Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

restaurant Texel

Volgend weekend gaan wij naar Texel toe. Nog nooit eerder geweest, dus heb echt geen idee nog hoe en wat, maar nu zoeken we een leuk restaurant voor een avond. Er gaan een aantal volwassenen mee, maar ook 2 pubers (die het liefst patat en hamburgers eten) en een hond.

Wie weet er een leuk, goed restaurant voor ons? We zitten in de Koog, maar hebben een auto mee, dus willen best een stukje rijden.


Carakter in De Koog is mijn absolute favoriet. Wel wat prijzig en vaak vol, reserveren is meestal wel een must.

Isola Bella is een goede Italiaan in De Koog
Burgers, Beers & Blues in De Koog is ook leuk

Ik ben pas in pizzeria buon appetito in den Burg geweest. Daar hadden ze erg lekkere ravioli.

Isola bella in de Koog inderdaad, gaan wij komende week ook weer heen! Pollo is ook erg lekker, gewoon vrij simpele gerechten. Qua hond weet ik zo niet of die mee naar binnen mag ergens. Strandtenten meestal wel, maar restaurant durf ik niet te zeggen.
Veel plezier in ieder geval alvast! Texel is echt heerlijk wij komen er heel regelmatig.

Kaap Noord bij de Cocksdorp! Wij hebben daar vlakbij een huisje en komen er dus vaak. Is nog nooit tegengevallen, ze hebben voor elk wat wils én de jong mag mee! Kan de hond (en jullie misschien ook) nog even lekker rausen op het strand.

Zoon en ik eten graag bij ''t Pakhuus in Oude Schild. 
https://pakhuus.com/

Pollo de Koog! Kip in veel soorten en maten. Heerlijke pasteitjes!

Je moet wel bijna overal reserveren tegenwoordig ook daar. 

Volgens mij heb ik daar in zowat elk restaurant wel honden gezien. Bij de Griek sowieso.
Eten is lekker daar maar onze laatste ervaringen daar waren qua personeel gewoon echt ruk.

Chipndale

Chipndale

12-10-2023 om 05:17 Topicstarter

Dank jullie wel voor de suggesties.Ik ga ze allemaal even bekijken

Veel plezier vast! Ik vermaak me er altijd prima.
Wat we ook altijd doen is kaas halen bij Wezenspyk en mosterd bij de mosterdmakerij en natuurlijk Texels bier

En lammetjes knuffelen 

Vickyp schreef op 13-10-2023 om 07:09:

En lammetjes knuffelen

Die zijn er nu niet. Dat is in het voorjaar.

Bij de schapenboerderij bij een brug hebben ze het hele jaar lammetjes. Ze hebben veel verschillende rassen die in verschillende periodes lammeren.

Vickyp schreef op 13-10-2023 om 09:12:

Bij de schapenboerderij bij een brug hebben ze het hele jaar lammetjes. Ze hebben veel verschillende rassen die in verschillende periodes lammeren.

Ok. Nog nooit gezien en ben vaak in verschillende seizoenen op Texel geweest.

Maar ook buiten de lammetjes is er genoeg te zien vind ik. Denk dat we misschien komend voorjaar weer eens gaan. Al wil ik ook eens naar Ameland want daar nog nooit geweest.

Een brug = Den Burg. Lang leve autocorrect

Vickyp schreef op 13-10-2023 om 19:06:

Een brug = Den Burg. Lang leve autocorrect

Haha ik zat al te prakkezeren welke brug je bedoelde 

Dolfje schreef op 13-10-2023 om 20:51:

[..]

Haha ik zat al te prakkezeren welke brug je bedoelde

Ik ook! Ik vroeg me al af of ik al die tijd “de brug” van Texel gemist had ofzo   

Deze wordt bedoeld neem ik aan, klinkt wel leuk! https://www.schapenboerderijtexel.nl/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.