Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Neusverkoudheid (maar negatief getest) en binnenkort vliegen

Momenteel ben ik erg verkouden, mijn neus zit goed dicht. Heb ook wel wat minder energie merk ik, door die verkoudheid. Maar geen andere klachten zoals hoofdpijn of koorts.
Heb me direct laten testen door de GGD en negatief. Ook ben ik volledig gevaccineerd.
Ben al elke dag aan het stomen, en neusspray met xylometazoline paar keer per dag. 
Andere tips over hoe snel mogelijk ervan af te komen, welkom!

Over 2 weken ga ik op vliegvakantie. Ik hoop zowat uiteraard dat de verkoudheid tzt over is. Ik doe al de nodige schietgebedjes. Heb er al wat stress van. Los van coronagedoe, ook voor je oren…

Op de gezondheidsverklaring die je voor vliegreizen moet invullen, wordt gevraagd naar koorts, hoesten, keelpijn, loopneus, kortademigheid. 
Niets hiervan is nu van toepassing, ik heb een verstopte neus en die staat er niet bij. Dus tsja…ik zou overal “NEE” op antwoorden.

Het is immers ook onderhand gewoon griepsseizoen en een verkoudheid heb je zo te pakken. Als ik nog verkouden ben, zou ik tzt 2 dagen vantevoren nog een test kunnen laten doen, zodat ik óók nog een negatief bewijs mee heb. Eventueel een zelfbetaalde antigeentest, zodat je snel uitslag hebt.
 
Iemand die ervaring heeft?
Mag je het vliegtuig in met verkoudheidsklachten, maar negatief getest en volledig gevaccineerd?


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

10-10-2021 om 17:21

Ja, beide kinderen waren hier verkouden en aan het hoesten. Beiden gevaccineerd en negatief getest. Dus we zijn gewoon gaan vliegen. Bij de douane en inchecken wel even het hoesten goed ingehouden. Dat was niet heel relaxed natuurlijk. Maar 5000 euro weggooien voor een simpele verkoudheid was me echt te gortig.

Over twee weken zal het ergste hopelijk weer voorbij zijn. Maar als je dan nog steeds overduidelijk snotverkouden ben, heb je wel een probleem denk ik.

Dit staat op de site van Schiphol: 
"Als je zelf gezondheidsklachten hebt, zoals koorts, of milde klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn of een lichte hoest, dan blijf je thuis. We vinden jouw gezondheid en die van je medereizigers het allerbelangrijkst. Voel je je prima, maar vermoed je dat een medereiziger klachten heeft? Houd dan alsjeblieft afstand en waarschuw een medewerker van Schiphol of van je luchtvaartmaatschappij. Zij helpen je verder."
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus-en-schiphol-meest-gestelde-vragen/

Ik zou zelf ook niet naast een snotteraar willen zitten in het vliegtuig nu, met of zonder negatieve test 

Dan zou ik een mondkap opzetten, want niemand ziet je dan snotteren. Wordt hij nat dan snuit je in de wc en zet je een nieuwe op.

rionyriony schreef op 10-10-2021 om 17:48:

Dan zou ik een mondkap opzetten, want niemand ziet je dan snotteren. Wordt hij nat dan snuit je in de wc en zet je een nieuwe op.

Momdkapje moet zo ie zo nog opgehouden worden op vliegveld en vliegtuig. 

Ik zou me niet zo druk maken en gewoon gaan vliegen. Er zijn nu zo veel mensen verkouden.

Over 2 weken is de verkoudheid vast al wel weg of in ieder geval al heel wat minder. Ik zou me er dan ook helemaal niet druk om maken 

Dat hele erge verkouden zijn duurt bij mij vaak hooguit een (kleine) week

wij zijn net terug van Curacao maar er zat tenminste 1 persoon enorm te hoesten in het vliegtuig. Ik weet niet wat je bestemming is. Maar bij curacao mocht je niet heen vliegen zonder negatieve test (ook voor gevaccineerden) en terug alleen gevaccineerden of met negatieve test. Dus dat zal misschien uitgemaakt hebben met hoe streng ze waren met de verkoudheid van die passagier.

Bbij mij duurde een verkoudheid vijf, zes dagen. Dagje keelpijn, toen dag hoofdpijn, toen begon snotteren, na paar dagen weg. Dus het kán prima op tijd over zijn. Ik zou me geen zorgen maken. 

Wellicht dat een anti-histamine tabletje nog zin heeft als je op de dag van het reizen nog wat neus-snotter-restantjes hebt. Als het gewoon nog geïrriteerd slijmvlies is dan legt die anti-histamine misschien nog wat slijmvlies-irritaties stil?

gr Angela

mamaonbekend

mamaonbekend

10-10-2021 om 21:17 Topicstarter

Ja, het is altijd lastig in te schatten hoe lang een verkoudheid duurt. Daarom ben ik ook meteen begonnen om te stomen, neussprayen, strepsil, extra water drinken. Ga deze week misschien nog wel even extra vitamine C tabletten halen.
Ik wil er álles aan doen dat ik er zo snel mogelijk vanaf ben!
Na ruim 2,5 jaar weer een keer vliegen en krijg je dit

Op onze reisbestemming in Europa wordt óf een vaccinatiebewijs gevraagd, óf een negatieve PCR-test (max 72 uur) of antigeentest (48 u) óf herstelbewijs.

Wij zijn allen volledig gevaccineerd. Daarom dacht ik eventueel bij aanhoudende verkoudheid een extra GGD-test te doen of een antigeentest zodat ik die nog extra bij me heb, hoewel dat dus niet gevraagd wordt.

Maar inderdaad: met een mondkapje op zie je niet snel dat iemand verkouden is of een rode neus heeft van het snuiten. 
Maar ik wil gewoon naar eer en geweten kunnen vliegen.
Maar idd: een vliegreis van een paar duizend euro vanwege een verkoudheid afzeggen vind ik ook nogal wat. Ook voor de rest van het gezin; voor een gewone verkoudheid (en bewezen negatief) de boel te annuleren is wel veelgevraagd.

Waar laten jullie het testen dat het bewezen negatief is? Gewoon bij de GGD?

Glamourlama schreef op 10-10-2021 om 21:29:

Waar laten jullie het testen dat het bewezen negatief is? Gewoon bij de GGD?

In augustus en september hadden ze een actie van de rijksoverheid dat je gratis kon laten testen bij diverse sneltest centra voor je vakantie. Dat was niet via de GGD. www.testenvoorjereis.nl was dat geloof ik

Niet te druk om maken en lekker op vakantie gaan. Je bent volledig gevaccineerd en negatief getest, en niet eens echt ziek. Je kunt echt naar eer en geweten in dat vliegtuig stappen.  

Rondstruiner schreef op 10-10-2021 om 17:29:

Over twee weken zal het ergste hopelijk weer voorbij zijn. Maar als je dan nog steeds overduidelijk snotverkouden ben, heb je wel een probleem denk ik.

Dit staat op de site van Schiphol:
"Als je zelf gezondheidsklachten hebt, zoals koorts, of milde klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn of een lichte hoest, dan blijf je thuis. We vinden jouw gezondheid en die van je medereizigers het allerbelangrijkst. Voel je je prima, maar vermoed je dat een medereiziger klachten heeft? Houd dan alsjeblieft afstand en waarschuw een medewerker van Schiphol of van je luchtvaartmaatschappij. Zij helpen je verder."
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus-en-schiphol-meest-gestelde-vragen/

Ik zou zelf ook niet naast een snotteraar willen zitten in het vliegtuig nu, met of zonder negatieve test

Je zult je erover verbazen hoeveel snotterende en ronduit blaffende reizigers, vooral kinderen, er in het vliegtuig zitten. Daar doet de crew echt niets aan hoor. Vanavond hadden wij in het vliegtuig een mevrouw die ging klikken tegen de stewardess, over mensen die creatief deden met hun mondkapje (onder de neus, of zelfs onder de kin). Maar natuurlijk niet als de stewardessen in de buurt waren, dus ze konden er niets mee.

Het is ook zo ontzettende flauwekul. Ze roepen om om afstand te houden in de gangpaden en bij het toilet, terwijl je uren in een afgesloten cabine met honderden mensen hutjemutje zit. Ik was dus ook zo’n mondkapjesboef, want dat ding is werkelijk nergens goed voor en na een uur of 10 ben je er wel klaar mee.

Over 2 weken is het heus wel over. Zou je nu willen vliegen, dan zou ik me vooral zorgen maken om mezelf. En dan met name om mijn oren. Je loopt de kans dat je trommelvlies scheurt bij het dalen als je je oren niet kan klaren. Is mij mij gebeurd en ik was echt maar een klein beetje verkouden. Ondanks het gebruik van ventieldopjes en neusspray. Het bloed liep eruit, pijnlijk verhaal. 

mamaonbekend

mamaonbekend

11-10-2021 om 14:07 Topicstarter

Impala, ohhh gadsie…. is inderdaad ook een grote angst van mij dat het trommelvlies scheurt tijdens de vlucht.Ik heb er wel eens over gelezen en het klinkt als de hel.

Ik heb nu niet het gevoel dat mijn oren dichtzitten, maar alleen mijn neus. Maar: als ik mijn neus dicht knijp en probeer te snuiten, voel ik niks ploppen. En ik durf niet harder te snuiten, dadelijk knapt er iets ofzo….! Dus of ik ze kan klaren? Geen idee hoe dat werkt of hoe ik verder kan testen of het ‘goed zit’.

Vannacht voor het eerst niet met ‘open mond’ vanwege de verkoudheid geslapen en ik kon redelijk goed ademen had ik het idee. Hopelijk in kleine stapjes aan de beterende hand…..🤞🏻🙏🏻

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.