Vakantie en reizen
Schemerlampje
13-11-2025 om 13:52
Rondreis Canada
Wij zijn van plan om volgend jaar, voor één keer, een grote reis te maken met z'n vieren. En ons oog is gevallen op Canada en dan aan de westkant. We willen dan een rondreis maken van 2 à 3 weken. Mijn voorkeur gaat uit naar een uitgestippelde route. Aangezien we helemaal geen ervaring met dit soort vakanties. Ik heb al wat bij diverse organisaties rondgekeken. Maar wat zijn de dingen die jullie adviseren te bekijken als we daar nu een keer zijn?
We gaan waarschijnlijk met een huurauto dan langs hotels. Ook wel een camper overwogen, maar zeker de oudste heeft wel behoefte aan ruimte voor zichzelf. En dan is met z'n vieren in een camper misschien wat teveel van het goede. De kinderen zijn dan 22 en bijna 18.
Widajo
13-11-2025 om 16:02
ik lees graag mee. Wij willen zomer '27 een aantal weken naar Canada dus tips zijn welkom.
Wat een heerlijk vooruitzicht Schemerlampje!
Zwanebloem
13-11-2025 om 17:59
Kijk eens op de site van Tioga-tours. Wij hebben daar goede ervaringen mee. Je kunt ook kijken naar voorbeeldreizen en dan zelf een route samenstellen.
Loeki72
13-11-2025 om 18:30
Ik heb 6 jaar geleden een rondreis door Canada met Riksja reizen gedaan.
Wij hebben bijna 3 weken gereisd van Vancouver, via Vancouver Island, naar Banff. Het was een mooie en bijzondere reis. Canada is wel duur.
SuzyQFive
13-11-2025 om 18:53
Canada is fantastisch
Ik vind het niet duurder dan Nederland trouwens.
Op Vancouver vliegen is vaak wat goedkoper dan op Calgary maar je kan er ook voor kiezen om niet een rondreis te maken maar bijv in Vancouver starten en in Calgary eindigen.
Lizzyliz
13-11-2025 om 20:13
Ik zou zeker Vancouver Island aandoen. En de Icefields Parkway tussen Jasper en Banff.
Bloemenzee
13-11-2025 om 20:15
Lizzyliz schreef op 13-11-2025 om 20:13:
Ik zou zeker Vancouver Island aandoen. En de Icefields Parkway tussen Jasper en Banff.
Deze!
Gebruikersnaaminvullen
13-11-2025 om 22:07
Welke maand willen jullie gaan? Van 11 juni tot 19 juli host Vancouver de FIFA World Cup voor 7 wedstrijden. Weinig kans op betaalbare en beschikbare accommodatie.
Weet niet of je FB hebt, maar zou aanmelden voor pagina's zoals deze. Heb ik voor onze laatste autoreis(ander land) ook gedaan en was toch wel fijn om wat antwoorden te krijgen van locals.
Widajo
14-11-2025 om 10:12
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-11-2025 om 22:07:
Welke maand willen jullie gaan? Van 11 juni tot 19 juli host Vancouver de FIFA World Cup voor 7 wedstrijden. Weinig kans op betaalbare en beschikbare accommodatie.
Weet niet of je FB hebt, maar zou aanmelden voor pagina's zoals deze. Heb ik voor onze laatste autoreis(ander land) ook gedaan en was toch wel fijn om wat antwoorden te krijgen van locals.
Goede tip, ik heb dat ook een paar keer gedaan als we naar een nieuwe bestemming gingen
amarna
15-11-2025 om 05:40
Lizzyliz schreef op 13-11-2025 om 20:13:
De Icefields Parkway is prachtig!
Vergeet Moraine Lake bij Banff niet. Een van de mooiste plekken op aarde die ik ooit gezien heb !
Loeki72
15-11-2025 om 11:51
Ik vond payto lake ook fantastisch. En wij hebben een tour in Banff geboekt om naar lake Louise en Lake Moraine te gaan. De parkeerplaatsen zijn al heel vroeg vol in het hoogseizoen.
amarna
16-11-2025 om 12:48
Loeki72 schreef op 15-11-2025 om 11:51:
Ik vond payto lake ook fantastisch. En wij hebben een tour in Banff geboekt om naar lake Louise en Lake Moraine te gaan. De parkeerplaatsen zijn al heel vroeg vol in het hoogseizoen.
Peyto Lake is prachtig. Maar erg druk bezocht. Wij zaten daar samen te genieten van de natuur. Toen er even later 2 touringcars vol toeristen aankwamen was het gedaan met de rust.
Tijdens een wandeling bij Moraine Lake daarentegen was het heel rustig.
Schemerlampje
17-11-2025 om 14:05
Bedankt voor zover! Ik ga binnenkort het allemaal eens op een rijtje zetten!