Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tegenvallers in Amerika

Laatst sprak ik iemand die een aantal keer in Amerika (meerdere gebieden) is geweest, en het deed hem niet zoveel. 
Hij vond het land niet heel bijzonder en zag ook de andere kanten van het land.
Dit is de eerste keer dat ik iemand sprak die dit zo ervaarde. 
Daarnaast besefte ik door de jaren heen dat ik eigenlijk bijna alleen maar topics heb  gelezen die positief en lovend over Amerika waren.
Dat zal ook zeker terecht zijn. En ik zou dan ook graag eens naar het land toegaan.

Toch nu dit topic waarin ruimte is voor tegenvallers, pech, niet waargemaakte verwachtingen en andere ellende ten opzichte van je reis naar Amerika.(Hawaï) ook een staat van Amerika).

Wat is je tegengevallen op je reis naar Amerika en dat kan heel divers zijn o.a
Landschappelijk, steden, vergane glorie, weer, afstanden afleggen, eten en drinken, overnachtingen, kosten plaatjes, afgestompte toeristische plekken.

Denk hierbij ook aan gebruiken en gewoonten in het land, dingen regelen, ongeschreven regels, karakters van mensen in bepaalde delen/Staten. 
Zou je daar bij willen vertellen hoe je er was(zelfstandig of  een single/groepsreis)wat je reisgezelschap was. De periode/seizoen wanneer je er was. Hoe lang en welke Staten en daarnaast het jaartal vanwege eventuele herkenbaarheid mag dit ook bij benadering zijn. Zolang de basis maar klopt.
Veel negatieve opsommingen hier en dat kan mij en hopelijk  andere mensen helpen om deze verhalen mee te kunnen nemen in de keuze voor een reis naar Amerika want, het lijkt mij een heel gaaf land om op reis te gaan.

En juist omdat dit soort reizen voor veel mensen toch best duur zijn, dit topic om de andere kant ook eens te belichten.

(hopen dat ik voor de rest niet zo negatief ben op het forum  )


Ik ben er 3 keer geweest (zuidwest, noordwest en zuidoost) en dat waren fantastische reizen. De uitgestrektheid, de backroads, de national parks en de vriendelijkheid van de bevolking. Het heerlijke eten. 

Het grote minpunt anno nu is dat huurauto's volstrekt onbetaalbaar zijn geworden door de crisis. Helaas zit er voor mij voorlopig geen Amerikareis meer in financieel. 

Ik heb zelfstandig geroadtript. Als vrouw alleen voelde ik me veilig. Maar ik vermijd wel grote steden. Al vond ik Nashville, Charleston en Savannah wel prima te doen.
In 't zuidwesten was ik samen met m'n ouders en daar hebben we ook Vegas, LA en SF bezocht omdat dat er wel een beetje bijhoort op die route. Persoonlijk zou LA voor mij niet hoeven, behalve de route er naartoe. Vegas vond ik erg overprikkelend. SF wel aardig. Maar ik hou toch 't meest van het country leven en de natuur. Dat is zalig in Amerika. Zou graag nog naar Oregon, Colorado, South Dakota en Texas willen. Ik hou wel van de staten met ranches en rodeo's. In Montana heb ik een aantal dagen op een duderanch gezeten. Erg leuk om te veedrijven. 

Mooiste NP's vind ik Yellowstone, Bryce, Yosemite, Blue Mountains. En Monument Valley mag je zeker niet missen.

Ik ben ook fan van ghosttowns zoals Bodie. En een stuk route 66 is ook gaaf. Zou 'm liefst een keer helemaal willen rijden. 

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:08 Topicstarter

Ik heb ook een algemeen reis topic naar Amerika geopend mochten mensen daar ook interesse in hebben. 
Dat is meer een topic over reizen naar Amerika, elkaar tips geven, tips krijgen, verhalen vertellen, mooie routes, natuur en Staten adviseren.

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:17 Topicstarter

redbulletje schreef op 13-02-2022 om 14:45:

Het grote minpunt anno nu is dat huurauto's volstrekt onbetaalbaar zijn geworden door de crisis. Helaas zit er voor mij voorlopig geen Amerikareis meer in financieel.

Dat is jammer te horen, het zij je gegund dat je nog een paar mooie reizen daar mag maken in Amerika. 


Zelf moet ik ook goed sparen voor dat soort reizen.

Ik heb hele mooie reizen gemaakt in Amerika, vooral de nationale parken maar ook de steden vond ik gaaf.
Maar ik vond de armoede wel schokkend. Vooral in LA zoveel daklozen gezien. Dat vond ik echt schokkend. En ik heb ook in Azië veel gereisd dus ik ben wel wat gewend.
Verder vind ik het verplichte tippen vervelend, fijner als het gewoon in de prijs zit.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-02-2022 om 15:24

Eén keer geweest, jaren geleden.

Ik vond het eten vies en vet en onvers, de mensen nep en de natuur prachtig.

Ik prefereer Europa, dus het schikt dat ik daar woon.

niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 15:24:


Ik vond het eten vies en vet en onvers, de mensen nep en de natuur prachtig.

Niet al het eten is vies , vet en onvers maar ik vond het vooral vaak heel duur als je geen pizza of hamburger wil eten.
Een simpele pasta was al dik 20 dollar en dan zat er niet eens vlees of groente bij bijvoorbeeld.
We hebben er lekker Thais gegeten en ik hou wel van een goede Hamburger of pizza  op zijn tijd maar niet 3 keer per week.
En lekker brood vinden is ook best lastig.

Wat de nepheid van de mensen betreft dat heb ik liever dan het onbeschofte wat je hier ooit in de horeca meemaakt. Vooral in Amsterdam, dat de obers etc doen alsof ze me een gunst verlenen door mijn bestelling te komen opnemen.

Ik geloof dat ik de steden wel vaker vond tegenvallen, uitgezonderd New York en Portland. Vegas is een freak show, leuk om 1 keer doorheen gelopen te zijn maar ik begrijp echt helemaal niet wat daar verder leuk aan is. San Francisco vond ik ook niet erg tof, hele arrogante mensen in de horeca en zo, erg hipsterish. De baai is wel prachtig en ik heb fantastisch gewandeld op Angel Island. 
New Orleans vond ik het ergst, het centrum is één grote toeristenshow waar de zwarte bevolking van NO (85% van de inwoners is zwart!) geen cent aan verdient (je ziet alleen maar witte mensen in het centrum) terwijl het wel allemaal drijft op zwarte cultuur. Buiten het toeristische centrum is het dan weer heel gevaarlijk (heel veel straatroof enzo) De enige echt leuke gemengde plek die we konden vinden was een studentenwijk waar een gave brassband in een cafeetje speelde. En ik heb rondgelopen in Tremé, dat voelde ook nog wel soort van echt. Extreem ingewikkelde stad. 

Boston was wel leuk Moos, veel geschiedenis wat ergens anders niet zo is.
Ik vond Las Vegas dus hilarisch maar wij waren er met Halloween dus het was helemaal over the top maar een paar dagen was wel genoeg.

Had ik nog nooit over gedacht, Boston, maar nu je het zegt ligt daar inderdaad wel een berg geschiedenis ja, kan me voorstellen dat het heel interessant is! Gaan we onthouden

Mij trekt New Orleans niet vanwege de overwegend zwarte cultuur. Zou me daar niet veilig voelen als vrouw alleen. Atalanta heb ik ook gemeden, vond dat ook grimmig overkomen (was mijn aankomstlocatie dus had in de buurt overnacht en was daar ook even naar de Walmart geweest) Twee uur noordelijker was het een stuk relaxter. Veel meer rural, dorpjes ontstaan vanuit Duitse roots. Zou bij herhaling dus gewoon gas geven en een paar uur weg van de stad voor ik zou overnachten. 

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:46 Topicstarter

April2021 schreef op 13-02-2022 om 15:19:

Ik heb hele mooie reizen gemaakt in Amerika, vooral de nationale parken maar ook de steden vond ik gaaf.
Maar ik vond de armoede wel schokkend. Vooral in LA zoveel daklozen gezien. Dat vond ik echt schokkend. En ik heb ook in Azië veel gereisd dus ik ben wel wat gewend.
Verder vind ik het verplichte tippen vervelend, fijner als het gewoon in de prijs zit.

De extreme kloof tussen rijk en arm lijkt mij daar wel een  ding ja. En relatief veel daklozen of valt dat in andere steden mee.

Het was mijn favoriete vakantieland. En omdat ik er vaker ben geweest, wist ik vaak wel de gezondere maaltijden en prettigere verblijfplekken te vinden. Maar ik trok de extreme vriendelijkheid overal dan ook beter dan de chagerijnige hoogbartigheid van het personeel in bv een willekeurige winkel in Amsterdam.

Maar wat me áltijd tegenviel, was iets met inheemse Amerikanen.  Reservaat of uitzichtpunt beheerd door natives; Het was altijd erg klein, de mensen die er zaten waren obees, slecht verzorgd, dronken en/of stoned, wat ze verkochten was Chinese Meuk en het voelde, itt bijna elke andere plek die we bezochten, nooit gastvrij. Zo jammer - niet eens zo zeer voor mij als toerist, maar vooral voor hen dat ze inmiddels zo moeten leven en rondkomen. 

Salem lijkt me wel leuk voor een noordoostelijke herfst/halloween roadtrip. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.