Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips voor inpakken vakantie

amarna schreef op 16-07-2025 om 15:37:

tip voor vliegreizen met meerdere personen:

Bij ruimbagage NIET allemaal een tas/koffer met daarin alleen je eigen kleding. Verdeel de kleding van meerdere personen over de koffers. Mocht er 1 koffer kwijt raken, dan is niet 1 persoon alle kleding kwijt.
Ik doe ook altijd wat ondergoed, zwemkleding en extra shirtje in de handbagage.

Exact dit doe ik ook. Ik verdeel ook áltijd over de koffers de kleding van iedereen.

Ooit álle koffers niet meegekomen bij aankomst (was een storing in Londen waar de overstap was). Ik was zó blij dat voor elk gezinslid extra sets kleding, ondergoed en mini-verzorgingsproducten in de handbagage-koffer zat.
Wij konden met 35 gr direct een korte broek aan trekken.
De meesten uit ons vliegtuig hadden niets bij zich en kwamen wij dus tegen in NY met allemaal lange broek/trui aan met die hitte en konden eerst gaan shoppen want ze hadden echt níets. Dat is toch zuur als je er maar 3 dagen bent en je moet de eerste dag eerst op zoek naar kleding enzo, is kostbare tijd dan.

Volgens mij kwamen op dag 3 pas onze koffers. Een voor een. 

BlairW schreef op 16-07-2025 om 13:25:

[..]

Maar dat werkt toch met een stofzuiger? Die heb ik lang niet overal bij de hand.

Nee, je hebt er ook die je zelf moet oprollen om de lucht eruit te krijgen. Oa bij kruidvat, Xenos gekocht.

amarna schreef op 16-07-2025 om 15:37:

tip voor vliegreizen met meerdere personen:

Bij ruimbagage NIET allemaal een tas/koffer met daarin alleen je eigen kleding. Verdeel de kleding van meerdere personen over de koffers. Mocht er 1 koffer kwijt raken, dan is niet 1 persoon alle kleding kwijt.
Ik doe ook altijd wat ondergoed, zwemkleding en extra shirtje in de handbagage.

Ik doe precies hetzelfde. 

Ik zit te denken om packing cubes te kopen voor de komende vakantie. Nog tips voor wat voor formaat enzo? En aantal? 

Ik pak graag mijn tas uit en zag het wel zitten om ondergoed en sokken apart te kunnen houden. Hoe gebruiken jullie ze verder?

Ik zie het voor mijn kinderen ook wel zitten om ze op die manier te gebruiken. 

Kaaaaaaaatje schreef op 21-07-2025 om 16:55:

Ik zit te denken om packing cubes te kopen voor de komende vakantie. Nog tips voor wat voor formaat enzo? En aantal?

Ik pak graag mijn tas uit en zag het wel zitten om ondergoed en sokken apart te kunnen houden. Hoe gebruiken jullie ze verder?

Voor apart houden van ondergoed en sokken gebruik ik vaak waszakjes of van die stoffen zakjes om groente in te kopen (hoe heet dit? Hoop dat je me snapt 🙂). Packing cubes kan natuurlijk ook.

Teigera schreef op 16-07-2025 om 12:01:

[..]

Herkenbaar! We rijden dezelfde auto . Door de lage achterklep kan hij anders al snel niet meer dicht. Wij gebruiken 2 kratten en verder rugtassen / shoppers. En dan hoeven we echt niet tot het dak vol te bouwen, kan meestal dat scherm nog gewoon over de bagage heen krijgen.

Dank voor deze bevestiging! 🙂. Wij hadden nu de ‘onderplank’ van de bagageruimte eruit, dan kun je ook dat vak voor het reservewiel (dat wij niet hebben) goed gebruiken, dat scheelt een stuk. Wij zijn nu op vakantie en hadden ook eigenlijk best wat ruimte over 🙂👍.

Wij reizen meestal met twee koffers/roltassen voor 4 personen. Ieder heeft een kleine packing cube voor ondergoed/sokken, en een grote voor shirts en korte broeken. Ieder zijn eigen kleur. Eventuele grotere stukken bv lange broeken gaan onderop.

Ik vind het ideaal!

Rosehip schreef op 21-07-2025 om 18:15:

[..]

Wij reizen meestal met twee koffers/roltassen voor 4 personen. Ieder heeft een kleine packing cube voor ondergoed/sokken, en een grote voor shirts en korte broeken. Ieder zijn eigen kleur. Eventuele grotere stukken bv lange broeken gaan onderop.

Ik vind het ideaal!

O ja dit klinkt wel heel handig!

Ik heb ze van Xenos in verschillende maten. De kleine gaan sokken etc in en in de grotere shirtjes bijvoorbeeld.

@Azalea: ah dat 'gat' stoppen wij altijd vol met zwembadspeelgoed en ander speelgoed voor de kinderen . Fijne vakantie!
@Kaaaaaaatje: wij hebben al jaren de packing cubes van Ikea, ik vind het ideaal, je houdt alles netjes bij elkaar en overzichtelijk. En goedkoop ook nog. Ze hebben ook speciale voor je schoenen/sandalen, ook handig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.