Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips Deventer en omgeving

Ik zag dat het niet kind gerelateerde topic dat ik op ouders.nl aanmaakte zonet niet automatisch ook op viafora verscheen...maar ik wil wel graag een beetje integreren & meeprofiteren van de know how van al die  nieuwe mensen...Dus dan maar even copy paste!
(Ik vind t trouwens ontzettend leuk hoe dit allemaal  gaat, met viafora en alle nieuwelingen. ouders online kon wel wat nieuwe aanwas gebruiken. Leuk. Jonger, wat gevarieerdere. Ben heel benieuwd!.)

En dan nu waar het eigenlijk om ging: 

We hebben last minute een groot huis gehuurd in Twello, vlak bij Deventer. Weekje. Gisteravond aangekomen...Uitwonende kinderen en aanhang waaien langs. Oma ook. We hebben eigenlijk amper tijd gehad om na te denken wat we gaan ondernemen. Vorig jaar zaten we zuid Limburg en heb ik hier een paar echt leuke tips gehad over dingen die ik zelf niet zo snel had kunnen googelen....dus ik probeer het gewoon nog een keer...actieve dingen voor de studerende kinderen? Mooie wandeling langs de IJssel? Wat niet te missen in Deventer?

Ik ben benieuwd!


Stadswandeling met gids. Leuk, informatief en je kan meteen tips vragen voor wat te doen 😀

 Hai even een kopieer en plak, 

Wanneer je met de auto naar Deventer komt, is het pontje ook goede manier om de stad binnen te gaan. Dicht bij de opstapplaats voor het pontje ligt namelijk een parkeerterrein waar de auto gratis geparkeerd kan worden. Dit maakt het pontje niet alleen een leuke manier om de stad binnen te komen maar scheelt ook nog parkeergeld!

Prijs overtocht:

  • Een enkeltje: €1,10
  • Een retourtje: €1,70
  • 20 ritten: €14,-
  • Een enkeltje + fiets: €1,30

Zutphen is ook een bezoekje waard, heel pittoresk,  wij hebben toen een huifkar city trip gedaan. Zou wel even informeren ivm de maatregelen.

Fijne dagen!

Er is deze zomer weer IJsselbiënnale, misschien zitten er nog mooie locaties voor jullie tussen. 

www punt IJsselbiënnale punt nl - want ik kan nog geen linkjes plaatsen. 

Fietstocht langs de IJssel naar Zutphen. Als je toch aan die kant bent lunchen of dineren bij het Nieuwe Diekhuus in Terwolde met prachtig uitzicht over de IJssel. Museum More in Gorssel, of openluchtzwembad de Boskoele. De toren beklimmen in de binnenstad, ijsje eten bij Talamini of Gio's. Wandelen in natuurgebied Bussloo of het blotevoetenpad in Twello. Bij Almen kun je waterfietsen of kano's huren, of een wandeling maken met een ezeltje. 

even een terug vind post. Wij gaan ook een nachtje weg naar Deventer.

In Teuge zit The Hangar. Hier kan je lekker eten/high teaën en vanaf het terras kijken naar de opstijgende vliegtuigjes. 
Vanaf Twello ben je ook zo in Apeldoorn. 
mee kunt fijn wandelen in Berg en Bos of bij het Paleispark kroondomeinen het Loo. 
Ook leuk om e-choppers te huren.


Woeste willem, blote voetenpad. Beide erg leuk

IngridT

IngridT

16-07-2021 om 22:40 Topicstarter

Dank voor alle tips, we zijn inmiddels weer terug.
Wat een leuke stad zeg, Deventer. Ik was echt heel aangenaam verrast. Gewoon rondslenteren zonder plan resulteert al in een heerlijk dagje...

pontje naar Deventer was super, en we hebben gewandeld door de uiterwaarden. Blote voetenpad was leuk. Woeste Willem oversteoomdxteouwrns, door tvhoge water ( we liepen er langs)

we hebben de kerk nog beklommmen ( prachtig uitzicht over de brede IJssel) en zijn een dagje naar kroller Müller geweest ( ook maar half uurtje rijden). T was  daar heerlijk rustig ( Corona denk ik, je moest een entree moment reserveren)  We stonden in ons dooie uppie in een zal vol van Goghs. Prachtig. Aanrader. Rest vd dag op witte fietsen over de Veluwe gecrosst. Ook heel leuk. 

Dank voor alle tips!,

IngridT

IngridT

16-07-2021 om 22:41 Topicstarter

oh. Spellenwinkel koning Willem...leuk!, en er is een prachtige nieuwe boekwinkel. Broekhuis. Erg leuk, aardige mensen, veel Engelse boeken en een hoop hebbedingetjes....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.