Vakantie en reizen
Bakblik
22-04-2025 om 19:08
Toerisme in jouw woonomgeving, vloek of zegen?
Momenteel wordt de Bollenstreek weer overspoeld door toeristen waardoor ik elke dag wel toeristen tegenkom die vreemde fratsen uithalen en soms ook wel mooie dingen doen.
Een leuk topic om leuke en minder leuke dingen met een van toeristen te delen.
Loulou39
22-04-2025 om 21:30
Rogue schreef op 22-04-2025 om 21:06:
[..]
dat je kan fietsen is niet genoeg, je moet weten HOE je moet fietsen..
ik zie het zo vaak mis gaan. ik kan prima fietsen maar mijn bloeddruk vliegt door lucht zodra ik in het centrum kom
Pfff, dat heb ik dus in Amsterdam. Ik ben netjes opgevoed, maar als ik zou zeggen wat ik wil zeggen… 😇
Bloemenzee
22-04-2025 om 21:30
Ze lopen/fietsen/rijden me nooit in de weg, dat scheelt. Ik vind toeristen altijd weer een bevestiging van hoe heerlijk mooi we hier wonen. Zegen dus!
Loulou39
22-04-2025 om 21:36
Bloemenzee schreef op 22-04-2025 om 21:30:
Ze lopen/fietsen/rijden me nooit in de weg, dat scheelt. Ik vind toeristen altijd weer een bevestiging van hoe heerlijk mooi we hier wonen. Zegen dus!
Ik ben dan zo benieuwd waar je woont, zonder details te zeggen hoor, maar regio etc. en als je in een drukke stad woont of werkt, of je dan ook op tijd op je werk moet zijn en daardoor gehinderd wordt door toeristen?
Het lijkt me sowieso heerlijk dat je er geen overlast van ervaart, gegund!
QuarterlyDinosaur18
22-04-2025 om 21:44
In Amsterdam zijn er altijd toeristen, ongeacht welk seizoen. En je hoort voortdurend luidsprekende Amerikaanse expats, waarom praten de meesten zo hard? Dat mag van mij wat minder (luid praten).
Onhandig vind ik de TikTok rijen in te smalle straatjes waar je je doorheen moet manoeuvreren. Het is vooral goed opletten als het druk is en er ook nog fietsen doorheen willen (iets dat ik niet meer doe in het centrum). De trams zijn tegenwoordig van het begin tot het eindpunt vaak vol en toeristen op een elektrische fiets of fatbike vind ik ook geen daverend succes.
Ik ben er wat gelaten onder. Nog steeds geniet ik van de mooie huizen en de wandelingen die ik kan maken.
Vandaag was ik in Enschede (geboren) en het viel me op hoe armoedig het rondom het station overkwam, alsof er te weinig geld heengaat om de boel wat op te knappen. Dan Amsterdam waar behoorlijk wat geld wordt gestoken in het verbreden van wegen (ook nodig vanwege hoeveelheid toeristen) en het oppimpen van de stad, dat is dan weer een voordeel.
Bloemenzee
22-04-2025 om 21:48
Loulou39 schreef op 22-04-2025 om 21:36:
[..]
Ik ben dan zo benieuwd waar je woont, zonder details te zeggen hoor, maar regio etc. en als je in een drukke stad woont of werkt, of je dan ook op tijd op je werk moet zijn en daardoor gehinderd wordt door toeristen?
Het lijkt me sowieso heerlijk dat je er geen overlast van ervaart, gegund!
In een dorp met veel natuur (maar niet de standaard natuurgebieden zoals de Veluwe).
Rogue
22-04-2025 om 21:58
Anfisa schreef op 22-04-2025 om 21:44:
In Amsterdam zijn er altijd toeristen, ongeacht welk seizoen. En je hoort voortdurend luidsprekende Amerikaanse expats, waarom praten de meesten zo hard?
Onhandig vind ik de TikTok rijen in te smalle straatjes waar je je doorheen moet manoeuvreren. De trams zijn tegenwoordig van het begin tot het eindpunt vol. Toeristen op een elektrische fiets of fatbike vind ik sowieso een slecht plan.
Ik ben er wat gelaten onder.
Vandaag was ik in Enschede (geboren) en het viel me op hoe armoedig het rondom het station overkwam, alsof er te weinig geld heengaat om de boel wat op te knappen. Dan Amsterdam waar behoorlijk wat geld wordt gestoken in het verbreden van wegen (ook nodig vanwege hoeveelheid toeristen) en het oppimpen van de stad, dat is dan weer een voordeel.
nou? je kan nergens normaal heen, alles is open gebroken en als de ene hartslag eindelijk weer gangbaar is, wordt de andere hartslag open gebroken.+ het OV wordt steeds weer op de schop gegooid, soms vraag ik me af of die mafkezen van de gemeente wel is buiten komen of wel is met het ov reizen.
Loulou39 schreef op 22-04-2025 om 21:30:
[..]
Pfff, dat heb ik dus in Amsterdam. Ik ben netjes opgevoed, maar als ik zou zeggen wat ik wil zeggen… 😇
ik care niet hoor, scheld en vloek me suf
QuarterlyDinosaur18
22-04-2025 om 22:04
Rogue schreef op 22-04-2025 om 21:58:
[..]
nou? je kan nergens normaal heen, alles is open gebroken en als de ene hartslag eindelijk weer gangbaar is, wordt de andere hartslag open gebroken.+ het OV wordt steeds weer op de schop gegooid, soms vraag ik me af of die mafkezen van de gemeente wel is buiten komen of wel is met het ov reizen.[..]
ik care niet hoor, scheld en vloek me suf
Het is inderdaad vaak een bouwput, nu vooral rondom de Rozengracht en de Clerqstraat. Moest een heel eind omlopen naar een bepaald punt maar het meeste wordt er uiteindelijk beter van. Voor mijn huis is al twee jaar een kaderenovatie aan de gang. Niet leuk maar ben wel heel benieuwd naar het resultaat!
Loulou39
22-04-2025 om 22:04
Bloemenzee schreef op 22-04-2025 om 21:48:
[..]
In een dorp met veel natuur (maar niet de standaard natuurgebieden zoals de Veluwe).
Oh wat fijn! Dat lijkt me zo heerlijk! Al zou ik de stad dan ook wel weer missen 😁 (maar niet de drukte in Amsterdam hoor!)
Loulou39
22-04-2025 om 22:05
Rogue schreef op 22-04-2025 om 21:58:ik care niet hoor, scheld en vloek me suf
Hahaha, ik stiekem ook af en toe hoor 😂, maar meest blijft het bij “tssss zucht”.
Loulou39
22-04-2025 om 22:09
Anfisa schreef op 22-04-2025 om 22:04:
[..]
Het is inderdaad vaak een bouwput, nu vooral rondom de Rozengracht en de Clerqstraat. Moest een heel eind omlopen naar een bepaald punt maar het meeste wordt er uiteindelijk beter van. Voor mijn huis is al twee jaar een kaderenovatie aan de gang. Niet leuk maar ben wel heel benieuwd naar het resultaat!
Nou de Rozengracht mag van mij nu wel klaar zijn hoor, vind het best heel irritant worden nu…
Rogue
22-04-2025 om 22:09
Loulou39 schreef op 22-04-2025 om 22:05:
[..]
Hahaha, ik stiekem ook af en toe hoor 😂, maar meest blijft het bij “tssss zucht”.
god these people is mijn favoriet
QuarterlyDinosaur18
22-04-2025 om 22:11
Schelden doe ik zelden maar wel soms hard ‘JA HALLO!!’ met gebaren wat doe je/let op.
QuarterlyDinosaur18
22-04-2025 om 22:12
Loulou39 schreef op 22-04-2025 om 22:09:
[..]
Nou de Rozengracht mag van mij nu wel klaar zijn hoor, vind het best heel irritant worden nu…
Nu is het hele gebied van de brandweer tot aan Elandsgracht bij dat busstation afgesloten. Weer omlopen. Dat stuk de komende maand maar mijden. Ik vind het ook niks.
Loulou39
22-04-2025 om 22:13
Rogue schreef op 22-04-2025 om 22:09:
[..]
god these people is mijn favoriet
![]()
😁
Rogue
22-04-2025 om 22:17
Loulou39 schreef op 22-04-2025 om 22:09:
[..]
duurt nog 1,5 jaar jonge
Anfisa schreef op 22-04-2025 om 22:12:
[..]
Nu is het hele gebied van de brandweer tot aan Elandsgracht bij dat busstation afgesloten. Weer omlopen. Dat stuk de komende maand maar mijden. Ik vind het ook niks.
vreselijk, irritant
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.