Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Toerist in eigen land

Het is bijna vakantie en voor het eerst in jaren blijven wij in Nederland.

Na een gecancelde vakantie in Spanje gaan we twee weken naar Centerparks in Drenthe en in de weekenden met de trein door Nederland reizen.

Daarom zijn wij benieuwd: welke plekken in Nederland moet je nu echt bezoeken als toerist in eigen land? 


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

28-07-2021 om 19:25

sowieso isGroningen-Stad prachtig!

Wij gaan ook naar Drenthe met onze dochter. Op de planning staan:

De koloniën van weldadigheid (afgelopen week Unesco werelderfgoed geworden)
Westerbork
Uitkijktoren Poolshoogte
Bourtange
Wildlands
Dwingelderveld
Boomtoproute
Drents museum
Plankenpadwandeling
Orvelte
Hunebedmuseum Borger
Gevangensmuseum Veenhuizen
Paddenpad Drents-Friese Wold
Blotevoetenpad Appelscha
Belevingspad Hoogersmilde
Kibbelkoele Noord-Sleen (bij mooi weer)
Het huis waar Vincent van Gogh heeft gelogeerd in Nieuw-Amsterdam
Veenmuseum in Bargercompascuum
etc. 
Genoeg te doen in deze prachtige provincie!

Idris schreef op 28-07-2021 om 19:24:

[..]

Het is hier niet duurder dan op veel andere plekken in Europa. Heb je wel eens een koffie in Londen besteld? Dat lukt ook niet onder de 3E.

West Europa is extreem duur. In Spanje kun je een goeie mojito drinken voor 5 euro. In Nederland krijg je slappe hap met nep-ingredienten voor 10! 

Miss.me

Miss.me

05-08-2021 om 14:54 Topicstarter

Ik ben net terug van mijn weekjes weg en wat heb ik zin in de komende weken! Als ik het zo lees heb ik de komende maanden genoeg te doen in ons Nederland om niet aan het buitenland te denken.😉😀

Overigens heb ik in Drenthe genoten van het prachtige landschap, de leuke kleine plaatselijke dorpjes en de bezichtiging van diverse hunebedden! Dat is een echt aanrader als je het mij vraagt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.