Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Parkeren Brussel

Ik ga morgen met mijn dochter een dagje naar Brussel. Ben aan het kijken waar we handig kunnen parkeren maar kom er echt niet uit. We willen rond 12.00 u. in Brussel zijn en dan eerst in het centrum rondlopen, lunchen etc. Eind van de middag nog wat eten en dan gaan we 's avonds naar het Verboden Bos van Harry Potter. Dit is in de buurt van Brussel, bij kasteel Groenenberg in Lennik.
Het liefst parkeren we eerst in het centrum om begin van de avond naar Lennik te rijden. Maar welke parkeergarage in Brussel is enigszins aan te rijden en ook nog betaalbaar? Of is het slimmer om ergens buiten de stad te parkeren en een bus te pakken? Ik ben dan altijd bang dat ik die bus dan niet meer terug vindt en nooit meer op die parkeerplaats terug kom  
Wie heeft er suggesties?
Tips voor leuke bezienswaardigheden in het centrum zijn ook welkom. Museum doen we niet omdat we 's avonds ook al een redelijk duur uitje hebben. Dochter is vooral dol op locaties waar je mooie foto's kan maken. 

Geen parkeertip maar wel een andere: verstuur de locatie van waar je op de bus stapt met whatsapp naar je dochter (of andersom). Dan kan je met maps makkelijk de route weer terugvinden. Is ook handig voor een parkeergarage in een onbekende omgeving. Weet je tenminste waar de ingang van de garage is. Nu nog onthouden waar je geparkeerd stond......

Kun je niet beter met de trein gaan?

Interparking Rogier, aanrijden via ring noord N277 is één  lange weg en dan kom je er vlak bij en is dicht bij het centrum. Ga vooral niet via Oost, wetstraat dat is chaos. Prijs geen idee.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

11-01-2023 om 14:36

Misschien is het een idee om dadelijk naar Het Verboden Bos te rijden en daar je wagen te parkeren op de parking van het kasteel van Gaasbeek. 
Bus nemen naar Brussel-Centraal en 's avonds een bus terug naar Het Verboden Bos, waarna je dadelijk kunt vertrekken. 

Zelf geen rijbewijs, maar de keren dat ik als passagier meereed door Brussel zag het er telkens chaotisch uit.

Tango

Tango

11-01-2023 om 22:07 Topicstarter

Nou was inderdaad lekker druk in Brussel maar uiteindelijk bij die doorgaande weg naar het centrum een parkeerplaats gevonden. Niet Rogier maar Loi. Was ruim 20 minuten lopen van het centrum maar prima te doen. En we waren eind van de dag de stad ook weer redelijk snel uit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-01-2023 om 08:46

Hoe viel het verboden bos mee? 

Tango

Tango

12-01-2023 om 22:54 Topicstarter

Valdemar schreef op 12-01-2023 om 08:46:

Hoe viel het verboden bos mee?

Was erg leuk! Met name dochter vond het helemaal geweldig. Ik zou er niet alleen voor heen en weer rijden maar in combinatie met Brussel was het een leuke dag. Alleen de parkeerplaats bij het bos was waardeloos. Gemaakt van grote betonplaten die half over elkaar lagen. Je moest goed uitkijken waar je liep. Maar dat was het enige minpunt. 

Tango

Tango

12-01-2023 om 22:55 Topicstarter

Valdemar schreef op 12-01-2023 om 08:46:

Hoe viel het verboden bos mee?

Was erg leuk! Met name dochter vond het helemaal geweldig. Ik zou er niet alleen voor heen en weer rijden maar in combinatie met Brussel was het een leuke dag. Alleen de parkeerplaats bij het bos was waardeloos. Gemaakt van grote betonplaten die half over elkaar lagen. Je moest goed uitkijken waar je liep. Maar dat was het enige minpunt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.