Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Krabben zoeken in Zeeland

Kinderen willen graag krabben zoeken; we gaan naar een camping in Dishoek, vlakbij Vlissingen. Is daar in de buurt een strand met stenen? Daar zijn ze vaak te vinden namelijk, tenminste op Ameland krioelt het tussen de stenen van de krabben en visjes.
Ik hoor het graag  

Ja daar zijn vaak veel krabben. Vooral bij eb aan het einde van de golfbrekers tussen de stenen. Het ligt wel een beetje aan de weer en de windrichting volgens mij hoeveel je er vind.

Wil je er vervolgens mee gaan doen? Lekker laten lopen hoop ik.

grasspriet1980

grasspriet1980

22-08-2021 om 14:19 Topicstarter

Natuurlijk lekker laten lopen daarna, maar kinderen vinden het leuk om ze te observeren. Gaan natuurlijk weer vrij. Maar op het strand van Dishoek zijn stenen? Of moet ik dan ergens anders heen?

Ik zag ze in Yrseke gewoon in ondiep water (van dien schuine haven wanden). En ook op de stranden. 

Haaientanden zoeken is ook leuk. Die vonden wij vrij makkelijk met een zeefje

In het haventje bij Veere zitten ook veel krabben en kwallen. Je kunt ze gemakkelijk vangen (en weer loslaten).

grasspriet1980

grasspriet1980

22-08-2021 om 21:14 Topicstarter

Dank voor de tips!

of lekker aan het Veerse meer. Kinderen een touwtje met een wasknijper mee. Daar wat spek oid aan en zo krabben vangen. 

Hmmm ja observeren kan maar vangen en er mee 'spelen" lijkt mee geen geen goed tijdverdrijf.

Nou ja, het is eigenlijk net als vissen. Je vangt ze (met een netje), doet ze misschien nog even in een bak of emmer en je laat ze daarna weer gaan.

grasspriet1980 schreef op 22-08-2021 om 14:19:

Natuurlijk lekker laten lopen daarna, maar kinderen vinden het leuk om ze te observeren. Gaan natuurlijk weer vrij. Maar op het strand van Dishoek zijn stenen? Of moet ik dan ergens anders heen?

In ieder geval zitten er veel bij het strand tussen Zoutelande en Dishoek. Daar staan golfbrekers met stenen aan het uiteinde. Maar we zijn genoeg plekken in Zeeland waar je ze kan vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.