Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Reisbestemming met ter plekke OV

Pimpelmees67 schreef op 19-06-2023 om 11:50:

Met zo'n kleintje zou ik zeker niet in augustus naar zo'n bestemming gaan. Veel te heet.

Eens, behalve de warmte is het vaak erg druk.

Ik reis tijdens de vakantie altijd met het ov, in Kreta vond ik dat het beste maar ook daar heb ik weleens 'n uur moeten wachten. Overigens kan zo'n bus propvol zitten en dat wil je echt niet met een baby van een paar maanden. 

afrodite05

afrodite05

19-06-2023 om 15:26 Topicstarter

We richten ons in principe op september, maar het kan maar net zo uitpakken dat we de laatste dag/dagen van augustus erbij hebben zitten of de eerste dag/dagen van oktober. Midden augustus is inderdaad niet het plan. We houden de temperaturen zeker in de gaten.

Cambrils! Heeft ‘n eigen treinstation, genoeg verblijfsmogelijkheden, een heerlijke boulevard en best wat vertier! Net zo toeristisch als blanes/lloret, maar over het algemeen niet zoveel jong volk als in bovengenoemde stadjes.

Een auto huren is echt niet ingewikkelder met een baby en 100x comfortabeler dan met de bus. Je kinderwagen moet toch mee en een autostoeltje kun je huren.
Overigens had ik voor de eerste vakantie met mijn eerstgeborene ook mijn halve huis mee, tot het aankleedkussen aan toe (dakkoffer gehuurd). Toen ik met mijn 5 maanden oude tweede kind op vakantie ging, had ik alleen een paar luiertjes, opvolgmelk, slabbetjes en wat speelgoed mee. We gingen toen met het vliegtuig, met een grote koffer waar alle spullen voor mijzelf, kleuter en baby in zaten, en een rugzakje voor de handbagage.

wij zijn met een baby naar Kreta gevlogen toen ze 6mnd was. Taxi hadden we geregeld vanaf het vliegveld naar het hotel. De taxi had keurig een kinderstoeltje voor haar geregeld. 

Maxi Cosi mag je vaak gratis meenemen in het vliegtuig. Alsje een combiwagen hebt plus maxicosi en een draagzak denk ik dat je je prima red met openbaarvervoer al zou ik zelf echt gaan voor een auto huren (kun je ook een stoeltje huren) want dat geeft veel meer vrijheid.

Misschien nog een tip. Neem wel hotel maar boek een familie kamer, dan heb je een extra slaapkamer (meestal met deur) waar je aan de baby kan laten slapen terwijl jullie op de kamer zitten.
Een hotel is vaak wat comfortabeler (zeker als je bijvoorbeeld half pension of all inclusive boekt) en de eettijden zijn vaak wel ruim is mijn ervaring.

Je kunt toch gewoon ter plekke een auto met maxi cosi huren? Draagzak mee en klaar. Wij hebben nooit een kinderwagen, buggy of wat dan ook meegesleept op vliegreizen. Sta je daar eindeloos te wachten op die ‘odd sized bagage’. Met een huurauto ter plekke kun je ook veel makkelijker gaan als kind het compleet zat is, met OV sta je dan vervolgens nog een tijd op het station met zo’n huilende hummel. 
Sorry, geen tips dus, anders dan: huur gewoon een auto  

afrodite05

afrodite05

19-06-2023 om 21:36 Topicstarter

Hmmm, toch weer andere inzichten/ervaringen. Ga ik van twijfelen. Eerst dat proeflogeren maar proberen. 

Het plan was om de wagen mee te nemen, waar zoon dan evt ook in kan slapen, ook bij een zwembad bijvoorbeeld, maar misschien is dat toch niet zo handig dan qua gesleep. Draagzak hebben we, daar willen we over een paar weken mee beginnen met oefenen. Nu verzuipt zoon er nog in en het nekje moet ook wat sterker worden. 

Ik lees nu je toevoeging, verschil is misschien dat onze zoon nooit echt lekker sliep in de wagen, dus iets als ‘lekker slapen bij het zwembad’ was voor ons nooit een optie Bij ons ging dat een van beiden lekker in de hotelkamer zitten bij slapende hummel, terwijl de ander een boekje las aan het zwembad. Inderdaad goed om eens een weekendje weg te gaan, dan kun je even zien hoe hummel reageert. 

Onze (destijds) baby wilde ook nergens anders salpen dan in een bedje of in een bewegende kinderwagen. Dus óf we liepen uren rond in een stadje of bos óf we zaten tussen de middag altijd een paar uur bij het vakantiehuisje. Zo hadden we het ons niet voorgesteld, maar ach, je past je aan. 

Qua baby en reizen geen tips maar je kan ook vliegen op Malaga en daar een auto huren of pakketreis inclusief transfer en dan daar aan de kust in een badplaats gaan zitten. 
Vanuit Malaga kan je goed met de trein naar andere steden maar ook met de bus. Fuengirola, Torremolinos en Marbella zijn goed te bereiken. 
Ok het zijn niet de mooiste badplaatsen maar de boulevards zijn lang en ideaal om te wandelen.

Of Mallorca, ook prima ov daar.
Ik vond Cala d'or een hele leuke plaats. 

Naar het Griekse eilandje Skiathos gaan directe vluchten en er is een goede busservice langs de kust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.