Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

PLF invullen voor Griekenland, maar vaccinatie voor 1 reiziger doorgeven?

in voorbereiding op onze vlucht naar Griekenland vul ik het plf formulier in. 
Bij de hoofdreiziger (me) kan ik invullen waarmee ik gevaccineerd ben en wanneer.
Voor mijn meereizende partner kan dit niet? 

IIemand recent naar Griekenland gevlogen en die weet of dit klopt?


Goeie vraag! Ik was van plan om voor zowel mij als mijn partner een formulier in te vullen, maar ik lees even mee

hobbyhorses

hobbyhorses

25-07-2021 om 22:28 Topicstarter

Dinah schreef op 25-07-2021 om 22:26:

Goeie vraag! Ik was van plan om voor zowel mij als mijn partner een formulier in te vullen, maar ik lees even mee

Bij het invullen staat het verzoek om er1 per gezin in te vullen.

Twee invullen zit je altijd goed toch.. 
Ik ben gevaccineerd en mijn dochter moet een test  en ze heeft ook nog eens een andere achternaam, dus ik heb er 2 ingevuld.. 
De reisorganisatiie gaf dit ook als advies..

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-07-2021 om 22:49

Ik heb man wel meegenomen op het formulier maar hij gaat er ook eentje invullen. Liever teveel dan te weinig. Je komt Griekenland echt niet in zonder PLF.

Tickel schreef op 25-07-2021 om 22:49:

Ik heb man wel meegenomen op het formulier maar hij gaat er ook eentje invullen. Liever teveel dan te weinig. Je komt Griekenland echt niet in zonder PLF.

Ja dat heb ik ook wel gedaan als family member maar ook een eigen formulier en andersom hetzelfde.. 

Dit is wat ik op Griekse gids heb gevonden:

  • Er is één formulier nodig per gezin, dan hoeft niet iedereen apart een formulier in te vullen. M.a.w. een formulier per huishouden (zie 3e selectievak hieronder). (Apart invullen mág wel)Er is één formulier nodig per gezin, per huishouden woonachtig op hetzelfde adres. (zie 3e selectievak bij "Before you begin" hieronder). Let wel op dat je dan alle familieleden toevoegt!Nadat je de gegevens van de hoofdboeker hebt ingevuld, kun je gezinsleden toevoegen door op "Add family member" te klikken. Dit blauwe knopje van "add familymember" staat bovenaan en hierop klik je telkens als je iemand wilt toevoegen. Pas als elk gezinslid is toegevoegd klik je op: "continue".

Ik moet dat ook doen binnenkort. Kan dat helemaal online of moet je iets geprint meenemen? Dat is altijd een gedoe, moet ik weer iemand vragen of naar mijn werk rijden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-07-2021 om 23:25

MMcGonagall schreef op 25-07-2021 om 23:21:

Ik moet dat ook doen binnenkort. Kan dat helemaal online of moet je iets geprint meenemen? Dat is altijd een gedoe, moet ik weer iemand vragen of naar mijn werk rijden.

Online. Je hebt wel je paspoortnummer en vluchtnummer nodig. Bij adres kun je de naam van de accommodatie en plaats invullen. Je krijgt een email met een QR code. Die kun je gewoon laten zien, digitaal. En wacht niet tot 24 uur van tevoren met invullen. Ik ga pas in september en heb de mijne al. 

Hallo, wanneer ik 2 formulieren invul, kan ik dan voor allebei hetzelfde emailadres gebruiken?

Wij zijn net terug en hadden op de heenreis 1 PLF formulier per gezin. Zo wordt het ook gevraagd. Daarop alleen de vaccinatie van 1 persoon ingevuld. Toen we aankwamen moesten we alle vier onze QR codes (van de app) laten scannen.

F.S. schreef op 16-08-2021 om 14:47:

Hallo, wanneer ik 2 formulieren invul, kan ik dan voor allebei hetzelfde emailadres gebruiken?

Ja dat kan, dat heb ik ook gedaan.. 

Granola schreef op 16-08-2021 om 14:57:

Wij zijn net terug en hadden op de heenreis 1 PLF formulier per gezin. Zo wordt het ook gevraagd. Daarop alleen de vaccinatie van 1 persoon ingevuld. Toen we aankwamen moesten we alle vier onze QR codes (van de app) laten scannen.

Ja maar alleen als je allemaal dezelfde achternaam hebt volgens mij.. Dat werd mij tenminste geadviseerd door sunweb, als je verschillende achternamen hebt per persoon 1 formulier.. 

Mamali schreef op 16-08-2021 om 18:01:

[..]

Ja maar alleen als je allemaal dezelfde achternaam hebt volgens mij.. Dat werd mij tenminste geadviseerd door sunweb, als je verschillende achternamen hebt per persoon 1 formulier..

Nee hoor, gaat erom dat je een huishouden vormt (dus op 1 adres woont). Ik heb ook een andere achternaam dan mijn vriend/kids. Volgens mij staat het ook duidelijk op het formulier.

er wordt duidelijk aangegeven dat je akkoord gaat met 1 formulier per huishouden dus een 2e invullen kan maar dan kun je niet akkoord gaan met de voorwaarden en dus geen  plf invullen.
Wij gaan over een paar weken ook naar Griekenland en ik heb toch echt maar 1 plf ingevuld als hoofdboeker.

Granola schreef op 16-08-2021 om 21:39:

[..]

Nee hoor, gaat erom dat je een huishouden vormt (dus op 1 adres woont). Ik heb ook een andere achternaam dan mijn vriend/kids. Volgens mij staat het ook duidelijk op het formulier.

Ik geef alleen aan wat Sunweb mij adviseerde dus dat heb ik ook gedaan en heb ook 2 qr codes ontvangen op hetzelfde mailadres. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.