Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Toerist in eigen land

Het is bijna vakantie en voor het eerst in jaren blijven wij in Nederland.

Na een gecancelde vakantie in Spanje gaan we twee weken naar Centerparks in Drenthe en in de weekenden met de trein door Nederland reizen.

Daarom zijn wij benieuwd: welke plekken in Nederland moet je nu echt bezoeken als toerist in eigen land? 


Vlieland, maar als je specifiek een dagtrip zoekt naar een minder doorsnee plaats met station zou ik zeggen Bergen op Zoom en Zutphen

Ik zou iets leuks gaan doen. Kust, Bergen, Egmond, schoorl. Dagje Alkmaar of haarlem. Bos, zee en duin en in de avond met wijn op het terras. Texel is ook leuk. 

Drenthe, Zutphen en Bergen op zoom....deprimerend

Ik lees graag mee! Wij blijven deze zomer ook in eigen land en gaan de kust opzoeken. Dus ik houd mij aanbevolen voor leuke tips in de regio noord-Holland 

Wij zijn vorig jaar naar Texel, Terschelling en Drenthe geweest. Ik wilde eens naar de Hunebedden en naar Westerbork.

Dit jaar naar Texel geweest en in september gaan we naar Noord Holland ( bij Alkmaar) en weer naar Terschelling. 

Zuiderzee museum in Enkhuizen is leuk om heen te gaan vind ik.

Neeltje Jans om te zien hoe we droge voeten houden in Nederland.

https://www.neeltjejans.nl

En als je wil zien hoe onze voorouders dat deden met molens naar Kinderdijk. Hoe druk zou het daar nu zijn, hoeveel buitenlandse toeristen zouden daar nu rondlopen? Binnenkort toch maar weer eens langsfietsen.

Al die mooie kleinere Hollandse steden zijn de moeite waar voor een dagtripje: Dordrecht, Brielle, Delft, Schiedam (klein, dus combineren met Vlaardingen ofzo), Gouda, Leiden, Naarden (evt met Muiderslot combineren), Alkmaar, Hoorn, Enkhuizen, etc. 

En buiten Noord en Zuid Holland natuurlijk de Hanzesteden, Friese zuiderzeestadjes, etc.

Er is zoveel moois. Je komt zo de zomer wel door hoor! 

Auwereel schreef op 10-07-2021 om 16:19:

Neeltje Jans om te zien hoe we droge voeten houden in Nederland.

https://www.neeltjejans.nl

En als je wil zien hoe onze voorouders dat deden met molens naar Kinderdijk. Hoe druk zou het daar nu zijn, hoeveel buitenlandse toeristen zouden daar nu rondlopen? Binnenkort toch maar weer eens langsfietsen.

het Watersnoodmuseum is ook interessant.

Auwereel schreef op 10-07-2021 om 16:19:

En als je wil zien hoe onze voorouders dat deden met molens naar Kinderdijk. Hoe druk zou het daar nu zijn, hoeveel buitenlandse toeristen zouden daar nu rondlopen? Binnenkort toch maar weer eens langsfietsen.


Op doordeweekse dagen soms bijna niemand, zeker in de ochtend niet. Ik kom er zo af en toe, heerlijk rustig!

Wat ik echt leuk vond het afgelopen jaar waren de toeristische hotspots bezoeken. Door het reserveren was het lekker rustig. Zo ben ik naar Volendam geweest, naar het Rijksmuseum, verschillende dierentuinen enz enz

Wij zijn naar Giethoorn geweest, ok het was alsnog druk maar niet zo hysterisch als je op sommige filmpjes ziet.

Het eilandje Tiengemeten (autovrij, leuk om een dagje te gaan wandelen)

Sluis in Zeeuws Vlaanderen

Woudrichem/Woerkum (het dorp waar Dr. Tinus is opgenomen) 

Texel

Brielle is echt heel erg mooi. Kan je je prima vermaken. Wat mij betreft een echte aanrader.

Ik vond vestingstadje Bourtange (Groningen) echt een aanrader! Wat een onwijs leuk plekje. 

Ook leuk: Bronkhorst, het kleinste stadje van Nederland.

Verder vind ik Zeeland altijd een heerlijke plek om de toerist uit te hangen. Één van mijn lievelingsplekjes in Zuid-Holland/Zeeland: Goedereede. Superschattig dorpje met heerlijke terrassen aan het water. Hetzelfde geldt voor Veere. Alleen de route ernaartoe is al prachtig!

Miss.me

Miss.me

10-07-2021 om 18:24 Topicstarter

Dat klinkt als een mooi plan voor city-trips binnen Nederland!

Wel ben ik beniewd of er specifieke leuke activiteiten zijn die jullie hebben gedaan in die steden?  

Bij Woudrichem kun je kasteel Louvestein bezoeken. 

Op Tiengemeten kun je lekker wandelen en er is ook een klein museum. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.