Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips weekendje Groningen

Over een paar weken gaan ik met een vriendin een wkndje naar Groningen. Wie heeft er leuke tips? Dingen te doen, leuke lunchtentjes of voor diner? Ben benieuwd!

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 09:19

Een bezoek brengen aan het Groninger museum. En het Forum natuurlijk.  Even naar de bovenste verdieping en genieten van het uitzicht.  Beklimmen van de martini toren.  

Dineren Thai Jasmine aan het Zuiderdiep , gisteren nog gegeten: heerlijk! 

Folkingerstraat is een leuk straatje om even heen te gaan.
Verder is Groningen een leuke studentenstad en kun je op meerdere plekken leuk op een terrasje zitten.

Mallebeppie schreef op 21-08-2021 om 09:19:

Een bezoek brengen aan het Groninger museum. En het Forum natuurlijk. Even naar de bovenste verdieping en genieten van het uitzicht. Beklimmen van de martini toren.

Ik vind het zo gaaf dat je 'natuurlijk' naar het Forum moet . Ding staat er pas een paar jaar, en na enorm veel protest en geklaag van bewoners, maar jeetje wat is dat een enorm vet gebouw geworden. Het dakterras is zeker de moeite, maar ook gewoon binnen een kop koffie doen en het gebouw door kijken is heerlijk.


Verder: een lekkere borrel in de avond op het pleintje bij de Uurwerker en de Pintelier (ook prima eten bij de Uurwerker trouwens!) is wel een dikke aanrader.

MissJensen

MissJensen

21-08-2021 om 12:54 Topicstarter

Leuke tips al! Thanx!!!

Met mooi weer een rondvaart maken mss? Zelf een keer gedaan, vond ik erg leuk.

de Hortus in Haren bezoeken! Met ov fiets prima te fietsen vanuit stad. 
Gr Angela

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 14:24

Bloemetjesolifant schreef op 21-08-2021 om 11:24:

[..]

Ik vind het zo gaaf dat je 'natuurlijk' naar het Forum moet . Ding staat er pas een paar jaar, en na enorm veel protest en geklaag van bewoners, maar jeetje wat is dat een enorm vet gebouw geworden. 

Ja haha goed punt!. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind het uiterlijk/buitenzijde van het gebouw enorm misstaan in de stad. Het valt enorm uit de toon. Ik vind het niet mooi. Maar de binnenkant wel(alhoewel ik de zwevende roltrappen niet heel prettig vind 😅)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.