Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

snorkelen Rode Zee

Hallo,

in september wil ik een langgekoesterde droom waarmaken: gaan snorkelen in de Rode Zee. Ik weet alleen nog niet goed waarheen ... ik dacht aan Marsa Alam? Of misschien toch Sharm El Sheikh? 

Tips welkom!    

Drie op reis is daar nog pas geweest, de afleveringen zijn daar niet lang geleden van op tv geweest.
Zij zitten in Jordanië wat ook een verassend leuke reis kan zijn.
Zelf overigens geen ervaringen die kant uit.

Clothilde

Clothilde

21-03-2022 om 20:27 Topicstarter

MidasWolf schreef op 21-03-2022 om 19:19:

Drie op reis is daar nog pas geweest, de afleveringen zijn daar niet lang geleden van op tv geweest.
Zij zitten in Jordanië wat ook een verassend leuke reis kan zijn.
Zelf overigens geen ervaringen die kant uit.

Dat ken ik niet, Drie op reis ...

Clothilde schreef op 21-03-2022 om 20:27:

[..]

Dat ken ik niet, Drie op reis ...

Dat is een reisprogramma op Nederland 3 
Wanneer je 3 op reis opzoekt op internet en dan de aflevering in Jordanië dan hebben ze ook een stukje over de zwarte zee.

Nog beter is natuurlijk als er forummers reageren die er zelf geweest zijn. Maar met deze bestemming kan dat wel eens lastig zijn. 


MidasWolf schreef op 21-03-2022 om 19:19:

Drie op reis is daar nog pas geweest, de afleveringen zijn daar niet lang geleden van op tv geweest.
Zij zitten in Jordanië wat ook een verassend leuke reis kan zijn.
Zelf overigens geen ervaringen die kant uit.

De Dode zee ligt in/aan Jordanië. De Rode zee niet. In de Dode zee is denk ik niet veel te snorkelen. 

MidasWolf schreef op 21-03-2022 om 20:33:

[..]

Dat is een reisprogramma op Nederland 3
Wanneer je 3 op reis opzoekt op internet en dan de aflevering in Jordanië dan hebben ze ook een stukje over de zwarte zee.

Nog beter is natuurlijk als er forummers reageren die er zelf geweest zijn. Maar met deze bestemming kan dat wel eens lastig zijn.


Ik ben in Jordanië geweest. En met mij denk ik nog veel meer mensen. Maar denk dat nog meer mensen zijn gaan snorkelen en duiken in Egypte. Zoals TO vraagt Ik dan weer niet

Meesje schreef op 21-03-2022 om 20:37:

[..]

Ik ben in Jordanië geweest. En met mij denk ik nog veel meer mensen. Maar denk dat nog meer mensen zijn gaan snorkelen en duiken in Egypte. Zoals TO vraagt Ik dan weer niet

Stom van mij ik las de dode zee. 

En snorkelen wordt ook lastig in de dode zee.

Ik ben vanaf Hurghada geweest. Ik vond het in ieder geval geen aanrader daar. Curaçao wel 😇

Ik vond het wel leuk het snorkelen in Hurghada maar toen was ik ook nog niet op Aruba of Hawaii geweest 

Voor snorkelen daar raad ik Dahab aan, en als je iets meer luxe wil Marsa Alam. Sharm is het koraal minder mooi.

Ik heb ook gesnorkeld in de Rode Zee en zat destijds in Eilat. Als solo reizigster ging ik liever naar Israël dan Egypte. 

Clothilde

Clothilde

28-03-2022 om 10:08 Topicstarter

Dankjewel! Sorry voor niet meer reageren, ben een paar dagen ziek geweest! 

Dolfje schreef op 21-03-2022 om 22:25:

Ik vond het wel leuk het snorkelen in Hurghada maar toen was ik ook nog niet op Aruba of Hawaii geweest

Fijn dat je het in de goede volgorde hebt gedaan, andersom zou het dan misschien zijn tegengevallen in Hurghada.

Bij de hotels in Hurgahada zelf valt het snorkelen tegen. Als je dan met een tripje de zee op gaat, is er wel veel te zien.
In Marsa Alam, heeft bijna ieder hotel wel een gaaf huisrif. Is echt prachtig.

Vroeger veel gaan duiken oa in Egypte. Ik heb in Marsa Alam de mooiste onderwaterwereld gezien. Ik woon nu op "divers paradise", maar Marsa Alam was echt veel mooier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.