Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Lang weekend Arnhem: tips gevraagd!

Promethium schreef op 02-05-2026 om 21:53:

[..]

Dat ziet er heel lekker uit! Dierentuin is ook altijd leuk. Ik zie dat er ook een dependance is van het Aiborne museum in Arnhem zelf, is dat ook de moeite waard?

Daar ben ik eerlijk gezegd nooit geweest dus dat kan ik je niet vertellen.

schijnt wel indrukwekkend te zijn, maar zelf ben ik er nog nooit geweest.

openlucht museum!

Miepjecody schreef op 03-05-2026 om 16:34:

openlucht museum!

Dat is echt zo leuk, ben er voor het laats geweest met de lichtwandeling, Uitgelicht. 

e6026d89-09e4-4edb-833a-dd7bde814a78

wandelen op de Postbank of 1 van de NS wandelingen in de omgeving. Indien je van vegan eten houdt is konijnenvoer een goed restaurant, voor carnivoren is juist rodeo een goed alternatief. 

Promethium schreef op 02-05-2026 om 21:53:

[..]

Dat ziet er heel lekker uit! Dierentuin is ook altijd leuk. Ik zie dat er ook een dependance is van het Aiborne museum in Arnhem zelf, is dat ook de moeite waard?

Ik ben wel naar het Airborne Museum in Oosterbeek geweest en vond dat heel indrukwekkend en zeker de moeite waard. Hoe de dependance is weet ik niet maar ik zou als het lukt qua tijd en afstand zeker een bezoek aan het museum brengen.

In Arnhem zit een glutenvrije bakkerij (Craft) en een glutenvrij restaurant (Het Schatje). De 7 straatjes vind ik leuk om te shoppen. 

Promethium

Promethium

03-05-2026 om 21:01 Topicstarter

Ninoea schreef op 03-05-2026 om 20:31:

wandelen op de Postbank of 1 van de NS wandelingen in de omgeving. Indien je van vegan eten houdt is konijnenvoer een goed restaurant, voor carnivoren is juist rodeo een goed alternatief.

Ja, Konijnenvoer stond al heel lang op mijn lijstje! Maar zij gaan verhuizen en zijn helaas precies mei/juni gesloten.

Mijn favoriete NS wandeling ligt daar, Dieren - Velp of eventueel Rheden. Ik zou zelf de auto bij het eindpunt (dus Rheden of Velp) zetten. Dan de trein pakken naar Dieren en dan terug lopen naar je auto.

Fiorah schreef op 03-05-2026 om 21:48:

Mijn favoriete NS wandeling ligt daar, Dieren - Velp of eventueel Rheden. Ik zou zelf de auto bij het eindpunt (dus Rheden of Velp) zetten. Dan de trein pakken naar Dieren en dan terug lopen naar je auto.

Ze gaan met de trein, en nemen de fiets mee

Broodjebrie schreef op 03-05-2026 om 21:50:

[..]

Ze gaan met de trein, en nemen de fiets mee

Oeps. Ik zat zo in mijn hoofd met werkzaamheden in Nijmegen dat ik aan de auto dacht. Maar dat maakt het alleen maar makkelijker, voor een NS wandeling heb je geen auto nodig.

Hou er wel rekening mee dat je niet meer met de auto op de Posbank mag komen. En de Posbank is grooooot. Dus niet voor iedereen toegangelijk.
Wel een aanrader: rij op een (niet al te zonnige) dag even naar IJs en Co in Hoenderloo. Met prachtig weer staat er een megafile. Met afstand het lekkerste softijs in Nederland. Slechts is 1 smaak: vanille.Sinds ik in Frankrijk woon, kan ik er echt heimwee naar krijgen.

Dewi-Sri2 schreef op 04-05-2026 om 00:47:

Hou er wel rekening mee dat je niet meer met de auto op de Posbank mag komen. En de Posbank is grooooot. Dus niet voor iedereen toegangelijk.
Wel een aanrader: rij op een (niet al te zonnige) dag even naar IJs en Co in Hoenderloo. Met prachtig weer staat er een megafile. Met afstand het lekkerste softijs in Nederland. Slechts is 1 smaak: vanille.Sinds ik in Frankrijk woon, kan ik er echt heimwee naar krijgen.

Ze gaan met de trein.

Miepjecody schreef op 03-05-2026 om 16:34:

openlucht museum!

Ja leuk. Ik vond de huizen van de Molukse gemeenschap ook indrukwekkend om te bekijken.

Broodjebrie schreef op 02-05-2026 om 18:30:

wat eten jullie graag? Ik kom regelmatig in Arnhem, daar zit mijn favoriete tapas restaurant ♥️
Je zit inderdaad dicht bij de Veluwe en dat is echt prachtig ♥️ was er een aantal jaar geleden op vakantie en toen hadden we bij de receptie fietsen gehuurd. Maar wij zaten toen tegenover de ingang van de hoge Veluwe dus voor ons was dat makkelijker

Daar zaten wij ook! Echt even oversteken was het, maar er waren wel meerdere ingangen. Wij zaten op een park van Topparken.(Schaarsbergen).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.