Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-01-2022 om 16:30

Meivakantie (schoolvakantie), gaan jullie naar het buitenland of blijf je in NL?

Hebben jullie al plannen voor de schoolvakantie in mei? Waar gaan jullie heen?  
Wij zijn er nog niet uit. Vakantie is voor mij wel echt naar de zon, maar toch weet ik niet door Corona of het dan wel weer echt relaxed reizen is?


wij zouden in de kerstvakantie naar Egypte gaan maar hebben dat verplaatst naar mei. Hopelijk lukt dat zonder al te veel gedoe (testen, mondkapjes en zo)

Geen plannen voor de meivakantie. Ik ga rond die periode nog wel naar de Bahama’s, maar niet specifiek in de vakantie.

Wij zijn dan uitgenodigd voor een bruiloft in het buitenland en plakken er maar gelijk een hele vakantie/rondreis aan vast. Ik heb er heel veel zin in, dus ik hou mijn hart vast...

Ik ga nooit naar het buitenland in de meivakantie eigenlijk dus ik heb nu ook geen plannen.

Ik ga niet in de meivakantie want ik ben niet aan scholen gebonden. Als ik op vakantie ga dan ga ik in ieder geval naar de zon. Vakantie in Nederland vind ik zonde van mijn geld. Hooguit voor een weekend.

Yep, wij hebben geboekt: we gaan naar Turkije!

Deze zomer blijven we trouwens in Nederland, want ook al in de kerstvakantie naar de (verre) zon geweest en dat vind ik wel genoeg vliegreizen in één jaar. 

Eerste week grotendeels op de camping. We hebben een voorseizoensplek. Tweede week gaan we met mijn ouders en broer met zijn gezin naar een villa in de Ardennen. Alles er op en er aan. Sauna, stoomcabine, wellness ruimte met een eigen zwembad beneden. Er zit een mega grote tuin bij ook. Er gaan een hoop spelletjes mee en we gaan wat uitstapjes doen. Nu al zin in! Corona maken we ons niet druk om. Want zelfs als er niks open is, kunnen we ons prima in huis vermaken

ScarceKudu74

ScarceKudu74

31-01-2022 om 20:08

Ik zit niet aan de schoolvakanties vast, maar wil wel eind mei/begin juni naar het buitenland. Ik ga ervanuit dat we dan wel weer normaal kunnen reizen. 

Ik zit dit jaar voor het eerst aan de schoolvakantie vast (zoon is 5 geworden). Mijn man en ik gaan in de meivakantie met z’n tweetjes een midweek naar Rome 😁 De gezinsvakanties blijven we wel in Nederland, geen zin in corona-onzekerheid met de kinderen. 

In de meivakantie zelf ga ik niet weg.
Ben niet gebonden aan (school)vakanties.
Wanneer ik al ga rond deze periode is dat in juni. 
Dit jaar waarschijnlijk in september naar Kroatië.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie (eind februari) naar Gran Canaria. Durven het weer aan. Voor de zomer al Amerika geboekt. Allebei met gunstige annuleringsvoorwaarden mocht het niet door kunnen gaan. Maar het is heerlijk om weer ergens naar uit te kunnen kijken; we wilden niet ons leven nog langer 'on hold' laten staan.

Amerika staat hier ook nog steeds “on hold”. We zouden in 2020 al een rondreis gaan maken. Eerst week New York en dan richting de niagara watervallen, via Finger lakes National forest weer terug richting de kust en dan via Rhode Island terug naar New York. Voorlopig nog niet opnieuw geboekt, omdat ik op zo’n reis gewoon echt niets wil inleveren. Ik wil de volledige vrijheid hebben en die is er nog steeds niet. Ik wil niet moeten reserveren voor elk restaurant, mondkapjes op als ik een winkel in ga, moeten wachten om een winkel in te kunnen, testen op de terugreis en dan misschien daar vast komen te zitten. Voor ons is er nog teveel gedoe wat de pret gaat drukken. En dat vind ik het niet waard. Die reis gaat zo €10.000 kosten en voor zo’n bedrag wil ik geen concessies moeten doen. Dus het is weer uitgesteld naar volgend jaar  deze zomer staat Denemarken op de planning!

LittleIbex87

LittleIbex87

01-02-2022 om 09:12

wij gaan in de meivakantie naar Amerika. In de zomervakantie naar Griekenland.

Ik ga in die periode (buiten de schoolvakantie) met de trein naar Frankrijk. Ik heb een appartement gehuurd, met eigen keuken. Mocht er allemaal gedoe zijn met QR codes of gesloten horeca (ik verwacht het niet, maar dit virus doet rare dingen met overheden), dan kan ik gewoon zelf koken. 
En alles met flexibele annuleringsvoorwaarden. 

Ik ga met school op reis. Weekje ín de vakantie en een weekje buiten de vakantie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.