Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kreta in oktober (bij Chania). Leuk deel van dit eiland ?

Ik ben aan het zoeken voor de komende herfstvakantie (laatste week oktober).
De voorkeur gaat uit naar Griekenland, Cyprus, Zuid-Spanje of evt. Canarische Eilanden omdat we daar nog nooit geweest zijn (muv Fuertuventura).

Nu heb ik iets gevonden aan de kant van Chania op Kreta. Leuk hotel bij Maleme, transfer ca. 30-45 min denk ik.

Wie kent dit deel van Kreta? Is het een leuke omgeving, met bezienswaardigheden, leuke dorpjes? Een shoppingcenter of boulevard in de buurt of loopafstand?
Of zit je aan die kant van het eiland eigenlijk helemaal niet goed? En moet ik toch verder zoeken?

We zijn wel van plan om een keer een auto te huren en iets van het eiland te gaan bekijken.

Ikzelf ben hier niet geweest maar ik ken wel iemand die er heel enthousiast over is. Hij heeft al tig keer gezegd dat ik er ook een keer naartoe zou moeten gaan. Hij is vooral van de natuur en het buiten zijn. Geen shopper of stapper. Geen idee of er ook wat reuring is dus. 

ben daar geweest. Vond het er erg leuk. Chania is mooi, Balos is paradijselijk. Maar als je een huurauto neemt kom je sowieso overal 👍

mamaonbekend

mamaonbekend

17-09-2021 om 14:58 Topicstarter

Ja een huurauto zijn we zeker van plan om een keer een dagje (of 2-3) rond te kijken.

Chania is een mooie, oude en sfeervolle stad. Balos beach is mooi. Je kan nog een dagje naar Rethymnon, ook heel gezellig. Of de zuidkant van het eiland bezoeken. Ik zeg doen!

Ook ooit geweest, ik vond het erg mooi daar. Inderdaad Rethymnon en Chania. Met de auto toen ook naar Heraklion geweest, het Paleis van Knossos gezien. Het mooiste vond ik de Imbros-kloof, niet zo bekend als de Samariakloof, maar toen zo rustig dat we de hele loopdag slechts 1 keer iemand tegen zijn gekomen. De stilte daar staat me nog bij. Dit was ook eind oktober. Heerlijk weer was het toen.

mamaonbekend

mamaonbekend

18-09-2021 om 07:55 Topicstarter

Nou, het ging weer anders.
Ik had dus een mooi hotel geboekt in Maleme. Had ik een mooie aanbieding gevonden voor een hotel dat hoog op mijn lijstje stond maar overal veel te duur. Nu een leuke prijs (nee, ook niet zodanig dat het ongeloofwaardig is á la programma Kassa). Ik blij en dik tevreden.
Krijg ik een mail dat de reis was aangevraagd en nog niet definitief geboekt kon worden. En later dus bericht dat de reis niet meer boekbaar is !
Opnieuw zoeken dus. Hotel is overal vol of zowat 1000,= duurder, dat ga ik natuurlijk niet doen. 
Dus maar verder gekeken naar iets anders voor een redelijke prijs. Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt en geboekt, maar nu aan de andere kant van het eiland. Ook prima prijs. Iets minder mooi hotel (wel goeie reviews!) en voordeel van 2 slaapkamers dat het andere hotel niet had. Man vond de zoektocht mooi geweest en wilde het boeken, het is immers maar voor een weekje er lekker uit.

Dus dank voor jullie mooie geluiden over de west kant van Kreta maar ik ga dus richting Chersonissos !

Ook tips voor deze kant welkom 😀 

Balen he, als een aanbieding zomaar 'verdwijnt'. 
Mijn tip zou zijn om niet voor 2-3 dagen een huurauto te nemen maar direct voor de hele week. Als je 'm direct bij het vliegveld haalt en daar terugbrengt, ben je ook niet afhankelijk van de transfer (vaak 10 hotels langs). Vaak is de prijs vrijwel hetzelfde als je vantevoren een week boekt ipv terplekke een paar dagen. En zo kan je de west-kant dus ook makkelijk ontdekken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.