Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Op vakantie en, .... meegenomen

Hier ook een Opinel en een kleine multitool. 
En ik heb ooit in een toeristenoord zo'n kleine goedkope verrekijker gekocht, daar heb ik al veel plezier van gehad. Klein genoeg om altijd mee te nemen, en je kan toch eens wat dieren van dichterbij bekijken. 
En ik ben blij met mijn hamamdoek. Licht, droogt snel en multifunctioneel. 

Verder de gebruikelijke dingen denk ik, zoals wat extra theedoeken, een stukje touw etc. 

Kampeerder schreef op 10-08-2025 om 10:41:

[..] Goed idee! Veel plezier met je busreis! Waar gaat de reis naar toe?

...Het Zuider en Noorder Eiland van Nieuw Zeeland. 

(Volgend jaar pas hoor..)

Kampeerder

Kampeerder

10-08-2025 om 12:30 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 10-08-2025 om 12:26:

[..]

Oh geweldig! Veel plezier

Jaren lang een chaletje gehuurd in de Elzas. Horrengaas van de Xenos mee en een rol schilderstape. Het eerste wat ik deed was het afplakken van de ramen. Een jaar kregen wij een ander huisje en het huisje waar wij het jaar ervoor waren verbleven had nog steeds dat horrengaas. 
Altijd meenemen, een goed scherp mesje. Ooit voor 7 euro gekocht en gaat altijd nog mee op vakantie. 
Wel eens geprobeerd om een stukje ontbijtspek in blokjes te snijden met een boterham mes? 

een plastic zipzakje met daarin:
- wat knijpers
- van die clips om zakjes dicht te maken
- een deurhanger (met 1 haakje)
- tiewraps
- een oude scheerlijn
- een doosje lucifers

verder vergeet ik altijd ducktape mee te nemen maar heb ik wel een verbandtasje bij met daarin gewone tape.

23680958.webp

https://www.action.com/nl-nl/p/2521958/handdoekhaak/
Deze gaan er ook altijd een paar van mee in diverse varianten. Handig als de douches op de camping maar weinig haakjes hebben.
We hebben inmiddels 3 modellen van soortgelijke haken. 

Geen plakband, maar leukoplast, behalve dingen dichtplakken ook handig als een ingegroeide teennagel dreigt.

Een rubberen plak die werkt afsluiter voor een wasbak. Handig als die niet in de wasbak zit en je wil even een handwasje doen.

Voldoende plastic zakken!

Beterlaat2021! schreef op 10-08-2025 om 12:26:

[..]

Oh wow!!!

oudmaarnognietkoud schreef op 10-08-2025 om 12:44:

Wel eens geprobeerd om een stukje ontbijtspek in blokjes te snijden met een boterham mes?

Precies, daar hebben wij dus dat Opinelletje voor. Inklapbaar dus zit altijd in mijn handtas. Voor in de keuken, voor een appeltje onderweg, voor een reparatie, om een verpakking open te maken, voor van alles. 

9987c8a4cf20ce478cff1b8d1264.jpg.webp

Bakblik schreef op 10-08-2025 om 13:00:

23680958.webp

https://www.action.com/nl-nl/p/2521958/handdoekhaak/
Deze gaan er ook altijd een paar van mee in diverse varianten. Handig als de douches op de camping maar weinig haakjes hebben.
We hebben inmiddels 3 modellen van soortgelijke haken.

Wij hebben douchetassen op de camping. Rits dicht en alles blijft droog ook als er maar een haakje op een onhandige plek is.

Kampeerder

Kampeerder

10-08-2025 om 13:52 Topicstarter

KnorrendKitten schreef op 10-08-2025 om 13:42:

[..]

Wij hebben douchetassen op de camping. Rits dicht en alles blijft droog ook als er maar een haakje op een onhandige plek is.

Wij hebben beide, maar de haakjes worden weinig gebruikt. 

Nadeel van alles in de tas is dat het dan zo vol is, dat je lastig dingen kunt vinden en alsnog alles eruit moet halen. Meestal neem ik bewust weinig mee, maar met je kouder weer wil ik toch wat warms mee. Dus sta ik die tas 'op volgorde' vol te stoppen. 

Nadeel van de haak is dat hij snel vergeten wordt. En hoe snel je ook terug gaat, de haak ligt nooit bij de gevonden voorwerpen. 

Ik neem altijd mijn strandkluisje mee. Ik vind het z'n vervelend gevoel als ik met man in de zee ben en ik steeds naar mijn strandbed moet kijken of onze telefoons niet gepikt worden. De strandkluis leg ik vast aan de parasol. Het is staaldraad en met cijferslot. Hierdoor kunnen we tegelijk de zee in of zwembad. 

Kampeerder schreef op 10-08-2025 om 13:52:

[..]

Wij hebben beide, maar de haakjes worden weinig gebruikt.

Nadeel van alles in de tas is dat het dan zo vol is, dat je lastig dingen kunt vinden en alsnog alles eruit moet halen. Meestal neem ik bewust weinig mee, maar met je kouder weer wil ik toch wat warms mee. Dus sta ik die tas 'op volgorde' vol te stoppen.

Nadeel van de haak is dat hij snel vergeten wordt. En hoe snel je ook terug gaat, de haak ligt nooit bij de gevonden voorwerpen.

Waren wij dit jaar op een keurige camping.  De vergeten haak hing 2 dagen na vergeten nog keurig in het hokje waar wij hem hadden gebruikt. 

Ik ga naar de douche in een oude speciaal daarvoor meegenomen jurk. En die heb ik ook aan als ik terug kom.  Bij de tent kleed ik mij aan in wat geschikt is voor die dag. 

Bloem75 schreef op 10-08-2025 om 13:59:

Ik neem altijd mijn strandkluisje mee. Ik vind het z'n vervelend gevoel als ik met man in de zee ben en ik steeds naar mijn strandbed moet kijken of onze telefoons niet gepikt worden. De strandkluis leg ik vast aan de parasol. Het is staaldraad en met cijferslot. Hierdoor kunnen we tegelijk de zee in of zwembad.

Dit is wel handig ja. Ik heb datzelfde vervelende gevoel. Mijn man totaal niet. Dus altijd discussie hier over 😅

Wat nemen jullie veel specifieke dingen mee. Plakband en klemmetjes voor verpakkingen, keukenpapier, haakjes en douchetassen. Ik probeer vooral dingen te gebruiken die ik ook ergens anders voor gebruik en toch al bij me heb. Het is al lastig genoeg om alles in de auto te krijgen. 
Wasknijpers voor de verpakkingen. Wc-papier in plaats van keukenpapier. Naar de douche gaat alles in een bigshopper, die we ook gebruiken voor de boodschappen en als we gaan zwemmen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.