Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kerst in Londen.

Met de kerst zijn wij een week in Londen. Enkele dagen voor Kerst arriveren wij.
Ik ben op zoek naar tips/adviezen/ideeën voor bezienswaardigheden. Maar ook leuke plekjes om een hapje te eten etc. zijn van harte welkom.

Wij zullen de metro als vervoermiddel gebruiken in die periode.

Tip: reserveer voortijdig een restaurant, het is er nl. nogal druk. Even ergens heen kan moeilijk worden. 

vooral voor 1e kerstdag reserveren voor eten, anders kun je nergens terecht. 

wij waren jaren geleden (10/11?) met kerst in Londen maar 2e kerstdag reed er geen metro. Even checken dus

Mugske schreef op 12-10-2025 om 21:07:

vooral voor 1e kerstdag reserveren voor eten, anders kun je nergens terecht.

Ook de dagen ervoor. Het is erg druk in Londen voor kerst. 

Met kerst zelf is echt álles dicht, hou daar rekening mee. Het zel erg druk zijn met mensen die de laatste kerstinkopen doen. Druk als in dat de mensen niet eens meer op de stoep passen en gedeeltelijk over de rijbaan lopen, het ziet letterlijknzwart van de mensen. Ik zou lekker naar een aantal musea gaan en de warenhuizen bewaren voor een andere keer. Beetje in wat parken wandelen.

Etalages van de grote warenhuizen bewonderen?

https://www.allesoverlonden.nl/kerst-in-londen/

Euphoria

Euphoria

13-10-2025 om 14:06 Topicstarter

Ohjee, metro rijdt misschien niet en winkels dicht lees ik.
Dat het druk zal zijn en reservering nodig is had ik wel gedacht. 
Dank voor de tips.

We gaan een voetbalstadiontour doen. Willen woning Queen zanger (en recent geopende tuin ter ere van hem) en de straat/huis/boekwinkel Nothing Hill gaan bekijken.

Harrods staat op het lijstje. Om te kijken, niet zo zeer om er wat te kopen. 

We gaan de kerst in Londen vieren, als gezin. Hebben in Nederland geen familie waarmee we hecht zijn.

Euphoria

Euphoria

13-10-2025 om 14:07 Topicstarter

Heerlijk, Kersttijd in Londen!  Afgelopen jaar waren we er de week vóór Kerst. Op Christmas Day is er géén openbaar vervoer (maar toen waren wij weer thuis). Genoten van 'A Dickensian Christmas' in concertzaal Cadogan Hall.- Fantastisch, wat een sfeer. We hebben dat vorig jaar ter plaatse nog kunnen boeken. Er is vast weer zoiets. Overdadig druk was het niet. Maar dat is met de kerstdagen zelf misschien anders.

Hoe is de sfeer in Londen na kerst? Blijft de decoratie nog enkele weken hangen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.