Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Marker Wadden

Omdat we (ook) dit jaar in Nederland blijven, was ik wat aan het rondkijken wat we als dagje uit kunnen gaan doen. Ik kwam daarbij uit op de Marker Wadden. Maar ik ken niemand die daar al een keer is geweest. Wie is er al geweest? Is het leuk voor een dagje weg? Wat is er te doen en wat zijn aanraders?

Zoek even op tripadvisor en marker wadden. Kun je reviews lezen.

Is voor natuurliefhebbers.

Madelyn

Madelyn

15-07-2021 om 13:17 Topicstarter

Groenebroek schreef op 15-07-2021 om 13:09:

Zoek even op tripadvisor en marker wadden. Kun je reviews lezen.

Is voor natuurliefhebbers.

Dank voor de tip! Ik sla nog even over Nog niet geschikt voor gezinnen met kinderen. 

Ik heb vorig jaar een weekend doorgebracht op de Marker wadden. Het is heel bijzonder, omdat er vijf jaar geleden nog niets was. Het is fascinerend, omdat er dus allerlei natuur is die zich aan het ontwikkelen is. En omdat het volledig door mensenhanden gemaakt is. 
Maar of het iets voor kinderen is? Er is een strandje, een restaurantje (dat toen in Corona tijd alleen koffie, thee en appeltaart serveerde) en dus een paar Landal huisjes. En dat is het. Er was niet eens een speeltuin volgens mij, en je komt er alleen op en af met een boot. 

Madelyn

Madelyn

15-07-2021 om 17:05 Topicstarter

Maandag27 schreef op 15-07-2021 om 16:59:

Ik heb vorig jaar een weekend doorgebracht op de Marker wadden. Het is heel bijzonder, omdat er vijf jaar geleden nog niets was. Het is fascinerend, omdat er dus allerlei natuur is die zich aan het ontwikkelen is. En omdat het volledig door mensenhanden gemaakt is.
Maar of het iets voor kinderen is? Er is een strandje, een restaurantje (dat toen in Corona tijd alleen koffie, thee en appeltaart serveerde) en dus een paar Landal huisjes. En dat is het. Er was niet eens een speeltuin volgens mij, en je komt er alleen op en af met een boot.

Omdat er iets van Landal stond, had ik verwacht dat er ook wel iets van een speelterrein/waterspeeltuin zou zijn. Ik krijg mijn dochter niet mee voor 'lekker wandelen'. Maar het is misschien wel leuk voor een dagje met een vriendin: wandelen, koffie en appeltaart en we zijn al heel gelukkig.

Momenteel gaat de veerboot twee keer per dag, dus je boekt de ochtend of de middag. Met eigen boot mag je in de haven aanleggen (zal op reservering gaan) en kun je wat andere tijden hanteren.

Madelyn schreef op 15-07-2021 om 17:05:

[..]

Omdat er iets van Landal stond, had ik verwacht dat er ook wel iets van een speelterrein/waterspeeltuin zou zijn. Ik krijg mijn dochter niet mee voor 'lekker wandelen'. Maar het is misschien wel leuk voor een dagje met een vriendin: wandelen, koffie en appeltaart en we zijn al heel gelukkig.

En Dan combineer je het desnoods met shoppen in Batavia Stad. Voor het contrast

Het is een natuur gebied, dus zijn er verder geen voorzieningen, dus geen speeltuinen of waterspeelplaatsen. Je kan wel lekker zwemmen in het Markermeer. Leuke wandelingen maken en naar vogels kijken in de uitkijktorens.

Wij zijn er met eigen boot geweest, reserveren in niet noodzakelijk. `

Verder werken er vooral vrijwilligers van natuurmonumenten. Grijze duiven die je graag van alles en nog wat uitleggen. 

Madelyn

Madelyn

15-07-2021 om 17:54 Topicstarter

Vf_Watervrouw schreef op 15-07-2021 om 17:08:

Momenteel gaat de veerboot twee keer per dag, dus je boekt de ochtend of de middag. Met eigen boot mag je in de haven aanleggen (zal op reservering gaan) en kun je wat andere tijden hanteren.

Ja, dat zag ik. Eigen boot heb ik niet.  

Madelyn

Madelyn

15-07-2021 om 17:55 Topicstarter

DivingGirl schreef op 15-07-2021 om 17:11:

Het is een natuur gebied, dus zijn er verder geen voorzieningen, dus geen speeltuinen of waterspeelplaatsen. Je kan wel lekker zwemmen in het Markermeer. Leuke wandelingen maken en naar vogels kijken in de uitkijktorens.

Wij zijn er met eigen boot geweest, reserveren in niet noodzakelijk. `

Verder werken er vooral vrijwilligers van natuurmonumenten. Grijze duiven die je graag van alles en nog wat uitleggen.

Daar hou ik wel van  

Madelyn

Madelyn

15-07-2021 om 17:56 Topicstarter

Maandag27 schreef op 15-07-2021 om 17:08:

[..]

En Dan combineer je het desnoods met shoppen in Batavia Stad. Voor het contrast

Haha, ik denk dat ik mezelf er een groter plezier mee doe dan mijn dochter. Alhoewel... er zit wel een MacDonalds  

Misschien is Tiengemeten dan wel iets, of ken je dat al? Ik ben daar zelf nooit geweest, maar toevallig werd het laatst in een ander topic genoemd en ik had hem op mijn lijstje gezet (samen met de Marker wadden ). Leuk om te wandelen, maar het schijnt ook heel leuk voor kinderen te zijn.
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/tiengemeten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.