Vakantie en reizen
Bakblik
22-04-2025 om 19:08
Toerisme in jouw woonomgeving, vloek of zegen?
Momenteel wordt de Bollenstreek weer overspoeld door toeristen waardoor ik elke dag wel toeristen tegenkom die vreemde fratsen uithalen en soms ook wel mooie dingen doen.
Een leuk topic om leuke en minder leuke dingen met een van toeristen te delen.
Tjilp
29-04-2025 om 21:50
wat ontzettend stom, huurfietsen tegen jouw fiets aan. Hoe is het afgelopen Bakblik?
Wij wonen vlakbij een toeristische trekpleister. Vooral bij mooi weer. Er loopt een fietspad langs ( en gedeeltelijk evenwijdig een wandelpad voor de toeristen) wat gebruikt wordt voor gewoon dagelijks fietsverkeer.
Toeristen vinden ‘ons’ gewone fietsers knap hinderlijk bij het fotograferen. En wij deze gasten. Maar goed, vriendelijk blijven, op tijd bellen en goed uitkijken, want je weet nooit of ze naar links of rechts gaan uitwijken.
Wolverg
29-04-2025 om 21:56
Tjilp schreef op 29-04-2025 om 21:50:
wat ontzettend stom, huurfietsen tegen jouw fiets aan. Hoe is het afgelopen Bakblik?
Wij wonen vlakbij een toeristische trekpleister. Vooral bij mooi weer. Er loopt een fietspad langs ( en gedeeltelijk evenwijdig een wandelpad voor de toeristen) wat gebruikt wordt voor gewoon dagelijks fietsverkeer.
Toeristen vinden ‘ons’ gewone fietsers knap hinderlijk bij het fotograferen. En wij deze gasten. Maar goed, vriendelijk blijven, op tijd bellen en goed uitkijken, want je weet nooit of ze naar links of rechts gaan uitwijken.
Grappig, door jouw omschrijving denk ik dat ik in de zelfde regio woon. Maar het kan uiteraard ook heel ergens anders zijn. Maar het komt goed overeen met de situatie hier.
Bakblik
29-04-2025 om 21:56
Tjilp schreef op 29-04-2025 om 21:50:
Heb de fiets lekker vastgezet. De terugtraprem goed vastgetrapt een Dan de trapper zo tegen het nietje aan dat je er moeilijk mee weg kunt rijden. Leuke verrassing voor die toeristen.
MMcGonagall
29-04-2025 om 22:03
Bakblik schreef op 29-04-2025 om 15:53:
[..]
Bij ons is het parkeerterrein voor 2 winkels en een snackbar. De gele J en een verre neef van de Gamma.
Bij ons ook en dan ook nog eens voor bewoners omdat het steeds moeilijker wordt om een parkeerplek te vinden. Soms kom ik ‘s avonds thuis en dan staat de parkeerplaats van de J ook halfvol.
Bellebelle
30-04-2025 om 17:03
Ik woon in een redelijk toeristische stad en in een toeristisch gebied. Dat betekent dat ik de binnenstad mijd op drukke dagen, zeker als Belgen en Duitsers vrij zijn, omdat die dan en masse naar mijn stad komen. Als ik iets nodig heb, ga ik zo vroeg mogelijk 's ochtends. In het gebeid om mijn stad heen is het erg populair om allerhande toertochten te organiseren, waardoor er zoveel wielrenners komen dat het gebied onbereikbaar is voor bewoners. Ik snap dat dit soort evenementen geld in het laatje brengt voor lokale ondernemers. Wat ik wel vervelend vind, is dat er geen centrale plek is waar je op kunt zoeken welke tocht er nu weer is, waardoor ik er soms onbedoeld middenin terecht komt. Ook is het gebied waar ik woon kennelijk heel aantrekkelijk voor motoren en die maken zo'n lawaai, dat vind ik echt asociaal.
mut
01-05-2025 om 18:30
Vroeger woonde ik in Friesland in 1 van de 11 steden. Inwonertal ong. 800 maar aantal mensen die er rondliepen in de zomer ong. 8000. Dat merk je wel bij de supermarkt en de bakker. Reden 2 campings en een jachthaven + veel dagjestoeristen. Verder in Friesland de vele bruggen die zomers veel vaker openstaan ivm jachtboten, zeilboeten enz.
Later in het Vechtdal Overijssel gewoond met een hele rij campings in de buurt. Lastig met boodschappen doen en parkeerplek vinden. Verder geen last van toeristen gehad. Waar ik nu woon merk ik bijna niets van toeristen behalve als er zondags een paar in de kerk zitten, die zijn dan een weekend in mijn stad op bezoek. Dan is het vooral leuk.
Rozi
03-05-2025 om 08:02
Afgelopen week ergerde ik me ook nogal. Ik was met de auto en moest links afslaan (met stoplichten). 2 fietsers staken gewoon over, terwijl zij ook stoplichten hebben. Die vele fietsers en dan de die mensen die zomaar stoppen in winkelpaden, of op straat om te kijken welke kant ze op moeten, heel irritant
Auditor
04-05-2025 om 15:22
Gelukkig weinig last van. De Hoeksche Waard is nog behoorlijk onontdekt gebied.
RaSa
05-05-2025 om 00:11
Wij hebben eigenlijk nauwelijks toeristen. Wat we wel hebben zijn daggasten. Met mooi weer overspoelen ze ons natuur gebied. Vooral einde dag en in het weekend. Ze zijn gelukkig dus wel te vermijden. Maar het blijft vervelend dat je na het eten of in het weekend niet meer even een rustig ommetje kunt wandelen.
Ik snap dat ze de stad willen ontsnappen. Maar waarom moet dat met boomboxen? En waarom vind je het normaal om over de grasvelden heen te rijden met je auto?
Beterlaat2021!
11-05-2025 om 17:01
In mijn woonplaats kom ik in de zomer en dan vooral op donderdag, heel veel toeristen tegen en dat vind ik leuk! Er wordt in mijn buurt geparkeerd door bussen en campers endaar hebben we geen last van.
Al die talen, al die groepen achter hun gids aan, ik vind het een leuk schouwspel.
Liara
11-05-2025 om 17:12
Auditor schreef op 04-05-2025 om 15:22:
Gelukkig weinig last van. De Hoeksche Waard is nog behoorlijk onontdekt gebied.
Houden zo! Ik kom daar regelmatig op bezoek bij iemand en het is zo mooi daar.
MIDA
13-05-2025 om 22:29
Dolfje schreef op 22-04-2025 om 19:47:
Ik woon vlakbij het vliegveld en heb er " last" van als er net vliegtuigen zijn geland en ik met de bus moet. Er rijdt ook een speciale bus zonder stoppen naar het station maar onze bus zit ook vaak bomvol. Kan me niet heugen wanneer ik een zitplaats had en dus 20 minuten moest staan.
Of ze parkeren voor je deur, nemen de bus naar het vliegveld en laten hun auto twee weken voor je deur staan. Ik woon inmiddels niet meer in deze wijk, maar dat was wel echt vervelend.
Dolfje
14-05-2025 om 06:42
MIDA schreef op 13-05-2025 om 22:29:
[..]
Of ze parkeren voor je deur, nemen de bus naar het vliegveld en laten hun auto twee weken voor je deur staan. Ik woon inmiddels niet meer in deze wijk, maar dat was wel echt vervelend.
Dat is in mijn wijk ook nog steeds zo en er zijn al zo weinig parkeerplaatsen.
Bakblik
14-05-2025 om 07:00
Hier is DE toeristische trekpleister weer gesloten sinds maandag.
De overlast begint af te nemen. Zaterdag nog bijna omver gereden door een Fransman die geen fietsers in het verkeer gewend is. Rare slinger gemaakt, niet gevallen, rug is zo verkrampt dat ik gisteren toch maar een fysio heb gebeld. Mag vanmiddag op de pijnbank. Lopen gaat wel maar vooral liggen en zitten is zo pijnlijk.
Stomme buitenlanders! Blij dat jullie nu weer even 10 maanden hier niks te zoeken hebben!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.