Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips Julianadorp in lockdown

Volgende week gaan we naar Julianadorp in een huisje op vakantie. En gelukkig is daar de zee! Toch ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben om met kinderen te doen in deze strenge lockdown daar ter plekke. Wat is leuk om te zien of te doen?

Mijn dank is groot!


Ik ken Julianadorp niet, maar neem een vlieger mee. Leuk om te doen op het strand. 
En ik weet niet of je geocachen kent? Vinden wij leuk om te doen en dan kom je soms op mooie/leuke plekken waar je anders niet gekomen was.

Okki21

Okki21

19-12-2021 om 22:20 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-12-2021 om 22:08:

Ik ken Julianadorp niet, maar neem een vlieger mee. Leuk om te doen op het strand.
En ik weet niet of je geocachen kent? Vinden wij leuk om te doen en dan kom je soms op mooie/leuke plekken waar je anders niet gekomen was.

Die nemen we zeker mee! Geocachen hebben we nog nooit gedaan, wel eens over gehoord. Heb je daar een app voor nodig? 

alleen met mooi weer is er het strand, veel meer is er niet te doen.
Dagje Texel misschien maar daar is ook alles dicht.
Bij Den Helder heb je nog natuurgebied De Donkere Duinen. 

Winterzwemmen

Poe, normaal kan ik wel wat musea, dierenparken of speeltuinen aanraden, maar alles is gewoon dicht. Verder dan wandelen op het strand, duinen of bos kom ik niet.
Maar goed: Schoorl is erg mooi wandelen, de Donkere Duinen in Den Helder, de Grafelijkheidsduinen, nog even Lange Jaap in Huisduinen bekijken voordat ie instort. Vogelen bij Balgzand. De 12 Noorderbakens op Noorderhaven bekijken (geen idee of daar een routebeschrijving van is, ik kon het niet vinden)

Maar goed, het zijn totaal 12 dierfiguren, ik denk dat het wel leuk is om dat met kinderen te ontdekken. 
Stadswandeling https://www.walkthecity.eu/nl/den-helder/houden-van-den-helder . Dit is een link naar een app, maar langs de route staan ook gewoon borden.  Als je met de auto komt, zou ik beginnen op Willemsoord, daar kun je ruim parkeren. 
Hier de citymarketing site. Kun je zelf even neuzen voor dingen die evt wel te doen zijn.
https://www.denhelder.online/

Best kans dat Noorderhaven weer gesloten is voor bezoek net als bij de vorige lockdown. Zijn natuurlijk wel kwetsbare bewoners.

Ysenda schreef op 19-12-2021 om 23:59:

Best kans dat Noorderhaven weer gesloten us voor bezoek net als bij de vorige lockdown. Zijn natuurlijk wel kwetsbare bewoners.

Ohja, is waar 

ik zou toch eens geocachen proberen. Heb je inderdaad een app voor nodig. En dan gelijk de adventure lab app erbij nemen. Is een onderdeel van geocachen en ook leuk om te doen. 
ipv een cache zoeken moet je dan op 5 punten een vraag beantwoorden. 

De culturele, actieve dorpsvereniging in Julianadorp, publiceert deze week een plattegrond met alle straten waar verlichting hangt. Je kunt zelf een route uitstippelen om 's avonds te wandelen. 

Ysenda schreef op 19-12-2021 om 22:21:

alleen met mooi weer is er het strand, veel meer is er niet te doen.
Dagje Texel misschien maar daar is ook alles dicht.
Bij Den Helder heb je nog natuurgebied De Donkere Duinen.

Ook met slecht weer is het strand er nog hoor🤣

Het enige dat nog open is zijn de buitenijsbanen. De dichtsbijzijnde is Alkmaar denk ik.

Okki21 schreef op 19-12-2021 om 22:20:

[..]

Die nemen we zeker mee! Geocachen hebben we nog nooit gedaan, wel eens over gehoord. Heb je daar een app voor nodig?

Je moet je aanmelden bij geocaching.com. En ik gebruik op mijn telefoon de app c:geo. Er zijn gratis caches, maar ook premium caches. Voor de laatste betaal je €30,00 per jaar. Ik heb wel gemerkt dat de laatste tijd veel meer caches premium zijn geworden.

Okki21

Okki21

20-12-2021 om 19:32 Topicstarter

Thanks voor de tips! Strand is natuurlijk altijd goed! Zeker als we een beetje geluk hebben met droog weer. Hopelijk zijn de buitenijsbanen geopend! En helemaal niet erg trouwens ook een stukje te rijden. We komen eigenlijk nooit in die omgeving dus zijn met alles nog onbekend... Hadden al diverse musea op de lijst staan waaronder Nemo, maar daar komen we nog een keer voor terug.
En mocht iemand nog andere ideeën hebben: zeer welkom! 

Als je Nemo op je lijstje hebt staan zou ik dichter bij Amsterdam gaan zitten. Dat is nog best lang rijden vanuit Julianadorp. Je zit niet zomaar op de snelweg.

Ysenda schreef op 20-12-2021 om 20:17:

Als je Nemo op je lijstje hebt staan zou ik dichter bij Amsterdam gaan zitten. Dat is nog best lang rijden vanuit Julianadorp. Je zit niet zomaar op de snelweg.

Maar ja, Nemo is dicht

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.