Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Leuk uitje rondom Groningen

Dit weekend ga ik onverwacht naar de provincie Groningen. Nu kom ik eigenlijk zelden in deze provincie behalve in Groningen stad zelf. Wie heeft een leuke tip voor een uitje in de omgeving?
Ik kan natuurlijk googelen maar wie weet heeft iemand een leuke tip

Bourtange, een oude vestingstad. Kun je ook rondleidingen krijgen. De zeehondencrèche in Pieterburen.

Bourtange valt op het moment erg tegen 
Geen activiteiten en niets open.

Wat zoek je voor uitje, actief, musea, terras?

https://www.visitgroningen.nl/nl/doen

Wij zijn vorig jaar in Delfzijl geweest, daar is een leuk aquarium in een oude bunker, daarnaast is een mooi museum over de geschiedenis van Delfzijl en Groningen. 

Yvaine

Yvaine

11-02-2022 om 22:15 Topicstarter

Mama-Inge schreef op 11-02-2022 om 21:26:

Bourtange valt op het moment erg tegen
Geen activiteiten en niets open.

Wat zoek je voor uitje, actief, musea, terras?

https://www.visitgroningen.nl/nl/doen

Leuke tips al met Bourtange en dat aquarium in Delfzijl. Bourtange is dan misschien meer iets voor de zomer. Pieterburen ben ik al een keer geweest.

Ik zoek iets als een museum, of een mooie oude plaats om doorheen te lopen en ergens te lunchen. Ik heb Groningen binnenstad ondertussen wel een beetje gezien.

Gevangenismuseum in Veenhuizen? Is alleen wel Drenthe. Ongeveer een half uur met de auto vanaf Groningen stad.

Openluchtmuseum Het Hogeland in Warffum, half uur van de Stad.
Hier krijg je een mooi beeld van het plattelandsgemeente van 100 jaar geleden.

Museum De Oude Wolden in Bellingwolde, ook een half uur van Groningen. Moderne kunst en cultuurhistorie.

Museum De Buitenplaats in Eelde, 15 km van de Stad. Museum voor figuratieve kunst van na 1945.

Alledrie de moeite waard. Veel plezier!

Appingedam heeft een mooi oud centrum (inclusief de hangende keukens) en twee musea. 

Een borg bezoeken is misschien ook een idee. De borg is een kasteelmuseum, er is een tuin om in te wandelen en plek om te lunchen. Wel even checken of het open is. Je hebt bijvoorbeeld de Fraeylemaborg in Slochteren en de Menkemaborg in Uithuizen. 

Yvaine schreef op 11-02-2022 om 22:15:

[..]

Leuke tips al met Bourtange en dat aquarium in Delfzijl. Bourtange is dan misschien meer iets voor de zomer. Pieterburen ben ik al een keer geweest.

Ik zoek iets als een museum, of een mooie oude plaats om doorheen te lopen en ergens te lunchen. Ik heb Groningen binnenstad ondertussen wel een beetje gezien.

In het linkje wat ik eerder plaatste staan meerdere musea.

'Winsum is door de ANWB uitgeroepen tot het allermooiste dorp van Nederland. De gemoedelijkheid, architectuur en levendigheid gaven de doorslag voor de jury. Winsum is een prachtig dorp tussen de stad Groningen en het wad.' 

Als je leuk wilt lunchen of thee wilt drinken: de theefabriek in Houwerzijl! En dan daarvoor of daarna een mooie wandeling in de buurt, er zijn een paar routes uitgezet die er langs komen. Prachtig plekje!

Visje eten (en uitwaaien) in Termunten. Doen alle Groningers ook. 

Jeetje wat een leuke reclames voor de provincie Groningen! Ik krijg ook op slag zin om er minstens een lang weekend door te gaan brengen. Ik ga dit draadje alvast bewaren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.