Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

moeder-dochter uitje

Hallo, 
Wie kan ons helpen aan een leuk idee voor een moeder (mid 70) en dochter (mid 40) uitje? We wonen allebei in (hoog) Noord-Nederland, dus heel veel zuidelijker dan Utrecht hoeft niet perse. Het mag een dag zijn, maar inclusief een overnachting mag zeker ook. 
Mijn moeder is niet reuze goed ter been (kan wel prima fietsen op de ebike), claustrofobisch, hoogtevrees... Dat is wel iets om rekening mee te houden (een minicruise of vliegen is geen optie). We zijn beiden creatief, houden van koken/bakken (hebben al eens een workshop bij Robèrt gedaan).  
Een high tea zou leuk zijn, maar verder weet ik het niet zo goed. Kunnen jullie ons helpen aan leuke, originele ideeen? 
Hopelijk hebben jullie leuke tips! Als het hier mag, liefst met naam van een organisatie/winkel o.i.d. 
Heel erg bedankt voor het meedenken!

De Orchideeënhoeve in Luttelgeest 

https://www.orchideeenhoeve.nl/

UntimelySardine71

UntimelySardine71

13-05-2022 om 00:37

Workshop bij GRID (voorheen Grafisch Museum) in Groningen. Lunchen of high tea kan leuk bij het Feithhuis er pal tegenover en daarna kan je zo doorlopen naar het Forum als jullie dat nog niet bezocht hebben. Daar draait vast ook nog wel een mooie film.

Dagje dobberen in het thermaalbad in Bad Nieuweschans, evt te combineren met saunabezoek.

Overnachting in de buurt van de Veluwe, fietsen over het park en een bezoek aan Kroller Muller en/of Radio Kootwijk.

Dagje naar Schier, het is nu lekker fietsweer. Fietsverhuurder Soepboer kan de fietsen meteen bij de boot afgeven. Of je maakt er een weekendje van en gaat ook een dag samen schilderen (bij AtelierSchier bijvoorbeeld)

edison schreef op 13-05-2022 om 00:37:



Overnachting in de buurt van de Veluwe, fietsen over het park en een bezoek aan Kroller Muller en/of Radio Kootwijk.

Als je naar de Hoge Veluwe gaat, is naast Kroller Muller ook een rondleiding in Jachtslot Sint Hubertus leuk. Alleen wel een prijzig dagje uit, want je betaalt dan 3x, de toegang tot het park, de rondleiding en de toegang tot Kroller Muller (laatste niet met museumkaart). En dan nog ebike huren...

https://www.hogeveluwe.nl/nl/ontdek-het-park/kunst-en-architectuur/jachthuis-sint-hubertus

Een sloepje huren? Kan op de Friese meren, maar is ook leuk in een stad. Wij hebben dat bijvoorbeeld in Leeuwarden en Den Bosch al eens gedaan. Picknickmand mee met lekkere dingen en drinken en dan lekker genieten van de omgeving.

Een verrassing op maat? Je geeft je wensen door en alles wordt voor jullie geregeld incl. overnachting, activiteit en lekker eten ergens in NL. Vooraf ontvang je een stapel enveloppen welke je één voor één mag openen en zo kom je er samen achter wat je gaat ondernemen.

www.floorverrast.nl 

Giethoorn. Bootje varen.
Of mee in een boot op expeditie met natuurmonumenten in Sint Jansklooster (bezoekerscentrum).

https://www.natuurmonumenten.nl/bezoekerscentrum-de-wieden/agenda/ontdek-de-wieden-vaarexcursie#2022-05-13T12:30

mardejo

mardejo

13-05-2022 om 17:37 Topicstarter

Leuke ideeen, bedankt! Op dit moment word ik zelf het meest enthousiast over de Weerribben en Schier (vind natuur altijd wel leuk, zeker ook met een gids), maar ik zal het uiteraard ook met mijn moeder afstemmen.  
Als er nog meer tips zijn, kom maar door!

Mijn fietsvakantie voerde langs de Weerribben, en het is daar inderdaad prachtig. Met mooi meer kun je ook nog afstappen om te zwemmen. Misschien kun je het combineren met een een happen en trappen route. Een km of vijftig fietsen met tussenstops bij restaurants waar je steeds soep voor/hoofd en nagerecht geserveerd krijgt. Als de toeristen weer op volle sterkte  terug zijn is Giethoorn claustrofibisch, er zijn een aantal dorpjes in de buurt die net zo pittoresk zijn en veel minder afgeladen, waar ik de namen dan weer van vergeten ben.

mardejo

mardejo

13-05-2022 om 20:01 Topicstarter

Laat maar, heb het al gevonden. Superleuk dat happen en trappen! 

mardejo

mardejo

14-05-2022 om 22:24 Topicstarter

kenfan: dank voor je tip! Het wordt happen&trappen in de Weerribben!

Wat een leuk idee, dat happen & trappen! Die ga ik onthouden voor als ik nog eens een uitje zoek 🙂

mardejo

mardejo

26-05-2022 om 21:18 Topicstarter

vandaag een hartstikke leuke dag gehad met Happen en Trappen in de Weerribben! 
Ik ontdekte dat er ook stappen en trappen is; die ga ik nog eens met vriendinnen doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.