Vakantie en reizen
watertoren
11-08-2026 om 16:01
Plassen in het zwembad.
Ik had het er van het weekend over met vriendinnen op een terras of je wel eens op vakantie in het zwembad plast. We waren met 6 personen en allemaal hadden ze wel eens in een zwembad geplast. Natuurlijk weet ik dat dit vaak gedaan wordt. Er zit ook niet voor niks chloor in zwembaden. Een vriendin zei van als ik het koele water in ga ik dan meteen voel dat ik moet plassen en dat laat ik lopen in het water, als ik er uit zou gaan dan zou ik een spoor van urine achter laten. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Bakblik
11-08-2026 om 20:15
MMcGonagall schreef op 11-08-2026 om 20:05:
In zee kun je natuurlijk gewoon plassen. In het zwembad is het wel eens gebeurd, maar normaliter ga ik eruit. Ik moet na het zwemmen wel rennen naar de wc want als ik dan nies, gaat het mis. Ik kan gewoon trampolinespringen e.d. maar het is echt alleen als ik het zwembad uit kom dat ik zo erg moet.
Door de druk van zoveel water wordt er vocht uit je cellen terug in de bloedbaan gedrukt en via de nieren uitgescheiden. Als ik 40 banen zwem in het binnenbad dan lig ik er een uur in en moet ik er dus echt uit om te plassen en inderdaad rennen om te voorkomen dat het mis gaat.
Rekenenisleuktaalook
11-08-2026 om 20:50
Bakblik schreef op 11-08-2026 om 20:15:
[..]
Door de druk van zoveel water wordt er vocht uit je cellen terug in de bloedbaan gedrukt en via de nieren uitgescheiden. Als ik 40 banen zwem in het binnenbad dan lig ik er een uur in en moet ik er dus echt uit om te plassen en inderdaad rennen om te voorkomen dat het mis gaat.
Rennen in het zwembad gaat ook snel mis. 🤣
Herfstappeltaart
12-08-2026 om 11:38
En misschien moet die ene vriendin toch haar sluitspier een beetje trainen 
Biebel
12-08-2026 om 11:43
Klinkt raar, maar ben blij te lezen dat er een verklaring is voor moeten plassen na het zwemmen. Ik verbaasde me er altijd over dat andere niet moeten na of tijdens het zwemmen, dacht dat het aan mij lag.
Maar nee, ik ga dus het water uit. En dat is best lastig, zo’n nat badpak uit en weer aantrekken, maar dat moet dan maar.
Bakblik
12-08-2026 om 11:50
Biebel schreef op 12-08-2026 om 11:43:
Klinkt raar, maar ben blij te lezen dat er een verklaring is voor moeten plassen na het zwemmen. Ik verbaasde me er altijd over dat andere niet moeten na of tijdens het zwemmen, dacht dat het aan mij lag.
Maar nee, ik ga dus het water uit. En dat is best lastig, zo’n nat badpak uit en weer aantrekken, maar dat moet dan maar.
Kan je het badpak niet aan de onderkant even opzij schuiven?
Ysenda
12-08-2026 om 11:56
Biebel schreef op 12-08-2026 om 11:43:
Hoezo aan en uit, je schuift het kruis iets opzij en plastic, kruis weer op zijn plek en gaan.
Miepjecody
12-08-2026 om 12:11
Ysenda schreef op 12-08-2026 om 11:56:
[..]
Hoezo aan en uit, je schuift het kruis iets opzij en plastic, kruis weer op zijn plek en gaan.
Ik weet niet wat voor badpak jij hebt maar dat lukt echt niet met mijn sportbadpak
Schemerlampje
12-08-2026 om 12:20
Ysenda schreef op 12-08-2026 om 11:56:
[..]
Dat deed ik ook altijd, tot ik een badpak met pijpjes had..
Anna76
12-08-2026 om 12:24
Ik krijg ook altijd dorst van zwemmen, na het zwemmen eerst plassen en dan een fles water leegslobberen. Dat zal ook wel komen door die waterdruk etc.
Maar in het zwembad plassen, nee, sinds ik een klein kind ben niet meer. Dat zie je toch ook zo'n gele wolk om je heen?
Ysenda
12-08-2026 om 12:30
Miepjecody schreef op 12-08-2026 om 12:11:
[..]
Ik weet niet wat voor badpak jij hebt maar dat lukt echt niet met mijn sportbadpak
Een sportback, zo een die snijdt in je schouders zo strak. Zo doen de meiden van de regio selectie het ook, daar heb ik de truc van geleerd.
Je schuift het kruis opzij, je stapt er niet uit of zo. Misschien dat ie een halve cm verder uitrekt.
Jujubee
12-08-2026 om 13:46
Ik doe het nu niet meer, maar deed het als tiener wel. Vooral in de zee maar soms ook in een zwembad. Nu ga ik er gewoon uit, want nu vind ik het wel vies. Waarom ik dat toen niet deed, geen idee. Ik dacht ook dat iedereen in het zwembad plaste. Ik heb in Egypte wel in de zee geplast, vorig jaar. Maar dan ben je zo ver weg met snorkelen, dat je weinig andere keus hebt.
En ik heb een superkleine blaas, dus ik moet heel vaak plassen.
Fiorah
12-08-2026 om 14:54
Ik vind dat echt vies. In stromend natuurwater als er echt geen andere mensen én geen wc's in de buurt zijn én ik moet heel nodig, dan wel. Maar in een zwembad echt Nooit. Gadver.
Groentetuin
12-08-2026 om 15:33
Als kind heb ik t wel eens gedaan, maar als volwassene echt niet,dat volwassen mensen dat doen vind ik wel vies.