Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Nog nooit gevlogen?

Toen ik jong was was vliegen nog iets voor de rijken. Ik heb dus volgens mij pas voor het eerst gevlogen toen ik al een tiener was.
Onze kinderen hebben al vrij veel gevlogen van jongs af aan eigenlijk. Maar nu hebben wij van de week een vakantie geboekt voor de herfst naar Z-Spanje en kwam het gesprek met een vriend van mijn zoon op vliegen en vertelde hij ons dat hij nog nooit had gevlogen en zijn broers ook niet en zelfs zijn ouders niet (kind is 16 en ouders in de 40)
Ik weet dat vliegen met meerdere nog steeds vrij kostbaar is maar dat mensen hun hele leven nog niet hebben gevlogen komt volgens mij niet meer heel vaak voor, toch?
Zijn er hier mensen die nog nooit hebben gevlogen? En mag ik vragen waarom niet?
Overigens overwegen wij met de trein op vakantie te gaan deze zomer. Omdat we wat meer aan het milieu willen denken.


Ik heb 1x gevlogen (nou ja, 2x, ik moest nog terug ook) maar dat was omdat ik met mijn gezin mee op vakantie ging. Als het aan mij lag, had ik het nooit gedaan en ik heb mijn gezin ook duidelijk gemaakt dat dit een eenmalige actie was en dat ze, als ze nog eens willen, fijn zonder mij gaan. 

Ik vind vliegen een oncomfortabele manier van reizen. Met z'n allen in een volgepakte lijnbus met vleugels op een moment dat ik niet uitgekozen heb en ik moet ook nog eens uren doorbrengen op een plek waar ik niet wil zijn (een vliegveld). Nou, daarom dus 😉

Ik heb zelf 1 keer gevlogen (weekend Londen) toen ik 29 was. Daar is het tot nu toe bij gebleven. Mijn hobby is het zeker niet, daar ben ik al achter 😅 
Mijn man van in de 40 nu heeft nog nooit gevlogen. Mijn kinderen ook niet (7&9). 

De behoefte is er ook niet, gaan nooit ver op vakantie. Willen wel een keer met zijn vieren naar Londen, maar ergens ver na corona als de kinderen ouder zijn. 

Sophia_!

Sophia_!

27-09-2021 om 21:40

Ik heb nooit gevlogen en voel de behoefte ook helemaal niet. Als haringen in een tonnetje in de lucht hangen lijkt mij niet erg comfortabel. 

Ik heb in mijn studententijd wel gevlogen, maar vlieg al jaren niet meer, en denk dat mijn kinderen ook niet gaan vliegen voor ze ten minste van de basisschool zijn. Ik vind vliegen een enorm belastende manier van reizen, en daarom ontwijken we het vliegtuig zoveel mogelijk. Voor ons betekent dat: trips zoeken die met de auto en de trein kunnen.

Sophia_!

Sophia_!

27-09-2021 om 21:43

Winterkoud schreef op 27-09-2021 om 21:31:

Ik heb zelf 1 keer gevlogen (weekend Londen) toen ik 29 was. Daar is het tot nu toe bij gebleven. Mijn hobby is het zeker niet, daar ben ik al achter 😅
Mijn man van in de 40 nu heeft nog nooit gevlogen. Mijn kinderen ook niet (7&9).

De behoefte is er ook niet, gaan nooit ver op vakantie. Willen wel een keer met zijn vieren naar Londen, maar ergens ver na corona als de kinderen ouder zijn.

Ik ga na corona een keer naar London met de trein. In Rotterdam opstappen en in hartje Londen arriveren, zonder overstap. Ideaal lijkt me dat. 

Hier ook 1x op vakantie geweest met het vliegtuig. Voor mij hoeft het niet meer.  

Ooit naar Londen gevlogen, maar gelukkig bestaat er de Eurostar, dus dergelijke afstanden vlieg ik niet meer.

Zolang ik geen pensionado ben en bepaalde landen wel wil zien zal ik wel eens moeten vliegen... IJsland en Zuid-Afrika zijn ver zwemmen als je baas wil dat je verlofdagen minstens over twee vakanties verdeelt en dus niet ineens een maand weg bent.

Meer on topic: ik vloog denk ik voor het eerst toen ik een jaar of 24 was. Heb geen kinderen, maar voor zover ik weet hebben mijn tantezeggers nog nooit gevlogen. Oudste daarvan is 18.

1x gevlogen om familie in Canada te bezoeken. Ik was toen 20.
Vliegen gaat ook niet weer opnieuw gebeuren denk ik. Heb er niks mee en er ook geen behoefte aan. Mijn vriend is 31 en heeft nog nooit gevlogen. 

Dit is de grap van mijn leven, zo ongeveer. Nog nooit gevlogen, vroeger met ouders niet. Zou later 2x vliegen, 1x ging niet ivm relatie die geklapt was- erg lange vliegreis, 2e x ivm operatie nodig. Nu mag het niet meer ivm heel hoge kans op trombose. Hopelijk wordt die aandoening ooit minder actief.
Ben ook wel actief bezig met het milieu, dus hierin ook erg milieubewust. Maar dan zonder dat ik het perse wil.

Ik vind een bus minder comfortabel dan een vliegtuig.

En ik vind vliegen leuk, ik ga ook altijd aan het raampje zitten.

(en 1 keer hadden we een paar minuten turbulentie, een beetje op en neer dus, dat vond ik echt leuk, al had het niet een uur moeten duren.)

Sophia_! schreef op 27-09-2021 om 21:43:

[..]

Ik ga na corona een keer naar London met de trein. In Rotterdam opstappen en in hartje Londen arriveren, zonder overstap. Ideaal lijkt me dat.

O ja dat is een goed idee! Ga ik onthouden, doe ik liever dan vliegen. Londen vind ik mooie stad, dus dan net als Parijs lekker met de trein. 

Mijn ouders hebben nooit gevlogen vanwege vliegangst. Zelf vloog ik dus ook pas op latere leeftijd. Ik heb wel eens retourtjes geboekt van 50 euro richting de zon, voor het geld zou ik het dus niet laten. Ook vind ik het ideaal dat je zo snel op de plek van bestemming kan zijn. Helaas zit ik nooit relaxed in een vliegtuig en doe ik het dus liever niet meer.

Dus? Heeft toch niet altijd met geld te maken. Vliegen is altijd al slecht voor het milieu geweest en misschien wil ik helemaal niet naar een land waarvoor ik een vliegtuig nodig heb?

Wel verschillende keren gevlogen. Mijn man héél vaak, maar dat was onderdeel van zijn werk. Als kind beiden nooit gevlogen. Onze kinderen hebben 2× (oudste) en 1× (jongste) gevlogen. 
Ik reis liever met de auto/jeep waardoor we kunnen komen waar we willen. 

Nadeel van vliegen vind ik dat je moet nadenken over wat er in je handbagage zit. Vergeetachtigheid heeft me een aantal flessen zonnebrand gekost... en dat het zo flauw is dat je handbagage aan afmetings- en gewichtseisen moet voldoen en vervolgens komen de passagiers in de taxfreezone en moet je maar afwachten of je je handbagage vlakbij je zitplaats kunt opbergen.. 
Maar van die ervaring wijzer geworden (ofzo) zal ik tussen nu en mijn pensioen vast nog wel eens vliegen...  Milieutechnisch hoop ik wel dat er wereldwijd btw op kerosine geheven gaat worden zodat treinreisprijzen vaker kunnen concurreren met de prijs voor korte vliegafstanden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.