Vakantie en reizen
Okki21
28-03-2026 om 21:12
Kamperen met camper+twee tieners - hoe doen jullie dat?
Hallo,
Afgelopen jaar hebben wij een camperbusje gekocht voor de vakanties. Oudste dochter van bijna 15 wil in een eigen tent, liever niet in dezelfde ruimte als haar broertje. Haar broertje kan ook onderin de camperbus, maar het zou voor onze privacy ook niet verkeerd zijn wanneer hij ook in een tent gaat. We zitten wat te puzzelen, bij de meeste campings wordt slechts één kleine bijzettent toegestaan. Hoe doen jullie dat met twee tieners (jongen/meisje)? We hebben ook al zitten zoeken naar vis-a-vis tenten maar komen niet echt kleinere tegen.
Alle advies is welkom!!
Dweedledee
28-03-2026 om 21:20
De gemiddelde vis-a-vis tent is toch niet zo groot? Volgens mij zal het geen enkel probleem zijn als je een tweepersoons versie neerzet als bijzettent.
Kampeerder
28-03-2026 om 21:28
Wij hadden destijds een vis-à-vis met twee eenpersoonsslaapcabines. Tussenstuk voor de tassen.
Enige nadeel, veel werk om op te zetten.
Evaluna
28-03-2026 om 21:39
Mijn ervaring is dat we in Frankrijk per plek betaalden. Ik kan me niet herinneren dat we extra betaald hebben voor een tweede bijzet tent.
In Tsjechië betaalden we alles los dus was een klein tentje extra een kleine meerprijs.
Even mailen naar de camping als je reserveert?
Ik dacht overigens ook aan een vis a vis tentje, want helemaal zelfstandig doen ze het ook weer niet dat opzetten en afbreken.
Tijgeroog
28-03-2026 om 22:33
Ik zou denk ik voor 2 losse tentjes gaan. Ik denk dat de meeste campings niet zo moeilijk doen, je zal hooguit een beetje extra moeten betalen maar daar zal niet veel zijn. Ik gok dat jullie met de camper rond willen reizen, dus nergens heel lang zullen staan. Als je een keer geen 2e tent op mag zetten met je even improviseren (toch samen in 1 tent, of zoon toch in de camper), maar dat zal dan nooit heel lang zijn.
Netherfield
28-03-2026 om 23:12
Onze dochters willen niet meer in de caravan slapen en ook niet bij elkaar. Wij hebben deze tent voor ze, ze hebben er allebei 1.
https://www.decathlon.nl/p/pop-up-tent-voor-2-personen-2-seconds-easy-met-fresh-and-black/308355/c227c98c340m8553541
OWe staan altijd op dezelfde camping in het voorseizoen en die vindt alles best, geen idee hoe andere campings hier mee om gaan. Ze zijn makkelijk op te zetten en af te breken. Wij zetten ze elk weekend opnieuw op.
Kampeerder
29-03-2026 om 07:57
Oh, en verder hebben wij later ook wel gewoon bijbetaald toen de derde ook in een tent wilde. Dan zetten we twee teentjes op een soms kostte dat niks extra. Dan staat het in de regels maar wordt er niet gehandhaafd als het om één gezin gaat. Dan is die regel er om te voorkomen dat twee gezinnen een plaats gaan delen.
Nog weer later namen we ook wel twee plaatsen toen zoon en vriendin met eigen auto en grotere tent kwamen.
RaSa
29-03-2026 om 10:14
Wij hebben gewoon twee bijzet tentjes. Nog nooit last gehad dat het niet zou mogen. Hooguit dat je voor de tweede extra moest betalen.
Bakblik
29-03-2026 om 10:23
https://www.vrijbuiter.nl/p/redwood-aspen-tc-vis-a-vis-tent-caba62020
Wij hebben een voorloper van deze tent. Vrij eenvoudig op te zetten, konden de jonge pubers ook zelf. Jaren heerlijk mee gekampeerd. 1 tent en toch 2 eigen slaapplaatsen. Samen maar toch apart en dat is net pubers wel zo fijn. De jongste durfde in eigen tent te slapen, omdat hij toch samen met zijn zus was.
Okki21
29-03-2026 om 11:19
Thanks voor alle reacties! Toch ook meerderen met een vis a vis tent. Toch vind ik dat hier weinig keuze in is. En meerderen met twee losse tenten…Hmm. Nog meer die hier ook ervaring mee hebben?