Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Reizen naar Amerika 🇺🇸

Dit topic gaat over gemaakte of nog niet gemaakte rondreizen naar Amerika.
Hier kun je je reisverhalen kwijt, tips geven en krijgen. Elkaar adviseren. Dingen bespreken van alles eigenlijk.


Welke routes heb je gehad, leuke ervaringen wat mag je niet missen.
En welke natuur, steden, regio’s zijn leuk om langs te reizen. Welke activiteiten zijn gaaf om te doen.
Ervaren Amerika reizigers en nieuwelingen iedereen is welkom. 
Ik ben zelf overigens een nieuweling als het om reizen in en naar Amerika gaat.


Leuk! Wij zijn een paar keer in de VS geweest.
Weekje Ny
3 weken las Vegas en Hawaii (Oahu en Maui)
3 weken Hawaii  ( Oahu en Hawaii)
Week Boston en Cape Cod
 Zou heel graag nog veel meer willen zien in de toekomst.

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:15 Topicstarter

Dolfje schreef op 13-02-2022 om 15:10:

Leuk! Wij zijn een paar keer in de VS geweest.
Weekje Ny
3 weken las Vegas en Hawaii (Oahu en Maui)
3 weken Hawaii ( Oahu en Hawaii)
Week Boston en Cape Cod
Zou heel graag nog veel meer willen zien in de toekomst.

Dat kan ik heel goed begrijpen, ik heb ook een tegenvallers topic geopend maar, dacht dan open ik ook een algemener topic hierover. 

Waar zou je nog wel heen willen in Amerika als je daar naar toe gaat op reis.

Ik hou ook vreselijk van de VS. Mijn beste vriendin woont er en ik ben er wel ns voor een klus heen geweest, dan kom je op wat minder voor de hand liggende plekken, dat vind ik heel leuk. Ik ben in totaal 4 keer geweest nu dacht ik:

NYC
Houston (daar woont vriendin) en New Orleans
Portland, San Francisco, en met een camper een rondje Yosemite, Vegas, Zion en Bryce
Houston en een klein tripje door Texas

Wat wat mij betreft nog echt heel erg op de lijst staat is een trip in het noorden (Montana, Oregon, Washington state, misschien Vermont) Ik hou vooral van de meer rurale stukken, kleine dorpjes in the back country. 

De volgende keer dat ik naar vriendin ga knoop ik er misschien een tripje Mexico aan vast. Geen VS maar ook gaaf, lijkt me. 

Ik ben verliefd op Noord-Amerika, vooral op de eindeloze ruimte en landschappen, het cowboycultuurtje, het eten. 
Geen fan van grote steden. 
Mocht 't ooit financieel weer haalbaar zijn wil ik graag naar Colorado, Texas, South Dakota, of in de herfst naar het noordoosten en m'n vrienden (die ik leerde kennen op een ranch in Montana en later al bij ben gaan logeren in Tennessee) opzoeken in Florida waar ze nu wonen. 

MidasWolf schreef op 13-02-2022 om 15:15:

[..]


Waar zou je nog wel heen willen in Amerika als je daar naar toe gaat op reis.

Poeh. Zoveel eigenlijk. De natuurparken in het westen vooral denk ik.

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:29 Topicstarter

Dolfje schreef op 13-02-2022 om 15:24:

[..]

Poeh. Zoveel eigenlijk. De natuurparken in het westen vooral denk ik.

Over de natuurparken daar hoor ik sowieso goede verhalen. Het land is overweldigend groot wanneer ik daar heen zou gaan(geen concrete plannen op korte termijn) zou ik wel even goed moeten gaan rondneuzen en hier natuurlijk tips krijgen 

Yellowstone National Park is echt fantastisch. Zo indrukwekkend al die bizons en die vulkanische pools met extreme kleuren. 
Arches National Park in de buurt van Moab, Utah. Ook echt fantastisch met extreme rotsformaties. Zulke gave hikes gedaan en ook een dag gekayakt. 
Zion National Park, de Angels Landing hike was echt ongelofelijk. Klimmen, klauteren en dan beloond worden met fantastisch uitzicht en eekhoorntjes. 
Verder vond ik ook de steden heel gaaf. LA, San Francisco, Seattle en New York. Zo groots allemaal, niet te vergelijken met Nederland, Maar ook zuidelijke steden zoals New Orleans, Charleston en Savannah waar heel veel geschiedenis is.

Het is ook een fijn land om als wat onervaren reiziger heen te gaan ivm bekende taal en ik vond het ook veilig voelen. 

In Azië kan de taal barrière eng aanvoelen voor beginnende reizigers, al vind ik het altijd wel meevallen. 
Genoeg te zien en doen daar in ieder geval!

Vermont en NH lijken me ook prachtig met herfstkleuren. Zelf was ik met de herfst in Tennessee, North/South Carolina en Georgia geweest en dat was ook gaaf, wel de herfstkleuren in de Blue Mountains maar ook de warme temperaturen. Ik was toen ook in Florida geweest en dat is gelijk een heel andere natuurbeleving. Veel tropischer. 

Oh Chicago en Boston vond ik ook echt leuke steden. Chicago allemaal historische skyscrapers. Boston heel historisch. Mooie steden!

Ik heb trouwens veel met openbaar vervoer gedaan en dat is echt goed te doen. Amtrak treinen, Greyhound bussen en bv in LA de metro veel gebruikt. De laatste keer ook Uber gebruikt.

1 x een kampeertour gedaan met Trek America. Hele gave ervaring langs allerlei nationale parken. 

MidasWolf

MidasWolf

13-02-2022 om 15:42 Topicstarter

redbulletje schreef op 13-02-2022 om 15:32:

Vermont en NH lijken me ook prachtig met herfstkleuren. Zelf was ik met de herfst in Tennessee, North/South Calorina en Georgia geweest en dat was ook gaaf, wel de herfstkleuren in de Blue Mountains maar ook de warme temperaturen. Ik was toen ook in Florida geweest en dat is gelijk een heel andere natuurbeleving. Veel tropischer.

Dat lijkt mij ook heel gaaf die prachtige warme herfstkleuren overal.En wat je zegt idd de nog warme temperaturen.
Heb daar op tv/internet al het een en ander van gezien en daar zou ik ook graag  heen willen.

Dat is ergens ook leuk omdat het land zo groot en divers is in allerlei zaken.
Al helemaal wat weer betreft.

ik ben 3x in Amerika geweest.

eerste keer was in Florida, mijn nicht woonde toen in West-Palm beach, herinner mij niet veel, wel dat we naar Disney world gingen, Sea world grote malls waar ik erg van onder de indruk was 

en 2x in L.A waar vrienden wonen, ik vind er geweldig vooral Santa Monica voelt als een 2de thuis, ik ben een filmjunk dus naar L.A was een droom die uitkwam, ik wist al dat walk of fame niks voorstelde maar voelde alsnog magisch om er tezijn.
New York staat mega hoog op de lijst, New Orleans lijkt mij ook  leuk , Las Vegas om het gezien te hebben en San Francisco.
Hawaii wil ik ook dolgraag heen, had bedacht toen we naar L.A gingen misschien kunnen we nog naar Hawaii is toch in de buurt... het was alsnog 4uur vliegen

Ik zou nooit naar NYC willen, de staat lijkt me wel mooi net als Vermont en NH maar ik raak al overprikkeld als ik een film kijk die in NYC afspeelt. Al dat beton, die drukte... Brrrr! 

Vreselijk Amerika, was. In heel veel staten, maar nee....blijf graag in Europa.

Heb ooit 10 weken gewerkt in Amerika op een zomerkamp. Ben toen nog 1 week in NYC geweest. Sliep daar bij een kampgenoot met nog een paar anderen. Zaten we in Brooklyn. NYC is overweldigend, superdruk maar ook wel een hele belevenis. 

Wij vinden reizen in Amerika fantastisch en zijn er inmiddels 15 keer geweest.
Dat varieert van een weekje NY, een aantal keer Florida (waarbij we een villa huren), en verder schitterende rondreizen.
De natuur is echt geweldig en heel erg divers. Ze hebben woesteinen, hoge bergketens, moerassen, enorme bossen, oneindige vergezichten en alles ertussen.
Wij hebben oa het bekende rondje West gedaan, zijn van NY naar San Francisco gereden in een maand, de noord-oostelijke staten , gecombineerd met Quebec en Ontario bekeken, en een rondreis Noord-West vs, gecombineerd met British Columbia gemaakt. En ook een ronde rond de Great Lakes gedaan en als laatste rondreis route 66. Allemaal geweldig. Hoewel ook mooi vond ik de ronde rond de Great Lakes toch het minst indrukwekkend omdat het ook veel weg heeft van Zweden bijvoorbeeld. Er wonen ook heel veel scandinaviers en Nederlanders.
Maar als je 1 malig gaat zou ik toch de nationale parken in West-amerika adviseren, gecombineerd met een paar bekende steden als San Franicisco, San Diego en als je er van houdt Las Vegas. Highway one is ook prachtig. De nationale parken in het westen zijn echt geweldig en heel divers.
We gaan als het goed is volgend jaar weer die kant op. Ik kan niet wachten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.