Vakantie en reizen
Bakblik
22-04-2025 om 19:08
Toerisme in jouw woonomgeving, vloek of zegen?
Momenteel wordt de Bollenstreek weer overspoeld door toeristen waardoor ik elke dag wel toeristen tegenkom die vreemde fratsen uithalen en soms ook wel mooie dingen doen.
Een leuk topic om leuke en minder leuke dingen met een van toeristen te delen.
Dolfje
23-04-2025 om 21:48
Ginevra schreef op 23-04-2025 om 14:22:
[..]
Je zal overal wel toeristen hebben die zelf wel uitmaken of ze de berg op kunnen, maar ik heb altijd het idee dat vooral Nederlanders daar een handje van hebben.
Aanwijzingen op borden? Niet voor mij, niks mee te maken. Verbod? Ah joh, alleen even een foto maken. Weerwaarschuwing? Haha, dat is voor watjes. Fatsoenlijke uitrusting? Ach, voor dat ene wandelingetje, hoe moeilijk kan het zijn.
Volgens mij is dat wel de Nederlander in een notendop.
nee hoor Amerikanen kunnen er ook wat van, daar barst daar elke bezienswaardigheid van de verbodsbordjes en waarschuwingen die massaal genegeerd worden.
QuarterlyDinosaur18
23-04-2025 om 21:52
Dolfje schreef op 23-04-2025 om 21:48:
[..]
nee hoor Amerikanen kunnen er ook wat van, daar barst daar elke bezienswaardigheid van de verbodsbordjes en waarschuwingen die massaal genegeerd worden.
Dat valt vooral op bij tempels (zuidoost Azië) waarbij je niet al te bloot gekleed de tempel mag betreden. Op een een of andere manier zien vooral Amerikanen al die bordjes niet en willen met hotpants en spaghettibandjes hemdjes of strapless naar binnen.
Ysenda
24-04-2025 om 08:57
jaren geleden was ik met zoon op fietsvakantie en wij waren in de Kaasstad beland, effe vergeten dat het die dag kaasmarkt was.
Nu was zoon wel gewend door groepen toeristen te fietsen in onze eigen stad. De instructie luidde: bellen en doorfietsen, net als thuis!
Toeristen zijn overal hetzelfde.
SuzyQFive
24-04-2025 om 14:41
Ach, ik woon in Groningen. Studenten, bejaarden, toeristen. Het maakt de stad ook weer gewoon lekker de stad. Hoort erbij.
Mijn vriend woonde in het dorp dat een aantal jaar geleden tot mooiste dorp van Nederland is verkozen en pfff toen vond ik het echt heel vervelend dat we op onze jubileumdag niet eens in een van de vier restaurants daar konden eten omdat het vol met touristen zat.
Auwereel
26-04-2025 om 08:18
Ysenda schreef op 24-04-2025 om 08:57:
jaren geleden was ik met zoon op fietsvakantie en wij waren in de Kaasstad beland, effe vergeten dat het die dag kaasmarkt was.
Nu was zoon wel gewend door groepen toeristen te fietsen in onze eigen stad. De instructie luidde: bellen en doorfietsen, net als thuis!
Toeristen zijn overal hetzelfde.
Dat je gaat bellen op een hoofdfietsroute, ok, maar er zijn ook fietsers hier die dat doen op plaatsen waar je beslist niet hoeft te zijn als fietser, je kan gerust een gracht verderop fietsen waar het minde druk is Ik loop ook mijn boodschappen te doen tussen de toeristen en heb geen zin om opzij te springen voor een bellende fietser terwijl ik weet dat er alternatieve routes zijn.
Bij de hoofdfietsroute zou de stoep weer geïntroduceerd moeten worden, zodat voetgangers en fietsers elkaar niet in de weg lopen, maar zo fietsen in shared space langs terrasjes, nee
Auwereel
27-04-2025 om 18:11
Vandaag ben ik zelf toerist in Amsterdam, omdat ik daar ook naar het theater ben geweest en dat afsluit met een restaurant buiten het drukste gedeelte.
Ysenda
27-04-2025 om 19:13
Auwereel schreef op 26-04-2025 om 08:18:
[..]
Dat je gaat bellen op een hoofdfietsroute, ok, maar er zijn ook fietsers hier die dat doen op plaatsen waar je beslist niet hoeft te zijn als fietser, je kan gerust een gracht verderop fietsen waar het minde druk is Ik loop ook mijn boodschappen te doen tussen de toeristen en heb geen zin om opzij te springen voor een bellende fietser terwijl ik weet dat er alternatieve routes zijn.
Bij de hoofdfietsroute zou de stoep weer geïntroduceerd moeten worden, zodat voetgangers en fietsers elkaar niet in de weg lopen, maar zo fietsen in shared space langs terrasjes, nee
Dit was idd de doorgaande fietsroute.
Ysenda
27-04-2025 om 19:15
Vandaag weer in de stad toeristen in het oranje die zich afvroegen waar de feestelijkheden waren.
Zal mij benieuwen of ze er woensdag weer zijn.
Auwereel
27-04-2025 om 20:05
Auwereel schreef op 27-04-2025 om 18:11:
Vandaag ben ik zelf toerist in Amsterdam, omdat ik daar ook naar het theater ben geweest en dat afsluit met een restaurant buiten het drukste gedeelte.
Verschil tussen mij & mijn man en de gemiddelde toerist, we lopen veel sneller, we hebben ons snel tussen de massa op het Damrak door weten te wurmen om zo onze gewenste trein te kunnen halen.
Anna76
29-04-2025 om 11:41
krulliebollie schreef op 23-04-2025 om 11:21:
[..]
Dat scheelt zeker. Ze hadden het fiets en wandelpad ook moeten omdraaien.. denk ik. Dan hadden mensen rustig vanuit het wandelstuk alles kunnen fotograferen en filmen zonder op het fietspad te moeten/willen.
Ik was vrijdag weer in Zaandam en heb eens goed opgelet nu. Het is inderdaad wel erg ja. Fiets- en wandelpad omdraaien had niet uitgemaakt denk ik, ik zag nu ook allemaal toeristen op het stuk fietspad richting de Korte Rozengracht staan, daar kun je kennelijk ook mooie foto's van het hotel maken.
Bakblik
29-04-2025 om 14:45
Een half uur geleden bij de gele J. Mijn fiets staat keurig tegen een "nietje", dan kan ik als ik buiten kom mijn fietstassen goed in evenwicht inpakken.
Op het moment dat ik buiten kom staan er links en rechts twee huurfietsen tegenaan gekwakt waarvan degene waar ik het meest last van heb vastgezet is aan het nietje met een kettingslot.
De "eigenaar " in geen velden of wegen te zien. Met hulp van een aardige dorpsgenoot ben ik eruit gekomen maar wat een gedoe. Er waren verdomme nog 16 lege nietjes beschikbaar. Denk een beetje na!!!!
oudmaarnognietkoud
29-04-2025 om 15:00
Bakblik schreef op 29-04-2025 om 14:45:
Een half uur geleden bij de gele J. Mijn fiets staat keurig tegen een "nietje", dan kan ik als ik buiten kom mijn fietstassen goed in evenwicht inpakken.
Op het moment dat ik buiten kom staan er links en rechts twee huurfietsen tegenaan gekwakt waarvan degene waar ik het meest last van heb vastgezet is aan het nietje met een kettingslot.
De "eigenaar " in geen velden of wegen te zien. Met hulp van een aardige dorpsgenoot ben ik eruit gekomen maar wat een gedoe. Er waren verdomme nog 16 lege nietjes beschikbaar. Denk een beetje na!!!!
Van dat soort dingen word ik altijd zeer recalcitrant. Ik weet niet of het aan die J ligt maar mijn fiets wordt daar ook regelmatig ingebouwd.
Ik krijg dan erg zin om de banden van die fietsen leeg te laten lopen maar dat doe ik dan weer niet
Poezie
29-04-2025 om 15:01
Bakblik schreef op 29-04-2025 om 14:45:
Misschien kun je ze bij de gele j wat om laten roepen?
oudmaarnognietkoud
29-04-2025 om 15:03
Poezie schreef op 29-04-2025 om 15:01:
[..]
Misschien kun je ze bij de gele j wat om laten roepen?
Zal niet echt helpen, bij ons zit die J gelijk bij de ingang van het winkelcentrum dus niet iedereen die zijn fiets daar neerzet zal in de J rondlopen.
Bakblik
29-04-2025 om 15:53
oudmaarnognietkoud schreef op 29-04-2025 om 15:03:
[..]
Zal niet echt helpen, bij ons zit die J gelijk bij de ingang van het winkelcentrum dus niet iedereen die zijn fiets daar neerzet zal in de J rondlopen.
Bij ons is het parkeerterrein voor 2 winkels en een snackbar. De gele J en een verre neef van de Gamma.
oudmaarnognietkoud schreef op 29-04-2025 om 15:00:
[..]
Van dat soort dingen word ik altijd zeer recalcitrant. Ik weet niet of het aan die J ligt maar mijn fiets wordt daar ook regelmatig ingebouwd.
Ik krijg dan erg zin om de banden van die fietsen leeg te laten lopen maar dat doe ik dan weer niet
![]()
Ik ook hoor. Ik heb die fiets nu zo strak neergezet dat het loshalen van dat kettingslot niet makkelijk meer gaat en de fiets naar achteren rijden lukt een onervaren fietser ook niet zomaar even, want dan zit het pedaal vast achter het nietje. Dat is voor ons ervaren fietsers vrij simpel te doen met fietsen met terugtraprem.😜😂
De man die mij hielp had mijn fiets die veel zwaarder was.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.