Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kerstmarkten Duitsland

Welke kerstmarkten gaan er dit jaar door en zijn er op korte termijn nog extra maatregelen te verwachten voor Duitsland?


WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

21-11-2021 om 17:25

redbulletje

redbulletje

21-11-2021 om 17:39 Topicstarter

Dankje die had ik ook al gevonden maar ik hoor vooral ook graag eigen ervaringen. 

Positief vind ik dat busreizen vanuit NL voorlopig niet doorgaan waardoor dus waarschijnlijk minder massaal. 

Ik las er gister iets over, weet even niet meer waar. Het ging over QR codes tonen bij de meeste Duitse markten, en dat Duitsland zich nog aan het beraden is wat ze precies doen, aangezien Nederland donkerrood kleurt, dus het kan nog alle kanten op. 

redbulletje

redbulletje

21-11-2021 om 17:48 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 21-11-2021 om 17:42:

Ik las er gister iets over, weet even niet meer waar. Het ging over QR codes tonen bij de meeste Duitse markten, en dat Duitsland zich nog aan het beraden is wat ze precies doen, aangezien Nederland donkerrood kleurt, dus het kan nog alle kanten op.

Die QR code is geen probleem natuurlijk. 

Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

21-11-2021 om 17:50

Ik ga meelezen. 
Wij hebben gedacht om komende week maar vast te gaan, nu mag het nog. Ik verwacht binnenkort niet meer. 

redbulletje

redbulletje

21-11-2021 om 18:08 Topicstarter

Zouden de kerstmarktsteden gevrijwaard zijn van coronademonstraties/terreur? 

Buiten de beperkende maatregelen als QR, afstand en eerdere sluiting in de avond (waarschijnlijk?), zou ik me ook afvragen of je het risico wilt lopen op besmetting op een markt die hoe dan ook druk gaat zijn.
Normaal zijn kerstmarkten stervensdruk, dat is nu ongetwijfeld iets minder, maar alsnog drukker dan je zou moeten willen op dit moment.

Ik heb mijn reisje naar Duitsland van binnenkort omgeboekt naar een rustige plek in NL. Ik wil het risico niet lopen en het constant letten op wat wel en niet mag zou voor mij ook afbreuk doen aan de ongedwongen sfeer die een kerstmarkt zou moeten hebben. 

redbulletje schreef op 21-11-2021 om 18:08:

Zouden de kerstmarktsteden gevrijwaard zijn van coronademonstraties/terreur?

Dat is natuurlijk niet te voorspellen. 

Op een gewone zaterdag- of zondagmiddag in een grote stad kan dat gebeuren. Net als hier in Nederland. Maar de kans is klein uiteraard. 

Ik ging voor corona vaak op een doordeweekse dag ruim voor kerst naar Düsseldorf en dan viel het met de drukte meestal wel mee. Nu sla ik nog maar een jaartje over.

redbulletje schreef op 21-11-2021 om 18:08:

Zouden de kerstmarktsteden gevrijwaard zijn van coronademonstraties/terreur?

Dat weet je natuurlijk nooit maar ik denk dat je doordeweeks hier minder snel last van zult hebben dan in het weekend. 

redbulletje

redbulletje

21-11-2021 om 18:31 Topicstarter

Mijn moeder heeft nu corona en ik verwacht dat ze eind vd week wel opgeknapt is en negatief test dus heeft straks natuurlijke immuniteit bovenop haar pfizer en ik heb 't niet opgelopen van haar dus voor mezelf ben ik op dit moment ook niet zo bang. 

Zou sowieso een doordeweekse dag kiezen en geen interesse om er savond te blijven rondhangen behalve wellicht in een hotel. 

je moet je ook aanmelden toch, als je Duitsland in wilt? Is natuurlijk ook geen probleem, maar er zijn wel steeds meer restricties. 

redbulletje

redbulletje

21-11-2021 om 18:43 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 21-11-2021 om 18:34:

je moet je ook aanmelden toch, als je Duitsland in wilt? Is natuurlijk ook geen probleem, maar er zijn wel steeds meer restricties.

Als je dat een dag van te voren kan doen lijkt me dat geen probleem en mondkapjes moeten dragen vinden we ook geen bezwaar.

Een uitstapje zal goed zijn voor m'n moeder die zit eigenlijk al vanaf begin september in de lappenmand door een gebroken schouder en nu zit ze ook nog alleen in huis door corona. Voor oudjes is dat niet goed voor hun mentale welzijn. 

Vanaf morgen geldt op de Duitse kerstmarkten, Nordrein Westfalen, de 2G regel en op veel kerstmarkten is het verplicht, of wordt sterk aangeraden, een mondkapje op. Op sommige markten zelfs een medisch mondkapje. 

Friezinnetje schreef op 21-11-2021 om 18:34:

je moet je ook aanmelden toch, als je Duitsland in wilt? Is natuurlijk ook geen probleem, maar er zijn wel steeds meer restricties.

Niet voor een kortdurend (<24 uur) verblijf, als je een dagje gaat winkelen hoeft dat (nog) niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.