel had gezet. Dus ik vroeg: "kunt u uw tas weghalen?"
Haar antwoord: "Nee deze is gereserveerd." Ik was zo flabbergasted dat ik niet wist wat ik moest zeggen.

Kwam er daarna wel iemand naast die vrouw zitten?

Ik ben dan wel echt iemand die dat in de gaten gaat houden

Praten in de stilte coupe en als je er vriendelijk wat van zegt, dat ze totaal niet snappen dat het een probleem is, boos worden, of je ten overstaan van de complete coupé belachelijk maken waarbij niemand het voor je durft op te nemen wat voor die personen nog meer munitie is 😔

Allemaal meegemaakt, maar vooral die laatste was heel naar. 
Terwijl ik daar dus niet voor niks ga zitten met mijn prikkelgevoeligheid.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-08-2021 om 11:54

Vervelend, lollypopje.

Ik reis tegenwoordig Eerste Klas, veel beter. Ook in de stiltecoupe.

De stiltecoupe in de tweede klas mijdt ik als de pest, want kans op oorlog is echt groot daar.

Vorige week ging ik voor eerst sinds lang weer met de trein. Achter me zat een man die echt elke paar minuten heel hoorbaar zijn neus ophaalde. Zo vies en irritant. Brrrr

Schommelstoel schreef op 24-08-2021 om 11:43:

Ja, dat vroegtijdig instappen terwijl de rij uitstappers nog niet voorbij is... Waarom die haast? De trein gaat echt niet weg voor iedereen die bij de deur staat, ingestapt is.

Wat ik ook vervelend vind (en wat nu in deze coronatijden erg veel voorkomt) zijn mensen die koste wat kost twee stoelen claimen en daar met bagage en jassen een heus fort van weten te maken. Terwijl de trein bomvol is en er mensen moeten staan op een balkon.

Ik snap het wel. Mensen willen toch graag afstand houden.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

24-08-2021 om 11:55

Heidi-Forumbeheer schreef op 24-08-2021 om 11:54:

Vorige week ging ik voor eerst sinds lang weer met de trein. Achter me zat een man die echt elke paar minuten heel hoorbaar zijn neus ophaalde. Zo vies en irritant. Brrrr

Oh bah, ik ben echt weg dan. Liever ergens anders zitten.

CharliesA schreef op 24-08-2021 om 11:55:

[..]

Oh bah, ik ben echt weg dan. Liever ergens anders zitten.

Had ik ook moeten doen maar het was druk en ik had een zware tas bij me. Zat maar steeds te hopen dat ie snel zou uitstappen.

LoveCats! schreef op 24-08-2021 om 11:55:

[..]

Ik snap het wel. Mensen willen toch graag afstand houden.

Maar dat kan gewoon niet altijd in de trein. Die 1.5 meter hoeft dus ook niet in het OV,  waar mogelijk heeft het uiteraard de voorkeur, maar het is niet verplicht.

Het kan toch niet zo zijn dat er 15 mensen dicht op elkaar in een halletje staan, omdat in de coupé de helft van de mensen graag twee stoelen ruimte voor zichzelf heeft? 

Als je per se afstand wilt houden en met de trein reist, kun je beter extra betalen voor de 1e klasse. 

Ooit meegemaakt als jonge studente:
In een overvolle trein zat ik tegenover een diep gefrustreerde man die mij de gehele treinrit bleef toebijten dat hij me ging verkrachten, dat hij me ging bespringen in een dokter steegje, dat ik erom vroeg met mijn hoerenkleding etc. etc. Ik kon niet weg, want ook het gangpad stond vol, en niemand zei er wat van of probeerde in te grijpen. Pas toen hij de man naast hem rechtstreeks vroeg of hij ook niet vond dat ik erom vroeg om verkracht te worden, mompelde deze meneer iets als "zo zie ik dat niet." Ik kwam helemaal overdonderd die trein uit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.