Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Rugzak/backpack

Ik ga eind aug. een weekje met de trein naar de Alpen, wandelen. Ik verblijf wel op 1 plek maar omdat ik met de trein ga reis ik liever met een compacte backpack dan met een (rol)koffer. 
Hoeveel liter zal ik ongeveer nodig hebben? 40 tot 60 ofzo? Met het wandelen neem ik gewoon een daypack mee. 
Neem alleen kleren, extra schoenen, regenpak en toilettas mee. 

dat lijkt mij groot zat. Ik heb niet zoveel verstand van inhoudsmaten, maar deze rugzak ziet er net zo groot uit als die van mij en die gebruik ik ook voor kampen waar ik nog een kussen, hoeslakens, handdoek en wat verkleedkleren in stop. 
Ik ben ook met die rugzak gaan wandelen en kamperen, dus daar zat dan ook nog een kampeeruitrusting in. 

ButterCup

ButterCup

18-07-2021 om 08:54 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 18-07-2021 om 08:26:

dat lijkt mij groot zat. Ik heb niet zoveel verstand van inhoudsmaten, maar deze rugzak ziet er net zo groot uit als die van mij en die gebruik ik ook voor kampen waar ik nog een kussen, hoeslakens, handdoek en wat verkleedkleren in stop.
Ik ben ook met die rugzak gaan wandelen en kamperen, dus daar zat dan ook nog een kampeeruitrusting in.

Ja, oké, bedankt!

Ik vind het van foto's heel lastig inschatten, omdat je niet kan zien wat de ware grootte is hè. 

Lijkt mij groot zat. Ik heb zelf een iets kleinere 38 ltr. 2 jaar geleden op mijn racefiets naar Berlijn gefiets (in November) van hotel naar hotel. Kon prima alleen niet dat je dan alle dagen schone kleren kunt aantrekken. Zolang je maar genoeg schone onderbroeken bij je hebt.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

18-07-2021 om 09:03

Geen idee welke inhoudsmaat handig is voor jouw hoeveelheid spullen. Maar in een ver verleden heb ik zelf eens zo'n tas gekocht bij een buitensportzaak. De tassen die mij fijn en handig leken, zaten totaal niet lekker of waren toch niet zo handig. Voor elk postuur is er weer een andere ideale tas. Dus ik zou je vooral aanraden om ergens heen te gaan waar ze je kunnen adviseren en je de tassen op je rug kunt vergelijken.

Eens met Jordgubbe, je kunt zo'n backpack echt het beste even uitproberen. Ieder postuur verschilt en je wilt vanwege je eigen draagcomfort graag dat je de schouder- en heupband goed kunt afstellen op je eigen lijf.
Qua inhoud kunnen zij je ongetwijfeld ook adviseren. Mocht je zelf een inschatting willen maken, dan zou je de spullen die je mee wilt nemen eens bij elkaar kunnen leggen en in een vuilniszak bijeenbrengen. Dat geeft al een indicatie.
Persoonlijk rol ik mijn kledingstukken altijd op zodat ik ze strak in de backpack kan duwen (en het scheelt kreukels). 

ButterCup

ButterCup

18-07-2021 om 10:34 Topicstarter

Bedankt voor de tips!
Ik wil liever niet zo'n dure, het is enkel voor de treinreis.
Passen in een outdoor winkel is wel een goed idee maar daar zijn ze denk wel meer aan de prijs.
Oprollen en in een vuilniszak ga ik doen!

7 onderbroeken gaan sws mee 

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

18-07-2021 om 11:54

Ik heb zelf een 40 liter backpack die ik gebruik voor rondreizen van 4 weken. Maar: meestal heb ik dan geen grote schoenen die er in moeten, alleen all stars.
Als jij maar een week gaat en ook nog een daypack hebt, dan zou het voldoende moeten zijn. Schoenen en wat ander spul in onderste vak, regenpak onder de klep, rest in het grote vak.
Ik heb Wildebeast, het eigen merk van Perry Sport.
Fijn door veel vakken en betaalbaar.

Van een goede backpack kun je héél lang plezier hebben. Dan is hij zijn prijs wel waard.

ButterCup

ButterCup

18-07-2021 om 12:32 Topicstarter

Ik zal kijken bij Perry, dank!

Als het alleen voor de treinreis is,zou je een North face duffel kunnen overwegen. Die zijn ook als rugzak te dragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.