Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Porto

Wij gaan over een paar weken naar Porto. Lekker portproeverijen doen en ook iets van de stad zien natuurlijk! Iemand tips?

Ik heb in Porto een streetart tour gedaan, vond dat erg leuk. Een wandeling naar zee is ook prima te doen vanuit de stad. Bij Castro, atelier de Pastéis de Nata, pastéis de nata eten. 


Een fiets huren ( bv bij biklas en triklas) en dan de stad uit fietsen, je kan een heel stuk langs de zee fietsen en dan bij een strandtentje even wat eten/drinken. 
De brug boven overlopen en dan aan de overkant (waar ook de portproeverijen zitten) terrasje aan het water pakken. Mooi uitzicht op de andere zijde (dat is watje vaak op foto’s van Porto ziet). Ik ben daar ook het wijkje in gegaan en dan beneden over de brug weer terug. En als je dan weer aan de overkant bent kan je met een oud soort liftje weer omhoog zodat je de heuvel niet op hoeft te lopen. 
Ik vond de Jardins do Palacio de Cristal ook mooi. Iets buiten het centrum maar wel wandelend te doen. 
Verder vooral veel ronddwalen door de straten, er zijn veel vervallen oude gebouwen. Echt zonde maar heeft ook wel wat. 
Ik was er in juni 2020, dus toen was het heel rustig. Maar ik vond het een hele fijne stad. Iedereen was ook heel vriendelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.