Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Onmisbaar in de camper

Hi allemaal,

Binnenkort gaan ik samen met mijn gezin op campervakantie. We hebben een camper gehuurd en aangezien we wel vaker op vakantie zijn geweest kan ik me wel zo'n beetje indenken wat we allemaal mee moeten nemen, ook vind ik wel handige lijstjes op internet. Maar toch, ook in het kader van de voorpret, vraag ik mij af; wat is volgens jullie nou niet heel voor de hand liggend maar toch onmisbaar gebleken tijdens jullie campervakantie? Ben benieuwd!


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

18-07-2021 om 17:23

muggenspray

Voor mij:een toilette.....maar dat ligt eraan wat voor camper je huurt..

Een grote bak voor afwas. Gril, en griltang

Stoelen voor buiten. Je wil niet altijd binnen zitten op de bestemming. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

18-07-2021 om 18:25

Elektrische vliegenmepper

Tekentang! 

Joselien2011

Joselien2011

18-07-2021 om 22:26 Topicstarter

Toilet hebben we, zelfs een douche, maar denk dat we meestal wel op een camping zullen douchen. De rest van de tips check! Tenminste, we nemen een bbq mee, en een gewone vliegenmepper, haha. Hebben jullie ervaring met reizen met een camper?

Joselien2011 schreef op 18-07-2021 om 22:26:

Toilet hebben we, zelfs een douche, maar denk dat we meestal wel op een camping zullen douchen. De rest van de tips check! Tenminste, we nemen een bbq mee, en een gewone vliegenmepper, haha. Hebben jullie ervaring met reizen met een camper?

Ja. Heb je specifieke vragen?

Gaan jullie rondreizen of naar één plek?

heb je kinderen die eerder naar bed gaan en dat je dan zelf nog buiten zit? Zo ja: extra koelbox voor koude drankjes buiten zetten of juist een verlengsnoer voor je waterkoker voor thee zodat je als ze er in liggen niet steeds naar binnen moet sneaken. (Plus als je van thee bent checken of er een waterkoker in zit)
Verder: wasrek, een gronddoek voor onder de luifel, een waterpasje die twee kanten op meet (noord zuid en oost west, een kruis soort van) zodat je de camper een beetje waterpas kunt zetten, fleecedekentje (voor buiten zitten of als het toch wat koud is binnen), sneldrogende badlakens, een handige teil om je afwas naar het sanitaitgebouw te brengen om daar af te wassen (scheelt je bakken water en het is geklooi in dat kleine wasbakje). En we nemen van het goedkoopste merk water veel flessen mee omdat we niet uit de camper-waterreservoir drinken, en van water kun je beter te veel dan te weinig hebben.

MindlessCamel53

MindlessCamel53

19-07-2021 om 07:57

Joselien2011 schreef op 18-07-2021 om 22:26:

Hebben jullie ervaring met reizen met een camper?

Reizen wil ik het niet noemen, maar wel een keer een weekje met een klein busje van camping naar camping in NL. Gehuurd van particulier dus de inventaris was prima in orde. Behalve dus die vliegenmepper, na de eerste nacht meteen gehaald. Bij tentkamperen nooit nodig gehad, maar in dit busje zat geen muskietengaas.

Voordeel van een elektrische is dat je de muggen zo uit de lucht mept en niet hoeft te wachten tot ze ergens op zitten.

Veel plezier!

Rubberen antislip matjes; heel goedkoop bij de Action. Daarmee kan je kleinere dingen die niet op z'n plek blijven op z'n plek houden tijdens het rijden en/of dingen die tijdens het rijden rammelen het geluid van dempen.

Slippers, maar die nam je misschien sowieso al mee. Als je naar een plek gaat waar het wel eens een paar dagen druilerig kan zijn: sneldrogende handdoeken (bijv. bij Decathlon verkrijgbaar in verschillende maten). 

Ik heb een half jaar rondgereisd in een klein busje, dus ik heb mijn camperen tot in de puntjes geperfectioneerd op den duur  Maar jullie hebben met een grote camper wel wat meer comfort waarschijnlijk. Wat ik mega handig vond was de Scrubba: een zak waarmee je effectief kleine wasjes kan doen. Als je meerdere dagen op een camping staat kun je daar ook de wasmachine gebruiken, dus dan is het waarschijnlijk niet nodig. Maar voor rondtrekken of wildkamperen vond ik de Scrubba echt een uitvinding (ook voor weekendjes weg trouwens, even de hardloopkleding wassen bijv.).

Veel plezier!

We hebben een oude vw bus, en reizen daarmee... ook vaak een weekend, maar ook wel eens 3 weken....

Joselien2011

Joselien2011

21-07-2021 om 21:38 Topicstarter

Queen40 schreef op 18-07-2021 om 23:06:

[..]

Ja. Heb je specifieke vragen?

Gaan jullie rondreizen of naar één plek?

Ja, vooral dus de vraag of er dingen zijn die heel fijn zijn om mee te nemen wanneer je met de camper reist maar waar je niet gelijk 1,2,3 aan denkt. Ik zie hier al een hoop goede tips voorbij komen zeg, dank allemaal!
We gaan rondreizen, ik heb een paar plekken vooraf geboekt maar en zijn ook wat dagen bij dat we gaan ‘avonturen’. Heb ondertussen ook wat goede apps gevonden waarmee je dmv je locatie delen camperplaatsen in de buurt van waar je dan bent kunt zoeken.

Heb jij nog tips Queen?

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

21-07-2021 om 22:45

Heb je een inventarislijst gekregen zodat je vooraf weet wat je er in hebt al? Dan kun je ook beter nadenken over wat je mist en mee kan/moet nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.