Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Thailand: hulp met route

Volgende zomer willen we naar Thailand: gezin van 4. We willen een rustig reistempo en denken daarom aan de volgende route:
Bangkok (2n), Kanchanaburi (3n), Ayuttahya (1n), Khao Yai (2n),Koh Phangan/Koh Samui (7n), Khao Sok (2n)
Dan heb ik nog een nacht of 3 over; iemand tips? En is het de moeite waard om zowel Kaho Yai als Khao Sok te bezoeken? 

Verder ben ik benieuwd naar het huidige prijsniveau; wat ben je ongeveer kwijt per dag aan eten voor 4 personen (niet bij een kraampje op straat, maar in een restaurant waar ze bijvoorbeeld ook westers eten hebben voor de kinderen)

Tips voor een leuke accomodatie op Koh Phangang of Samui zijn ook welkom; we houden van rustige plekken; aan het strand, maar dus niet te massaal. En met zwembad

Ik zou vooral ook naar Chiang Mai gaan 

In Bangkok vind ik Ibis Riverside een prettig en betaalbaar hotel, althans voor corona. Geen idee wat de invloed van alle crises op het prijsniveau daar is.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-09-2022 om 08:34

Ik vind ook het noorden de moeite waard, meer nog dan alle eilanden. En zorg dat je eindigt op een eiland waar een luchthaven is. 

Je zou ook nog Bangkok in het begin op 1nacht kunnen zetten en 2 aan het eind. 

grasspriet1980

grasspriet1980

26-09-2022 om 09:51 Topicstarter

Wat is er voor moois te zien in het noorden? Ik heb niet veel dagen over en we willen juist nu ook echt een week relaxen op een eiland. Normaal hebben we best een hoog reistempo, maar we willen het nu een keer wat rustiger aan doen. 

Ik heb het noorden toen overgeslagen en nog steeds  een soort van spijt van. 
Wij hadden toen :
Bangkok, 3 nachten met een dagje naar Ayuttaya
2 of 3 Kanchanabury( weet het niet meer precies)
Nachttrein naar zuiden 
3 nachten Kao sok 1 in de boomhut 2 op een raft
Krabi, wilden toen nog naar de eilanden maar toen brak de pleuris uit in Bangkok. Dus uiteindelijk een dag of 10 daar gebleven. Zouden met de trein terug naar Bangkok maar we konden niet vliegen dus daar gebleven en vanuit Phuket naar huis gevlogen.  Vanuit Krabi wel naar Ko phi phi en Ao nang geweest.

Het noorden vind ik persoonlijk het mooist en authentieker. Je kunt vanuit Bangkok gelijk naar ChiangMai vliegen. Dat deed ik de laatste keer ook, kost niet veel tijd. Vliegtuighoppen was in 2018 goed te doen. Geen idee over de huidige situatie uiteraard. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-09-2022 om 14:43

grasspriet1980 schreef op 26-09-2022 om 09:51:

Wat is er voor moois te zien in het noorden? Ik heb niet veel dagen over en we willen juist nu ook echt een week relaxen op een eiland. Normaal hebben we best een hoog reistempo, maar we willen het nu een keer wat rustiger aan doen.

Chiang Mai, Bo Sang (parasoldorp), Doi Suthep tempel (Chiang Mai), What Ron Khung een witte tempel, theeplantages (Chiang Rai), Mae Hong Son. De natuur is daar heel anders dan in de rest van Thailand.




grasspriet1980

grasspriet1980

27-09-2022 om 14:49 Topicstarter

Dank voor tips over het noorden; denk dat wij toch in het zuiden blijven; zijn ook al in Maleisie, Borneo, Bali en Java geweest dus theeplantages en tempels al veel gezien. Willen nu vooral voor jungle en strand gaan. En Kanchanaburi (ook de Erawan watervallen) en Bangkok; en voor tempels naar Attuyyaha. 
Tips voor een leuk hotel op Koh Phangan of Samui? Niet in de drukte gelegen, met zwembad en mooi strand?

In dit hotel zat ik op Samui:
https://www.baanhaadngam.com/

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-09-2022 om 15:57

grasspriet1980 schreef op 27-09-2022 om 14:49:

Dank voor tips over het noorden; denk dat wij toch in het zuiden blijven; zijn ook al in Maleisie, Borneo, Bali en Java geweest dus theeplantages en tempels al veel gezien. Willen nu vooral voor jungle en strand gaan. En Kanchanaburi (ook de Erawan watervallen) en Bangkok; en voor tempels naar Attuyyaha.
Tips voor een leuk hotel op Koh Phangan of Samui? Niet in de drukte gelegen, met zwembad en mooi strand?

Welke kant van Samui wil je zitten?

Je kunt trouwens met streetview best wel een indruk krijgen van de omgeving op Samui.

grasspriet1980

grasspriet1980

27-09-2022 om 16:52 Topicstarter

redbulletje: dat ziet er fantastisch uit! Eigenlijk wat boven budget maar als ik bij andere accomodaties wat op de prijs let is dat geen probleem.
Heb begrepen dat Lamai en Chaweng de mooiste stranden zijn, dus daar willen we graag zitten.

grasspriet1980 schreef op 27-09-2022 om 16:52:

redbulletje: dat ziet er fantastisch uit! Eigenlijk wat boven budget maar als ik bij andere accomodaties wat op de prijs let is dat geen probleem.
Heb begrepen dat Lamai en Chaweng de mooiste stranden zijn, dus daar willen we graag zitten.

Ik vond het een heel fijn hotel en rustig gelegen. Je stapt echter zo in een tuktuk om naar een avondmarkt of restaurant te gaan. 


grasspriet1980

grasspriet1980

27-09-2022 om 18:24 Topicstarter

redbulletje schreef op 27-09-2022 om 17:04:

[..]

Ik vond het een heel fijn hotel en rustig gelegen. Je stapt echter zo in een tuktuk om naar een avondmarkt of restaurant te gaan.


Klinkt goed! Ik heb hem in mijn excelbestand gezet als kanshebber Wat vond jij van Samui? Ik hoor veel wisselende verhalen, over te westers en te toeristisch, maar ik denk dat het voor ons toch een goede optie is omdat er ook nog wel een en ander te doen is en we het eigenlijk gezien reistijd en gedoe bij 1 eiland willen houden. En dan een week of max 9 dagen.

grasspriet1980 schreef op 27-09-2022 om 18:24:

[..]

Klinkt goed! Ik heb hem in mijn excelbestand gezet als kanshebber Wat vond jij van Samui? Ik hoor veel wisselende verhalen, over te westers en te toeristisch, maar ik denk dat het voor ons toch een goede optie is omdat er ook nog wel een en ander te doen is en we het eigenlijk gezien reistijd en gedoe bij 1 eiland willen houden. En dan een week of max 9 dagen.

Ik vond het wel mooi daar. Heb diverse uitstapjes op het eiland gemaakt en ook een snorkel boottrip naar die kleine groene eilandjes waarvan ik de naam kwijt ben. Zulke beelden zie je ook regelmatig in Expeditie Robinson voorbij komen.

grasspriet1980

grasspriet1980

27-09-2022 om 19:45 Topicstarter

Klinkt goed! dank je!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.